• Pánikbetegség lehet szervi bajtól?

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Üdvözlöm!

        22 éves lány vagyok, és szeptemberben voltak először pánikrohamaim.Voltam pszichiáternél, kb egy hónapig szedtem citapramot, aztán abbahagytam, és 5 hónapig nem volt rohamom, de jellemző a folymatos rossz közérzet. A kérdésem tulajdonképp az lenne, hogy Ön szerint lehetséges-e hogy a tüneteim mögött valamiféle szervi baj áll? Ugyanis én a mai napig úgy érzem, hogy nem csak lelki okai vannak a dolognak. Az elmúlt pár évben nehéz körülmények közt éltem(főként anyagi problémák, és az egyetem miatti stressz), és igaz, hogy sokat idegeskedtem, de nem voltak semmiféle testi tüneteim. Nem értem, ha az életkörülményeim eddig nem okoztak ilyen tüneteket, akor most ez miért változna? Jelenleg folyamatosan nagyon feszültnek érzem magam, a szokottnál jóval idegesebb vagyok, és a stressztűrő képességem jelentősen csökkent. Emellett, még az első roham jelentkezése előtt is jellemző volt rám a hirtelen szívdobogás(akár kis fizikai megterhelés hatására), és a nehézlégzés, fáradékonyság, valamint nem bírom a meleget sem. Azt vettem észre, hogy ha melegebb van (most 28 fok), akkor a testhőmérsékletem is nő, akár 37, 5 fokra, és ekkor már kifejezettem rosszul érzem magam, mivel súlyos betegség esetén sem szoktam 38 foknál lázasabb lenni. Ha viszont a környezetem hőmérséklete csökken, akkor az enyém is. Tudom, hogy stressz is okozhat hőemelkedést, de jelenleg nyugatatót szedek, és ettől nem ment le a "lázam", úgyhogy úgy gondolom ez nem idegi alapon van. Azért emeltem ki ezt az egy tünetet, mert az összes többi magyarázható a szorongással. A végső kérdésem az lenne, hogy Ön szerint érdemes-e még elmennem egy teljes kivizsgálásra,   lehetséges-e hogy pajzsmirigyproblémám van, illetve hogy ez volt az oka a pánikbetegség kialakulásának? Pszichiáterhez minenképp megyek majd, csak az érdekelne, hogy a véleménye szerint érdemes-e a háziorvosomat is felkeresnem? Kösözönöm a türelmét és a segítségét! Tisztelettel:

                                                                                                        Andrea

        WEBBeteg szakértő válasza a pánikbetegség témában

        Kedves Andrea!


        Többféle pszichés betegség okozhat változatos testi tüneteket, éppen ezért előbb szokás elvégezni a rutin, vagy szerv specifikus (itt: EKG, esetleg szív ultrahang) vizsgálatokat. Vagyis bármilyen életkorban van egy vérvétel (vérkép is), mellkas RTG, egyéb szűrővizsgálat beprogramozása (pl.nőgyógyászat) soha nem árt. Szorongásos problémáknál egyébként gyakran kérjük a pajzsmirigy hormonvizsgálatot is, vagyis ez is hozzátartozik a kivizsgálási protokollhoz. Ha pedig "pusztán" a szorongásos baj igazolódik, javaslom, hogy legalább fél évig szedje a hatásos gyógyszert. Jó egészséget kívánva,

         

        Üdvözlettel: Dr. Bakos Cinnia Dóra, pszichiáter

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szerkesztőség
        Orvos Itt kérdezhet További orvosok

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-05-21 10:09:11; Megválaszolva: 2011. október 03., 11:11

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Cím! Párom scippa 10mg-ot szed(férfi 40 éves),kb 1 hete. Sokat olvastam a gyógyszerről,de nem tudok rájönni,hogy ez valóban segít-e a paranoián? Enyhe depressziós tünetei is vannak,de 80%-ban a paranoid tünetek vannak többségben,ami...
        Jó napot! Az lenne a problémám, hogy adott egy családi vállalkozás amiben dolgozom. Egyre rosszabbul érzem ott magam, semmi okom rá, de 10 év után megcsömöltem, meguntam, és úgy érzem kiégtem, és ha oda kell menjek hétköznap nem érzem...
        Tisztelt doktornő! Panaszaim erősen pánikbetegségre utalnak (remegés, nehéz légzés, pánik tömegközelekdési eszközökön, nehéz nyelés érzet koncentrációs zavar stb.) Mivel minden leletem negatív lett így a doki gyógyszeres kezelést...
        Tisztelt Doktornő! Eddig még nem szedtem semmilyen antidepresszánst, alkalomszerűen Xanax 0,25 mg-os tablettát vettem be. Az elmúlt években sok negatív dolog ért, elmentem pszichiáterhez. Járok terápiára is, de kérésemre gyógyszerrel...
        Kedves Doktornő! Kb 3 hónapja szedek napi 1 szem xanax 0,5 sr tablettát. Most szeretném abbahagyni, ezt hogyan lehet? Ugye ezt nem lehet eltörni? vagy ilyenkor át kell állni sima xanax 0,5 re és azt lecsökkenteni? Várom szíves...
        Kedves Doktornő! Elsősorban köszönöm, hogy mindig válaszol a kérdéseimre és ilyen gyorsan! A terapeutám éppen nyaral, így sokat jelent, hogy valakivel megtudom beszélni az aggasztó gondolataimat, illetve ő nem pszichiáter és emiatt néhány...
        Az lenne a problémám ha állok akkor mindig mozognom kell. Nem tudok egy helyben állni, mindig mozgáskényszerem van. Mintha nyugtalan láb szindrómám lenne csak nekem az egész testemben ez van. Illetve nem tudok ülni sokáig mert fel kell állnom és...
        Tisztelt Doktornő! A tanácsát szeretném kérni. Adott egy 42 éves felnőtt férfi, aki korábban drog-, majd gyógyszerfüggőségben szenvedett. Ezektől a függőségektől már megszabadult (alváshoz még nyugtatót szed), viszont a különböző...
        Kedves Doktornő! Mi a véleménye a Rudotel nyugtaról?van olyan hatékony mint a frontin? Van hozzászokás veszélye? Érdemesebb lenne a frontinról átállnom erre? Előre is köszönöm a válaszát!
        Kedves Doktornő! Korábban én írtam a paranoid szuicid témájú kérdést: (https://www.webbeteg.hu/orvos-valaszol/psziches/163784) Annyi fejlemény történt, hogy visszamentem az orvoshoz, akiben megbíztam, habár csak másodjára láttam. Nagyon...