• Fogyás/nyomásos érzés a mellkasomban

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktor Úr/Hölgy!

        Én egy 22 éves lány vagyok.Egy nehéz időszak áll mögöttem. Megállapították nálam, hogy Candida betegségem van, és szigorú diétát kellett tartanom. Nem vagyok valami nagy súlyú így se, de a diéta alatt fogytam 6 kilót, ami eléggé megviselt.(jelenlegi súlyom 43 kiló, és 164 cm magas vagyok) A kezelő orvosom egy hónapja már azt javasolta, hogy rendben vagyok és visszatérhetek a rendes táplálkozásra. Az étvágyammal nincs gond, de sokszor ha eszem, eltelik pár óra és nagyon hányingerem van, néha szédülök is. A testsúlyom pedig nem akar sehogy sem gyarapodni. Valamint észre veszem magamon, hogy sokkal fáradékonyabb vagyok, és mozogni se tudok úgy, mint régebben.

        A másik problémám, hogy lelkiileg is nagyon instabil vagyok. Volt 3 alkalommal pánik rohamon, ami nagyon megviselt, és nehéz volt talpra állni..Viszont már tudom kezelni a stresszes dolgokat és a félelmeimet. Ami viszont még aggaszt, hogy esténként fura mellkasi fájdalmam van, és nagyon mély hányingerem(úgy érzem mindig, hogy hánynom kell, de sose szoktam).. A mellkasi fájdalmam a két mellem között szokott jelenkezni, és fura nyomó érzés..szokott fájni akkor is a mellkasom, ha kicsit idegesebb vagyok, vagy félek, de ez a fájdalom nem hasonlít arra. Kihez tudnék fordulni ilyen problémakkal, vagy min változtassak, és mitől nem tudok hízni, valamint mitől fájhat a mellaksom és mitől lehet hányingerem?

        Előre is köszönöm szíves válaszát!

        WEBBeteg szakértő válasza a fogyás témában

        Tisztelt Levélíró!


        Levelére valószínűleg a belgyógyász kolléga  is fog válaszolni, ami a Candida ügyet illeti. A második kérdésblokkra reagálva: nem tudom, vajon a mellkasi panaszok nem utalhatnak-e  gyomorsav problémára (főleg akkor gyanús, ha fekve jelentkezik ez az érzés). Egy biztos: Önnek a "gyenge pontja" az emésztőrendszere. Gondolom, hogy egyébként belgyógyász vizsgálta Önt eddig, és lehet, már többféle eszközös vizsgálat is történt. Ezek birtokában érdemes megkérdezni a gastroenterológust, van-e még vizsgálandó ill. terápiás javaslata?
        Ha pedig a testi elváltozások (már) nem magyarázzák a tüneteit, de azok fennállnak, pszichológus segítségével nézzék meg, hogy valóban hogyan oldja meg problémáit, hogyan tudja a feszültséget levezetni.

        Jó egészséget kívánva,

         

        Üdvözlettel: Dr. Bakos Cinnia Dóra, pszichiáter

        Kedves Kérdező!

        A gyengeséget a fogyás illetve a tápláltsági állapot alacsony szintje magyarázhatja. A mellkasi fájdalom korát és nemét figyelmbe véve szívproblémára nem utal, a psychés tényezők azonban állhatnak háttérben, de akár reflux-betegség is okozhatja. Ez utóbbi magyarázhatja az étkezést követő hányingert is. Javaslom, egyen gyakran, keveset, nyugodtan, mozogjon rendszeresen, sajátítson el megfelelő stresszfeldolgozó mechanizmusokat (jóga, relaxatio, autogén tréning).

         

        Üdvözlettel: Dr. Plósz János, gasztroenterológus

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Plósz János, gasztroenterológus
        Orvos Itt kérdezhet További orvosok

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-06-08 18:13:11; Megválaszolva: 2011. október 05., 12:00

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktornő/úr! 21 éves lány vagyok. Egy ideje foglalkoztat a kérdés, hogy miért becsülöm le ennyire magam és miért érzem rossznak az életem?! Egész eddigi életem során nem voltam megelegedve magammal, mindig is maximális voltam de...
        Tisztelt Cím! Párom scippa 10mg-ot szed(férfi 40 éves),kb 1 hete. Sokat olvastam a gyógyszerről,de nem tudok rájönni,hogy ez valóban segít-e a paranoián? Enyhe depressziós tünetei is vannak,de 80%-ban a paranoid tünetek vannak többségben,ami...
        Jó napot! Az lenne a problémám, hogy adott egy családi vállalkozás amiben dolgozom. Egyre rosszabbul érzem ott magam, semmi okom rá, de 10 év után megcsömöltem, meguntam, és úgy érzem kiégtem, és ha oda kell menjek hétköznap nem érzem...
        Tisztelt doktornő! Panaszaim erősen pánikbetegségre utalnak (remegés, nehéz légzés, pánik tömegközelekdési eszközökön, nehéz nyelés érzet koncentrációs zavar stb.) Mivel minden leletem negatív lett így a doki gyógyszeres kezelést...
        Tisztelt Doktornő! Eddig még nem szedtem semmilyen antidepresszánst, alkalomszerűen Xanax 0,25 mg-os tablettát vettem be. Az elmúlt években sok negatív dolog ért, elmentem pszichiáterhez. Járok terápiára is, de kérésemre gyógyszerrel...
        Kedves Doktornő! Kb 3 hónapja szedek napi 1 szem xanax 0,5 sr tablettát. Most szeretném abbahagyni, ezt hogyan lehet? Ugye ezt nem lehet eltörni? vagy ilyenkor át kell állni sima xanax 0,5 re és azt lecsökkenteni? Várom szíves...
        Kedves Doktornő! Elsősorban köszönöm, hogy mindig válaszol a kérdéseimre és ilyen gyorsan! A terapeutám éppen nyaral, így sokat jelent, hogy valakivel megtudom beszélni az aggasztó gondolataimat, illetve ő nem pszichiáter és emiatt néhány...
        Az lenne a problémám ha állok akkor mindig mozognom kell. Nem tudok egy helyben állni, mindig mozgáskényszerem van. Mintha nyugtalan láb szindrómám lenne csak nekem az egész testemben ez van. Illetve nem tudok ülni sokáig mert fel kell állnom és...
        Tisztelt Doktornő! A tanácsát szeretném kérni. Adott egy 42 éves felnőtt férfi, aki korábban drog-, majd gyógyszerfüggőségben szenvedett. Ezektől a függőségektől már megszabadult (alváshoz még nyugtatót szed), viszont a különböző...
        Kedves Doktornő! Mi a véleménye a Rudotel nyugtaról?van olyan hatékony mint a frontin? Van hozzászokás veszélye? Érdemesebb lenne a frontinról átállnom erre? Előre is köszönöm a válaszát!