Gyógyszerfüggöség?

 

Megválaszolva: 2009-11-25 16: 49
 

Tisztelt Doktornő vagy Doktor Úr!

Közel 15-éve szedek 0, 5mg Rivotril tabletát napi 3-4 szer félszem adagolásban, átlagban napi 2mg-t. Elmiletileg pánikbetegségre irták akkor anno fel.

Nagyon szeretnék már leszokni róla, de ha nem szedem be akkor nagyon roszul vagyok. Voltam már több ezerszer több orvosnál, és mindig azt a választ kaptam hogy mit akarok ezzel a kis mennyiséggel, és ha szükséges akkor életem végéig kell szednem.

Kérdezem a DoktorNőt vagy DoktorÚrat hogy mit tegyek, nem akarom már szedni!

Még annyit hozzá kell tennem hogy többszáz fajta gyógyszert kipróbáltam már a Rivotrilon kivül.

Köszönöm elöre is válaszát

 

     
 

Kedves Kérdező!

Sajnos a Rivotrilhoz hozzászokás alakulhat ki. A függőség mind testi, mind pszichés. Ez utóbbi azt jelenti, hogy attól fél, ha abbahagyja a gyógyszerszedést, rosszul lesz. Ez az erős félelem pedig provokálja a rosszullétet, ezzel megerősítve önmagát a félelmet. Elhagyni csak óvatosan, apró lépésekben lehet a Rivotrilt, mivel, ha túl gyorsan teszi, akkor elvonási tünetek alakulnak ki:   izzadás, alvászavarok, szorongás, fejfájás, izomfájdalom, feszültség, nyugtalanság, zavartság, ingerlékenység.  Súlyos esetben  érzékelési zavarok,   végtagok zsibbadása. Visszatérve, csak a napi adag lassú, fokozatos csökkentésével lehet folyamatosan abbahagyni a gyógyszerszedését. Azaz mindig egy adagot csökkent, majd napok múlva egy következőt és így tovább.

Úgy gondolom szüksége lenne pszichiátriai segítségre, egyrészt a Rivotril dózisának csökkentését indokolt lenne kontrollálni, illetve szükség lehet esetleg másféle gyógyszerre. Emellett javaslom pszichoterápia megkezdését, mely a pánikbetegség hatékony kezelési módszerei közé tartozik.


Üdvözlettel,
Dr. Diószegi Judit, pszichiáter

 

Tisztelt Doktornő!

Többször is probáltam már csökkenteni a napi adagot kis lépésekben, reggel már úgy kellek fel hogy bekel szednem egy fél szemet, mert adig nem tudok csinálni semmit, tehát eddig napi 4X0, 25mg, akkor napi 3X0.25mg-ra csökkentettem volna de sajnos nem megy mert nagyon rosszul vagyok, azok a tünetek jönnek elök/érzékelési zavarok, izzadás erös fájfájás szibbadás/amit letetszett irni. Akárhova megyek nem kapok sehol sem segitséget.Hova forduljak?

Köszönöm válaszát.

Dr. Csuth Ágnes válasza gyógyszerfüggőség témában

Kedves Kérdező!

Próbálja meg esetleg még lassabban csökkenteni a dózist (először csak felezze a negyedik adagot, csak utána hagyja el) , de lehetséges, hogy ambulánsan nem oldható meg próblémája, hanem kórházi bennfekvést igényel. Sajnálatos, hogy eddig ebben Önnek nem segítettek, mivel a gyógyszerfüggőség ugyanolyan kezelendő probléma mint más betegség. Pszichiáternél kellene mindenképpen jelentkeznie, hogy segítsen a gyógyszerről való leszokásban, illetve állítson be megfelelő terápiát a pánikbetegségre, amennyiben az még fennáll. Ebben a kórképben antidepresszánsok és pszichoterápia jelentik a hosszú távú gyógykezelést. Illetve a pszichoterápia segíthet a gyógyszerfüggőség pszichés tüneteinek kezelésében is.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. november 26., 11:41; Megválaszolva: 2009. november 26., 11:41
Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek
gyógyszerfüggőség
Tisztelt Doktornő! Évek óta vagyok pszichiátriai beteg, számtalan diagnózissal, a legrosszabb amit kiemelnék az a skizofrénia. Megszámlálhatatlan...
Gyógyszer függés probléma
Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Házasságban élek, és van egy kisfiunk is. Van házunk, állásunk. Mondhatni jól élünk. Vagyis jól élnénk. 4 éve...
Lehetek függő az...
Tisztelt Doktor Úr/Nő! 1 hete szedek Stimuloton 50mg-ot. 5 napig fél tablettát, attól kezdve egészet kell. A pszichológusom szerint depresszióm van...
Lehet fuggo lettem?
Gabriella vagyok. 2008.novembereben diagnoztizaltak nalam nyitott hatgerincet, es teljes meszesedest. 34 eves vagyok Mindig fizikai munkat vegeztem. Egyre...
Gyógyszerfüggőség és pszichotikus...
 Tisztelt Doktor Nő/Doktor Úr! Végső elkeseredésemben, ide s tova 15 évnyi gyógyszerfüggőségem miatt élek a lehetőséggel, hogy írok...