Váltás

T. Doktor Úr/Nő! 4 éve Seropramot szedek. Pszichiáterem javaslatára - mivel ismét előjöttek pánikrohamok, szorongások, - frontint írt fel, napi 3 szor fél tablettát. Illetve javasolta a SEropram váltását Cipralexre. Annyi lenne a kérdésem, hogy minden gond nélkül át tudok-e térni egyik napról a másikra a cipralexre? nem lesz-e ennek valami mellékhatása? Azért érdekelne, mert hétfőn elmegyünk nyaralni, és nem szeretném az egy hetet az átállás problémáival zavarni a többiek nyaralását. Amikor négy éve először elkezdtem szedni a seropramot, az első egy hétben elég pocsék volt a közérzetem, rosszabb volt mint gyógyszer nélkül, aztán szép lassan beállt a szervezetem rá.

WEBBeteg szakértő válasza gyógyszerváltás témában

Tisztelt Levélíró!

Ha jól értem, tartós kezelés mellett alakultak ki ismét a tünetek, vagyis elképzelhető, hogy a Seropram már hatástalanná vált, ezért javasoltak új hatóanyagot. Általában nem szokott ilyenkor gondot jelenteni az ezzel való folytatás (egyik napról a másikra) . Persze az esetleges mellékhatások a más hatóanyagnak köszönhetően kicsit eltérőbbek, de kisebb a rizikójuk, mint mikor még semmilyen gyógyszert nem szedett. A nyugtató védelem egyébként megkönnyíti az átállást. Mindezek mellett úgy gondolom, hogy nem éppen a nyaralás a legmegfelelőbb pillanat az új terápia elkezdéséhez (addig úgyis segítség a Frontin) Jó pihenést kívánok

 Üdvözlettel: Dr. Bakos Cinnia Dóra, pszichiáter

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
WEBBeteg szakértő
WEBBeteg szerkesztőség
Kérdés: 2009. július 13., 09:58 ;Megválaszolva: 2009. július 13., 09:58
Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek
Faxiprol 75
Doktornő 3 évig szedtem Citalopram 20 gyogyszert pánikra.Háziorvosnak jeleztem év elején már nem annyira hatásos,így megemeltük 30 mg ra amitől...
Mirtazapin Sandoz csökkentés
Tisztelt Doktornő! Segítségét szeretném kérni gyógyszeremmel kapcsolatban. Evészavarom lassan 15 éve áll fenn, 7 éve kerültem olyan helyzetbe...
Szorongásos deprsszió
Tisztelt Doktornő! Fél éve kezdődött nálam a szorongás.Eleinte próbáltam gyógyszer nélkül leküzdeni, de sajnos csak rosszabb lett. A...
Remotivextra után szedhetem az ssri...
Kedves dr. Nő! Szorongásos, pánikos, középsúlyos depressziót állapított meg a szakorvos nálam. Floxet 20 mg ssri antidepresszánst írt fel....
gyógyszer váltás
Tisztelt Doktornő! Mirzaten 15 mg-ról váltok gyógyszert dulodet 15mg-ra. Az orvosom /akit nagyon szeretek, / szabadságon van és nem szeretném...