Gondok a tanulásban
Tiszteletem!
Van egy negyedikes kisfiam. Sajnos nagyon komoly gondok adódtak vele s kétségbe vagyok esve. Az iskolába egyre figyelmetlenebb, sokat füllent, úgy érzem nem tud velünk komunikálni. A tanulása is igen megromlott, a viselkedése is aggaszto mindennel nagyon közömbös. Segitsennek mit tudok tenni, hogy ismét tudjunk komunikáni valamint, hogy a teljesitménye is javuljon az iskolába, hiszen a tanitó is állitja, hogy sokkal többre képes mint, amit teljesit. Előre is köszönöm.
Dr. Csuth Ágnes válasza tanulási zavar témában
Tisztelt Anyuka! Ha az első hét tanulságai késztették írásra, arra kérem várjon egy kicsit, adjon időt a gyereknek, hogy a hosszú nyári szünet után újra felvegye az iskola ritmusát. Amennyiben a leírtak 1-2 héten túl továbbra is fennállnak, mindenképpen meg kellene keresni a magatartásváltozás okát. A figyelmetlenség, a közöny, az esetlegesen agresszív magatartás hátterében nagyon sokszor a gyermek elfojtott feszültsége áll. A családban érzékelhető feszült hangulat, költözés, válás, iskolaváltás, haláleset a családban - mind-mind magyarázatot adhatnak egy gyermek viselkedésében bekövetkező változásra. Éppúgy szorongást válthat ki a gyerekből a túl szigorú szülői követelményrendszer, s az abból kialakuló erőteljes megfelelési kényszer, akár a szexuális zaklatás. Azt tanácsolom, hogy mindenképpen próbáljon beszélgetést kezdeményezni a kisfiával, de lehetőleg ne erőltetett, direkt módon. Tegyen fel kérdéseket, olyanokat, amikre nem "igen-nem" a felelet. A konfliktusgóc közvetlenül sosem nyilvánul meg: ha egy bizonyos téma érintésekor a gyermek furán reagál, érdemes finoman körbejárni a témát. Bátorítani kell a kisfiút, hogy ha valamivel kapcsolatban rossz érzései vannak, nyugodtan mondja el, nem lesz semmiféle negatív következménye. Amennyiben a helyzet a tanév első hónapjaiban nem javul, arra kérem kérjen segítséget az iskolapszichológustól, vagy a Nevelési Tanácsadóban. Üdvözlettel.
A válasz 5 évnél régebben keletkezett, így egyes tanácsok napjainkra túlhaladottá válhattak.