• Aggasztó

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktornő!

        Én egy 41 éves anya vagyok. Van egy 18 éves lányom, egyedüli gyermek. Az édesapjával elváltunk, mikor ő négy éves volt, majd a volt férjem alkoholista lett, ami sajnálatos módon öngyilkossághoz vezetett. Ekkor a lányom 12 éves volt. Minden problémáról nyíltan beszéltünk, ám (gondolom ez normális) elégé visszahúzódó lett. Az volt férjem öngyilkossága után eltelt jópár év, mire újra meg tudott nyílni, ám egy-két éve észrevettem rajta, hogy (érdekesen hangzik, de nem találok rá jobb szót) eléggé fura lett. Gondolatai absztraktálódtak, beszéde monoton lett, napokat képes átaludni, öltözködése, testtartása bizarr, érdeklődési köre szűkült. Mire utanak tünetei? Mit kell tennünk?

         

        Válaszát előre is köszönöm!

        Lídia

        WEBBeteg szakértő válasza a személyiségváltozás témában

        Kedves Lídia!


        Nehéz ebből a pár tünetből, jellegből messzemenő következtetést levonni. De a következőket ajánlom megfontolásra: 1. vajon van-e, volt-e férje családjában bármilyen pszichés betegség (esetleg az Önében? ) 2. a férje italozása mögött vajon lehetett-e egyéb pszichés probléma (pl. depresszió)? mi volt az oka az öngyilkosságnak? 3. mit látnak a lánya tanárai, osztálytársai, barátnői (velük is kéne konzultálni) 4. a lányát mindez hogyan érinti, jelezte-e neki, hogy másnak látja, mint korábban? 5. amennyiben ilyen feltűnő a személyiség- ill. viselkedésváltozás a lányánál, mindenképp pszichiáterhez kell fordulni, mert a személyes vizsgálatot nem pótolhatja semmi.

         

        Üdvözlettel: Dr. Bakos Cinnia Dóra, pszichiáter

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szerkesztőség
        Orvos Itt kérdezhet További orvosok

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-06-08 18:28:18; Megválaszolva: 2011. október 05., 11:51

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Cím! Párom scippa 10mg-ot szed(férfi 40 éves),kb 1 hete. Sokat olvastam a gyógyszerről,de nem tudok rájönni,hogy ez valóban segít-e a paranoián? Enyhe depressziós tünetei is vannak,de 80%-ban a paranoid tünetek vannak többségben,ami...
        Jó napot! Az lenne a problémám, hogy adott egy családi vállalkozás amiben dolgozom. Egyre rosszabbul érzem ott magam, semmi okom rá, de 10 év után megcsömöltem, meguntam, és úgy érzem kiégtem, és ha oda kell menjek hétköznap nem érzem...
        Tisztelt doktornő! Panaszaim erősen pánikbetegségre utalnak (remegés, nehéz légzés, pánik tömegközelekdési eszközökön, nehéz nyelés érzet koncentrációs zavar stb.) Mivel minden leletem negatív lett így a doki gyógyszeres kezelést...
        Tisztelt Doktornő! Eddig még nem szedtem semmilyen antidepresszánst, alkalomszerűen Xanax 0,25 mg-os tablettát vettem be. Az elmúlt években sok negatív dolog ért, elmentem pszichiáterhez. Járok terápiára is, de kérésemre gyógyszerrel...
        Kedves Doktornő! Kb 3 hónapja szedek napi 1 szem xanax 0,5 sr tablettát. Most szeretném abbahagyni, ezt hogyan lehet? Ugye ezt nem lehet eltörni? vagy ilyenkor át kell állni sima xanax 0,5 re és azt lecsökkenteni? Várom szíves...
        Kedves Doktornő! Elsősorban köszönöm, hogy mindig válaszol a kérdéseimre és ilyen gyorsan! A terapeutám éppen nyaral, így sokat jelent, hogy valakivel megtudom beszélni az aggasztó gondolataimat, illetve ő nem pszichiáter és emiatt néhány...
        Az lenne a problémám ha állok akkor mindig mozognom kell. Nem tudok egy helyben állni, mindig mozgáskényszerem van. Mintha nyugtalan láb szindrómám lenne csak nekem az egész testemben ez van. Illetve nem tudok ülni sokáig mert fel kell állnom és...
        Tisztelt Doktornő! A tanácsát szeretném kérni. Adott egy 42 éves felnőtt férfi, aki korábban drog-, majd gyógyszerfüggőségben szenvedett. Ezektől a függőségektől már megszabadult (alváshoz még nyugtatót szed), viszont a különböző...
        Kedves Doktornő! Mi a véleménye a Rudotel nyugtaról?van olyan hatékony mint a frontin? Van hozzászokás veszélye? Érdemesebb lenne a frontinról átállnom erre? Előre is köszönöm a válaszát!
        Kedves Doktornő! Korábban én írtam a paranoid szuicid témájú kérdést: (https://www.webbeteg.hu/orvos-valaszol/psziches/163784) Annyi fejlemény történt, hogy visszamentem az orvoshoz, akiben megbíztam, habár csak másodjára láttam. Nagyon...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések