• Alvászavar

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Kedves Doktornő!

        Nem tudom pontosan, de legalább már fél éve, de lehet, hogy régebb óta alvászavarral küszködök. Majdnem minden nap álmodok és csak rémálmaim vannak, nem tudom normálisan kialudni magam, mert éjszaka is arra kelek fel, hogy valami rosszat álmodtam. Mi okozza ezt? (Biztosan a sok stressz, de ez már akkor is sok nekem! )  Mivel lehetne ezt megszüntetni, mit csináljak?

        Válaszát előre is köszönöm!

        WEBBeteg szakértő válasza a alvászavar témában

        Kedves Kérdező!

        Létezik egy ún. "lidérces álom zavar" nevű pszichiátriai kórkép, melyre jellemző, hogy a páciens alvása során felébred, emlékszik félelmetes álmaira. Ez a betegség kapcsolódhat krónikus betegségekhez, okozhatja alkohol-gyógyszermegvonás, gyógyszermellékhatás, súlyos depresszió. Aktuális pszichés traumák hatására is kialakulhat. Amennyiben az álmok és az emiatti felébredés-következményes fáradtság jelentős problémát okoz (úgy gondolom Önnél  igen), akkor szükséges pszichiáter felkeresése.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2010-02-01 10:15:12; Megválaszolva: 2010. február 01., 10:15

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor! Az volna a kérdésem hogy depresszió lehet-e?! Le tört érzés nincs koncentrációm és a memoriám is nagyon gyenge! és közbe régi emlékeim vannak elém kivetítve valamikor nevetek is pont úgy mint az emlékembe vagy ha meg...
        Tisztelt Doktornő! Gyógyszer leállításban vagyok. Sikerült 3 hónap alatt a Rexetin 20mg (1-1-0), Mirzaten q 30mg (0-0-1), Lamolep 100mg(1-0-1)-ről mostanra :Rexetin(0-0-0),Mirzaten(0-0-0)-ig eljutnom. A lamolepre azt mondta az orvos, hogy az tart...
        Tisztelt Doktornő, amit rólam lehet tudni, hogy 17 éve koromban skizofréniát állapítottak rajtam, azon belül hebefréniát, és skizofrénia utánni depressziót. A tűneteim amit tapasztalok mai napig, hogy szociális aktivitasom visszaesik, beszéd...
        Tisztelt Doktornő! A kérdésem csupán annyi lenne, hogy a REMOTIV EXTRÁT lehet e együtt szedni a Scippa 5 mg gyógyszerrel? Ezek mellé még szedhető a Frontin is?
        Tisztelt Doktornő! Azzal a kéréssel fordulok Önhöz, hogy a háziorvosom javaslatára pszichés panaszaim miatt Frontin 0,25 mg reggel és Scippa 5 mmg szintén reggel tablettákat kellene szednem. Olyan munkahelyen dolgozom, ami fokozott szellemi...
        gyógyszerfélbahagyás skzizofrénia romlás
        Tisztelt Doktor nő/doktor úr ! 21 éves fiú vagyok, van egy gyönyörű szép barátnőm akivel nagyon jó együtt lenni, szeretem őt nagyon. Úgy érzem vele akár az életemet is letudnám élni, minden túlzás nélkül. Amikor vele vagyok minden jó,...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita, Édesanyám 64 éves, 2015-ben öngyilkossági kísérlet után került kórházba, ahol paranoid pszichózissal kezelték. Hangokat hallott, úgy vélte, hogy emberek beszélgetnek róla, illetve, hogy kamerával figyelik, és...
        Folyamatosan beszélek magamba és nem tudom abba hagyni sőt még álmomba előfordul mi lehet ennek az oka
        Tisztelt Doktornő! Tavaly novemberben kerültem pszhiátriára. Hasi (köldök táji)panaszok miatti depresszió. Nagyon sokat fogytam a köldök táji fájdalmam miatt és a vele járó depresszió, kétségbeesés miatt. 179 cm vagyok 62 kilós férfi. A...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        A tüdő vitaminja
        A folyamatos, tudatos vitaminpótlással sokat tehetünk egészségünkért.
        Füstmentes jövő?
        Az ártalomcsökkentés a társadalom, és így végső soron mindannyiunk érdeke. (x)
        Új - Távkonzultáció
        Válasszon szakterületet, foglaljon percek alatt az otthonából, kényelmesen!