• Egyedüllétkor szorongás

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktornő!

        Szeretném a segitségét, illetve tanácsát kérni a következő problémában:A párom (23 éves nő)mostanában nagyon zavartan viselkedik olyankor amikor egyedül van, az ő szavaival élve zvarodottságot érez a fejében, és ezután rendszerint nagyon rosszkedvü szokott lenni. A problémák mindig akkor jelentkeznek amikor egyedül van.

        Kezdek aggodni mivel gyakorlatilag állandósult ez a probléma.Hová forduljunk?

        Illetve mégegy kérdésem lenne:Sanos a párom munkanélküli de nincsen munkanélkülinek regisztrálva.Ez kb október óta van így.Ellátják-e őt egy szakorvosi rendelőben, úgy hogy nem fizet tb járulékot? Illetve hogyan fizethetnénk neki be az egészségbiztosítást saját magunk?

         

        De a legfőbb kérdésem főleg az lenne, hogy ellátják-e kedden, mivel eléggé aggodok érte

         A válaszát előre is köszönöm!

        WEBBeteg szakértő válasza a szorongás témában

        Tisztelt Levélíró!


        Kezdjük a praktikus részével, vagyis: a társadalombiztosítás rendezésére van mód, az Országos Egészségügyi Pénztárnál ill. annak helyi szerveihez forduljanak (valószínűleg honlapjukon is van erről szó), ahol megmondják, hogyan-miként kell fizetni TB járulékot. (Egyébként mi tartja vissza a párját attól, hogy regisztráltassa magát a munkanélküli hivatalban? ) Tudomásom szerint még ellátják így is (később is, csak majd ki fogják neki számlázni a vizsgálat árát! ). A számítógépes rendszerek figyelmeztetnek bennünket, melyik TAJ szám mögött van biztosítás, és ilyenkor erre felhívjuk a páciens figyelmét.
        Ami pedig a jelen helyzetet illeti: feltűnő, hogy a párja igen passzív, vagyis a "probléma állandósulás" mögött is inkább ezt érzem, hiszen az okot kéne kezelni, vagyis nem kötelező magányosan, egyedül lenni. Ezt látszik igazolni, hogy több mint fél éve otthon (? ) van, nem jár el dolgozni, de még a munkanélküli hivatalba se, ahol lenne esély arra, hogy tanfolyamot, munkát ajánljanak. Vagyis a párja akarata nélkül nem lehet megoldani a problémát. Vajon ő mire törekszik? Beszéljék ezt át, és akkor biztosan tudják, merre induljanak.

         

        Üdvözlettel: Dr. Bakos Cinnia Dóra, pszichiáter

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szerkesztőség
        Orvos Itt kérdezhet További orvosok

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-06-03 20:16:43; Megválaszolva: 2011. október 04., 15:18

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktornő/úr! 21 éves lány vagyok. Egy ideje foglalkoztat a kérdés, hogy miért becsülöm le ennyire magam és miért érzem rossznak az életem?! Egész eddigi életem során nem voltam megelegedve magammal, mindig is maximális voltam de...
        Tisztelt Cím! Párom scippa 10mg-ot szed(férfi 40 éves),kb 1 hete. Sokat olvastam a gyógyszerről,de nem tudok rájönni,hogy ez valóban segít-e a paranoián? Enyhe depressziós tünetei is vannak,de 80%-ban a paranoid tünetek vannak többségben,ami...
        Jó napot! Az lenne a problémám, hogy adott egy családi vállalkozás amiben dolgozom. Egyre rosszabbul érzem ott magam, semmi okom rá, de 10 év után megcsömöltem, meguntam, és úgy érzem kiégtem, és ha oda kell menjek hétköznap nem érzem...
        Tisztelt doktornő! Panaszaim erősen pánikbetegségre utalnak (remegés, nehéz légzés, pánik tömegközelekdési eszközökön, nehéz nyelés érzet koncentrációs zavar stb.) Mivel minden leletem negatív lett így a doki gyógyszeres kezelést...
        Tisztelt Doktornő! Eddig még nem szedtem semmilyen antidepresszánst, alkalomszerűen Xanax 0,25 mg-os tablettát vettem be. Az elmúlt években sok negatív dolog ért, elmentem pszichiáterhez. Járok terápiára is, de kérésemre gyógyszerrel...
        Kedves Doktornő! Kb 3 hónapja szedek napi 1 szem xanax 0,5 sr tablettát. Most szeretném abbahagyni, ezt hogyan lehet? Ugye ezt nem lehet eltörni? vagy ilyenkor át kell állni sima xanax 0,5 re és azt lecsökkenteni? Várom szíves...
        Kedves Doktornő! Elsősorban köszönöm, hogy mindig válaszol a kérdéseimre és ilyen gyorsan! A terapeutám éppen nyaral, így sokat jelent, hogy valakivel megtudom beszélni az aggasztó gondolataimat, illetve ő nem pszichiáter és emiatt néhány...
        Az lenne a problémám ha állok akkor mindig mozognom kell. Nem tudok egy helyben állni, mindig mozgáskényszerem van. Mintha nyugtalan láb szindrómám lenne csak nekem az egész testemben ez van. Illetve nem tudok ülni sokáig mert fel kell állnom és...
        Tisztelt Doktornő! A tanácsát szeretném kérni. Adott egy 42 éves felnőtt férfi, aki korábban drog-, majd gyógyszerfüggőségben szenvedett. Ezektől a függőségektől már megszabadult (alváshoz még nyugtatót szed), viszont a különböző...
        Kedves Doktornő! Mi a véleménye a Rudotel nyugtaról?van olyan hatékony mint a frontin? Van hozzászokás veszélye? Érdemesebb lenne a frontinról átállnom erre? Előre is köszönöm a válaszát!