Antidepresszáns

Tisztelt Doktornő/ur! Az lenne a problémám, hogy 6, 5-ös éhgyomri vércukorra a családorvos diétázást javasolt, nem tudom biztosan, hogy ez cukorbetegségnek számit, vagy csak cukor intoleranciám van, mivel egyéb ehhez köthető vizsgálatra nem voltam elküldve. Kb. 4.hónapja tartom a cukormentes, csökkentett szénhidrátot tartalmazó diétát. 12.kg-ot fogytam is, bár a vércukrom jelentősen nem változott, nem is csökkent, de nem is nőtt, itthoni vércukorteszt alapján. A gondom az, hogy erősen szorongok, mivel a nyáron, kb. a magas cukrom kiderülése előtt nem sokkal hagytam abba egy 5.éve tartó antidepresszáns szedést. Most itt hosszu lenne leirni, hogy miért. a lényeg az, hogy Ön szerint ilyen romló /anyagcsere/ mellett, lehetséges-e valamelyik antidepresszáns ujra elkezdése, mivel szükséges lenne, de nem olyan áron, hogy felboruljon még jobban az anyagcserém, s tudna-e olyan antidepresszánst ajánlani, mely nem fokozza a vérzést sem, nem emeli a vérnyomásom tulzottan, és a szapora szivmüködésemet, amire 30.éve kell propranololt szednem nem fokozná! Mert sajnos az öt év szedés alatt, ezek a mellékhatások elég erőteljesen jelentkeztek, SSRI-tipusu gyógyszereket szedtem. De azt is olvastam, hogy akár ezeknem is köszönhetem, ha 2-es tipusu cukorbeteg leszek. Egyáltalán nem szeretném, ha romolna a "cukrom" és lehetne még egy apró kivánságom, ne hizlaljon az antidepresszáns, mert igy is 100.kilón felül vagyok. Sajnos ugy érzem ilyen szer nem is létezik, igaz?  amely mindezen kivánalomnak megfelelne, s még segitene a depresszióval egybekötött pánikbetegségemet legyőzni? Köszönöm türelmét! Várom reménykedve mielőbbi válaszát! Üdvözlettel Edit.

Dr. Molnár Anna válasza antidepresszáns témában

Kedves Edit!

A mért éhgyomri vércukor értéke a normál tartomány felett van. Családorvosa helyesen javasolta a diétát. Ennek betartása nem csak a vércukor értékek miatt fontos. Az elhízás egyéb problémákhoz is vezethet, mint magas vérnyomás, érelmeszesedés, mozgásszervi kórképek, vese-és epeproblémák, illetve maga a cukorbetegség.

Mivel panaszai kiújultak, indokolt lenne a szorongáscsökkentő és antidepresszáns terápia indítása. Többféle hatásmechanizmusú és azon belül is többféle hatóanyagú szorongáscsökkentő és antidepresszáns gyógyszer létezik. Ennek meghatározása az Önnel foglalkozó pszichiáter területe, aki ismeri a részletes és pontos kórelőzményét, szedett pszichiátriai és egyéb gyógyszereit, mivel szükséges figyelembe venni a lehetséges gyógyszer kölcsönhatásokat is. Csak az előbbiek és mostani részletes tünetei, illetve azok súlyossága ismeretében lehet eldönteni a megfelelő gyógyszeres kezelést. Egyénre szabott terápia indulhat így, figyelembe véve az Önnél fennálló testi panaszokat (súlyproblémák, magas pulzus) . Emellett indokolt lenne pszichoterápia megkezdése is.Üdvözlettel: Dr. Diószegi Judit, pszichiáter

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. október 20., 21:30; Megválaszolva: 2009. október 20., 21:30
Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek
Milyen esetben alkalmazzák az alábbi...
Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy pár napja, a pszichiáterem felírt nekem egy antipszichotikumot. Amitrex 200mg...
Paroxat csökentése
Jó napot! 1 év 5 honapja szedem a paroxátot és egy hete már csak minden másokik nap egy felet, és azota ugy érzem megvonási tüneteim vannak.ez...
Antidepresszáns
Tisztelt Válaszadó! Pár hete szedek antidepreszánst és van még néhány kérdőjel bennem! Egyrészt azt olvastam, hogy veszélyes alkhollal keverve....
Antidepresszáns - szex?
Mitől van az, hogy egyáltalán nem kívánom a szexet. Amióta megszülettek a gyermekeim azóta érzem ezt. Nagyon szörnyű, mert állandó konfliktust...
Kerékpározás Mirzatennel?
Tisztelt doktornő/doktorúr!   Sporttal kapcsolatos kérdést tennék fel, remélve, hogy választ tudnak adni. A...