• Légszomj

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Kedves Doktor úr!

        Kb. 1 hete  légszomjam van, ami nem állandó, de egyre gyakrabban előjön. Olyankor vennem kell egy nagy lélegzetet, hogy úgy érezzem, elég levegő jut a tüdőmbe. A légszomj megjelenését gyomorszáj tájéki fájdalom, szúrások előzték meg, amit a sok stressznek tulajdonítottam. Egyébként már kb. 1 éve szenvedek gyomorpanaszokkal, amit a túlzott gyomorsav vált ki. Valószínűleg refluxom van. Ez a mostani gyomorszáj-tájéki fájdalom is kisugárzik a nyelőcsövembe és mindkét oldalon a bordák alá is. Szerintem a stressz és a sok sav hatására gyulladás lehet a nyelőcsőben. Ez okozhat-e légszomjat? Úgy tűnik, hogy a légszomj is kapcsolatban lehet valami szinten a gyomorpanaszaimmal... Fekvő helyzetben nincs légszomjam... Mit szedjek ellene?

        Válaszát előre is köszönöm!

        WEBBeteg szakértő válasza a stressz témában

        Tisztelt Kérdező!


        Szerintem problémájának okát meg is fejtette. Valószínű a sok stressz miatt érzi a légszomjat is ami nyugalmi helyzetben nem jelentkezik. Nem biztos, hogy refluxa van, de a sok savat le kell kötni (gyógyszerrel vagy étellel) és a panaszok megoldódnak. Háziorvosa felírhatja Önnek a gyomorsav csökkentőt és valószínű panaszai megoldódnak. Nem lenne hiába a stressz oldását is segíteni mozgással, sétával, kikapcsolódással.

         

        Üdvözlettel: Dr. Brugós László

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szerkesztőség
        Orvos Itt kérdezhet További orvosok

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-06-12 08:55:42; Megválaszolva: 2011. október 05., 12:10

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktornő/úr! 21 éves lány vagyok. Egy ideje foglalkoztat a kérdés, hogy miért becsülöm le ennyire magam és miért érzem rossznak az életem?! Egész eddigi életem során nem voltam megelegedve magammal, mindig is maximális voltam de...
        Tisztelt Cím! Párom scippa 10mg-ot szed(férfi 40 éves),kb 1 hete. Sokat olvastam a gyógyszerről,de nem tudok rájönni,hogy ez valóban segít-e a paranoián? Enyhe depressziós tünetei is vannak,de 80%-ban a paranoid tünetek vannak többségben,ami...
        Jó napot! Az lenne a problémám, hogy adott egy családi vállalkozás amiben dolgozom. Egyre rosszabbul érzem ott magam, semmi okom rá, de 10 év után megcsömöltem, meguntam, és úgy érzem kiégtem, és ha oda kell menjek hétköznap nem érzem...
        Tisztelt doktornő! Panaszaim erősen pánikbetegségre utalnak (remegés, nehéz légzés, pánik tömegközelekdési eszközökön, nehéz nyelés érzet koncentrációs zavar stb.) Mivel minden leletem negatív lett így a doki gyógyszeres kezelést...
        Tisztelt Doktornő! Eddig még nem szedtem semmilyen antidepresszánst, alkalomszerűen Xanax 0,25 mg-os tablettát vettem be. Az elmúlt években sok negatív dolog ért, elmentem pszichiáterhez. Járok terápiára is, de kérésemre gyógyszerrel...
        Kedves Doktornő! Kb 3 hónapja szedek napi 1 szem xanax 0,5 sr tablettát. Most szeretném abbahagyni, ezt hogyan lehet? Ugye ezt nem lehet eltörni? vagy ilyenkor át kell állni sima xanax 0,5 re és azt lecsökkenteni? Várom szíves...
        Kedves Doktornő! Elsősorban köszönöm, hogy mindig válaszol a kérdéseimre és ilyen gyorsan! A terapeutám éppen nyaral, így sokat jelent, hogy valakivel megtudom beszélni az aggasztó gondolataimat, illetve ő nem pszichiáter és emiatt néhány...
        Az lenne a problémám ha állok akkor mindig mozognom kell. Nem tudok egy helyben állni, mindig mozgáskényszerem van. Mintha nyugtalan láb szindrómám lenne csak nekem az egész testemben ez van. Illetve nem tudok ülni sokáig mert fel kell állnom és...
        Tisztelt Doktornő! A tanácsát szeretném kérni. Adott egy 42 éves felnőtt férfi, aki korábban drog-, majd gyógyszerfüggőségben szenvedett. Ezektől a függőségektől már megszabadult (alváshoz még nyugtatót szed), viszont a különböző...
        Kedves Doktornő! Mi a véleménye a Rudotel nyugtaról?van olyan hatékony mint a frontin? Van hozzászokás veszélye? Érdemesebb lenne a frontinról átállnom erre? Előre is köszönöm a válaszát!