• Tanácstalanság

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        T.Címzett! 44 éves nő vagyok.Lassan egy éve, hogy biorezonancia segítségével leszoktam a dohányzásról kb.20 év után.Néhány hónapja eddig ismeretlen pszichés problémáim vannak. Váratlanul törnek rám akár egy kiegyensúlyozott helyzetben is.Ezek néha depresszióhoz hasonlítanak, van olyan is hogy nagyon feszült leszek, szinte belső robbanás közeli állapothoz hasonlít. Máskor torok körüli szorító érzés. Kezdetben ritkán mostmár szinte hetente jelentkezik ilyen állapot és tart néhány óráig. Sok mindennel próbálkoztam, gyógyteákkal, gyógynövényes készítménnyel, meditációval, tudatos gondolat szabályozással.Úrrá akarok lenni ezen a helyzeten. Családom rendezett, állásom is van.Okozhatja ezeket a tüneteket a dohányzás abbahagyása, vagy egyéb oka lehet? Kis településen lakom, nem szívesen osztanám meg a problémámat helybeli szakemberrel.Tudom, hogy így nehezet kérek, de kérem próbáljon meg tanácsot adni, hogyan oldjam meg ezt a problémámat minél hamarabb. Köszönöm előre is a segítségét! Üdvözlettel: Kovács Xénia

        WEBBeteg szakértő válasza a pszichés probléma témában

        Kedves Xénia!


        A leírt érzések inkább szorongásos tünetekhez hasonlítanak, melyre a természetes terápiák elvileg jó megközelítés. Úgy látom, főleg erre motivált... Az irodalomban is talál segítséget, de a megfelelő könyv kiválasztásához konkrétabban be kéne azonosítani a problémát, kiváltó okot stb.
        Érdemes azon is  elgondolkodni, hogy korábban milyen esetekben, vagyis állapotban gyújtott rá.. (hasonló leszokáson átesettekkel való információcsere is hasznos lehet). A legfontosabb, hogy elszánt, és eddigis ez sikerre vezette. A pszichés megoldások természetes módja a pszichoterápia, de ehhez valóban sok mindent át kell rágni. Lehet ehhez szakembert távolabbról is választani. Másrészt a háziorvos is lehet partner, enyhébb nyugtatókat tud javasolni (ha ezt a megoldást elveti, csak az előző marad) Kitartást kívánok a megoldáshoz

        Üdvözlettel: Dr. Bakos Cinnia Dóra, pszichiáter

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szerkesztőség
        Orvos Itt kérdezhet További orvosok

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-06-08 18:50:01; Megválaszolva: 2011. október 05., 10:17

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Cím! Párom scippa 10mg-ot szed(férfi 40 éves),kb 1 hete. Sokat olvastam a gyógyszerről,de nem tudok rájönni,hogy ez valóban segít-e a paranoián? Enyhe depressziós tünetei is vannak,de 80%-ban a paranoid tünetek vannak többségben,ami...
        Jó napot! Az lenne a problémám, hogy adott egy családi vállalkozás amiben dolgozom. Egyre rosszabbul érzem ott magam, semmi okom rá, de 10 év után megcsömöltem, meguntam, és úgy érzem kiégtem, és ha oda kell menjek hétköznap nem érzem...
        Tisztelt doktornő! Panaszaim erősen pánikbetegségre utalnak (remegés, nehéz légzés, pánik tömegközelekdési eszközökön, nehéz nyelés érzet koncentrációs zavar stb.) Mivel minden leletem negatív lett így a doki gyógyszeres kezelést...
        Tisztelt Doktornő! Eddig még nem szedtem semmilyen antidepresszánst, alkalomszerűen Xanax 0,25 mg-os tablettát vettem be. Az elmúlt években sok negatív dolog ért, elmentem pszichiáterhez. Járok terápiára is, de kérésemre gyógyszerrel...
        Kedves Doktornő! Kb 3 hónapja szedek napi 1 szem xanax 0,5 sr tablettát. Most szeretném abbahagyni, ezt hogyan lehet? Ugye ezt nem lehet eltörni? vagy ilyenkor át kell állni sima xanax 0,5 re és azt lecsökkenteni? Várom szíves...
        Kedves Doktornő! Elsősorban köszönöm, hogy mindig válaszol a kérdéseimre és ilyen gyorsan! A terapeutám éppen nyaral, így sokat jelent, hogy valakivel megtudom beszélni az aggasztó gondolataimat, illetve ő nem pszichiáter és emiatt néhány...
        Az lenne a problémám ha állok akkor mindig mozognom kell. Nem tudok egy helyben állni, mindig mozgáskényszerem van. Mintha nyugtalan láb szindrómám lenne csak nekem az egész testemben ez van. Illetve nem tudok ülni sokáig mert fel kell állnom és...
        Tisztelt Doktornő! A tanácsát szeretném kérni. Adott egy 42 éves felnőtt férfi, aki korábban drog-, majd gyógyszerfüggőségben szenvedett. Ezektől a függőségektől már megszabadult (alváshoz még nyugtatót szed), viszont a különböző...
        Kedves Doktornő! Mi a véleménye a Rudotel nyugtaról?van olyan hatékony mint a frontin? Van hozzászokás veszélye? Érdemesebb lenne a frontinról átállnom erre? Előre is köszönöm a válaszát!
        Kedves Doktornő! Korábban én írtam a paranoid szuicid témájú kérdést: (https://www.webbeteg.hu/orvos-valaszol/psziches/163784) Annyi fejlemény történt, hogy visszamentem az orvoshoz, akiben megbíztam, habár csak másodjára láttam. Nagyon...