• stressz

        Legfrissebb cikkek a témában
        Nincs találat!
         

        Ismét zavarom Önöket kérdésemmel amiért elnézést kérek. Már 8. hónapja tartó kálváriámmal vagyok továbbra is gondban. Jelenleg megvan az MR eredményem ami egy kisebb gócot mutatott ki az agy fehér állományában és egy aortatágulatot, viszont a háziorvosom szerint a problémáim idegi eredetűek. Ezért pillanatnyilag Xanaxot szedek. Egyre több helyről hallom viszont hogy ez nem túl jó megoldás mert a szervezet hozzászokik és inkább valami mással kellene próbálkoznom. A tüneteim sajnos a Xanax mellett is csak csendesültek, és egyszerűen csak létezek egyik napról a másikra, de igazi javulást nem tapasztalok. Amikor először antidepresszánst írt fel az orvos attól olyan rosszul lettem mint még soha életemben. Olyan érzésem volt mintha savval leöntötték volna a mellkasomat remegtem, szédültem és úgy éreztem megőrülök annyira viszketett a mellkasom belülről. A kérdésem, hogy valóban ezek szerint stressz okozhatja a problémámat? mert bár bejelentkeztem szakorvoshoz, de hónapos várakozási idők vannak, és így elég érdekesek az ember mindennapjai. És bár türelmesek a munkahelyemen, rövidesen bejön a munkacsúcs és ha nem bírom akkor az állásomnak is annyi. A másik gondom amit én figyeltem meg, hogy a szervezetem semmit sem visel el ami serkenti az agyműködést. Értem ez alatt a kávét, a csokit is csak kisebb mennyiségben. Ráadásul próbáltam nagydózisú multivitamint amiben nagy mennyiségű b komplex volt. Ettől szintén rosszul lettem, csak egy plussz Xanax nyugtatott le ugyahogy. Valóban inkább egy pszihológust kéne keresnem? mert most a neurológiára kell visszamennem de még 1 hónap mire oda is eljutok. Már azon gondolkodom, hogy inkább magán rendelésre megyek ott talán gyorsabban foglalkoznak velem. Kérem adjon tanácsot mihez kezdjek, gondolom más is járebben a cipőben de beleőrülök, hogy eddig a hegyet elhordtam most meg egy nagyobb üzletben nem tudok körbemenni mert félúton úgy érzem összeesek.

        WEBBeteg szakértő válasza a pszichiátrai probléma témában

        Kedves Kérdező!

        Levelében nem részletezi pontosan, milyen tüneteket okoz Önnél a stressz. Általánosságban azonban elmondhatom, hogy nagyon sokféle panasz kialakulásáért lehet felelős. Megjelenhet depresszió, többféle szorongásos kórkép, melynek tünetei testi betegségeket is utánozhatnak. Éppen ezért bizonyos betegségek kimondása csak organikus kivizsgálás után lehetséges, ha eltérést nem találtak.

        A Xanax önmagában nem megoldás és valóban hozzászokás alakulhat ki. A depresszió és szorongásos kórképek kezelése is antidepresszáns és szükség esetén szorrongáscsökkentő gyógyszerek (melyet később fokozatosan elhagynak) kombinációja. Lehet  a gyógyszerre, melyet próbált, allergiás, ezt így nem tudom megmondani, de kizárni sem.

        Koffeinre és hasonló vegyületekre vannak, akik érzékenyebben reagálnak, a szívműködés serkentése vezethet kellemetlen panaszokhoz. A muiltivitamin készítménynek is lehet olyan összetevője, melyre allergiás lehet.

        Azt javaslom, keresse fel háziorvosát, számoljon be a lehetséges allergiáiról. Másrészt keressen meg pszichiátert is, aki beállítja a szükséges gyógyszeres terápiát, javasol pszichoterapeutát is. Ha gondolja, megkereshet magánorvost is.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Boros Miklós
        általános sebész Itt kérdezhet

        Dr. Boros Miklós
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2010-02-09 07:40:31; Megválaszolva: 2010. február 09., 07:40

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Azzal a panasszal érkezem hogy rendszeresen van az hogy szédülök de csak akkor amikor semmit nem csinálok. De például mikor edzéseken vagyok akkor soha semmi bajom nincs,,nem fáj semmim. De viszont esténként ,vagy mikor egyedül vagyok...
        Tisztelt Doktornő! Az alábbiakban hosszasan fejtem ki mindazt, aminek a hatására felmerült bennem, hogy lehet velem probléma. Régebben, 12-14 éves korom tájékán rendszeresen megkaptam, hogy nagyon mesterkélt stílusban kommunikálok,...
        Tisztelt Doktornő! Édesanyám részére szeretnék segítséget kérni Öntől.11 éve volt az első szívműtéte,azóta altatóval tud csak aludni, illetve most már avval sem,Többfélét is szedett,legutoljára a dormicum volt neki,aztán gerodorm és...
        8 évvel ezelött Algériában egy dühkitörés után a rendörök elektrosokkal elvittek egy bolondokházába -Algériában vendégként voltm-amugy Norvégiában élek ) az Algériai diagnozist továbbitották Norvégiába -azota kapok injekciót mint...
        Üdvözlöm! 8 hónapja küzdöm szorongással (mostmár generalizált), vannak jó időszakaim, de vannak elég nagy visszaesések, amikor képes vagyok mindentől pánikolni Rexetint szedtem 4 hónapig de cserélték Brintellixre mellékhatások miatt,...
        Tisztelt Doktornő! A 10 éves fiam a nyaralás alatt annyira megijedt egy darázstól, hogy sírva, sikítva rohant a rovar elől, míg végül én kiabáltam, hogy jöjjön hozzám, megöleltem és vártuk, hogy elrepüljön a bogár. Kellett egy kis idő,...
        28 éves nő vagyok,egy leukémiával a hátam mögött…(19 évesen lemondtak rólam az orvosok, most 28 vagyok.) Mindig szorongó alkat voltam, de az utóbbi időben még jobban. Egy kényszergondolatokról szóló videóban magamra ismertem,sokszor...
        Kedves Doktornő! Jelenlegi kezelőorvosom bipol depr. kevert szakaszt állapított meg. A korábbi kezelőorvosom ugyanezekre a tünetekre azt mondta, hogy feszültség/szorongás okozza. Tüneteim: hadarás, gondolatrohanás (elveszítem a fonalat),...
        Üdvözlöm Doktornő! 44 éves, mozgássérült vagyok. Sajnos az élet úgy hozta, hogy sok probléma ért az elmúlt 2 évben. (Szülő elvesztése, hitel öröklése, szív, és tüdőbetegség, a házzal kapcsolatos anyagi gondok.) Lényeg, hogy előbb...
        Tisztelt Doktornő! A háziorvos nemrég beutalót adott kerülő magatartás, szorongás diaggal a pszihiátriára. Az a helyzet, hogy gyakran érzek szorongást, félelmet legtöbbször idegen emberek között. Eddig -évekig- elzárkóztam. Nemrég...