• Stressz

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Bakos Doktornő!

        25 éves lány vagyok, s pár hónapja több rosszullétet követően (ebből az egyik tömegközlekedésen jött rám) mitralis prolapsus-t diagnosztizáltak nálam. A kardiológus szerint kimerülés és túlterheltség miatt alakultak ki a tüneteim (szédülés, szapora szívverés, nehézlégzés). Szedek rá Betaloc-ot, azóta már jobban érzem magam, azonban észrevettem magamon, hogy a tömegközelekedéstől a rosszullét óta stresszelek. Persze erőltetem, s tudatosan próbálom leküzdeni a félelemérzetet, melyet az újabb rosszullét lehetséges kialakulása vált ki belőlem. Pedig a gyógyszer, amit felírtak, pont abban segít, hogy ne alakulhassanak ki újra a tünetek. Azt is megfigyeltem, ha elterelem a gondolataimat, s nyugodt vagyok, nem foglalkozom magammal, akkor nem stresszelek ezen.

        Korábban sosem volt ezzel problémám, bárhova és bármilyen hosszú útra vállalkoztam tömegközlekedéssel, de most egy kicsit aggódom emiatt, hogy mikor fog ez az érzés elmúlni. Egyébként már 3 hete, hogy visszajöttem a táppénzről és nem tapasztaltam, hogy probléma adódna tömegközlekedés közben, de valahogy mindig tartok tőle legbelül.

        Köszönöm válaszát: Zsanett

        WEBBeteg szakértő válasza a szorongás témában

        Kedves Zsanett!


        Nagyon jó, hogy ezzel a problémával frissiben foglalkozik, mert így megelőzhető, hogy a rossz élménye tartósan összekapcsolódjon a tömegközlekedéssel. Egyik módja ennek a figyelemelterelés, de vannak még más viselkedésterápiás technikák. Ha van rá igénye, egy magatartásterapeutával is átbeszélheti a rossz érzéseit, gondolatait, néhány technikára meg tudja tanítani. Jó egészséget kívánva,

         

        Üdvözlettel: Dr. Bakos Cinnia Dóra, pszichiáter

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szerkesztőség
        Orvos Itt kérdezhet További orvosok

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-05-12 18:05:30; Megválaszolva: 2011. szeptember 30., 12:18

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő! Korábban én írtam a paranoid szuicid témájú kérdést: (https://www.webbeteg.hu/orvos-valaszol/psziches/163784) Annyi fejlemény történt, hogy visszamentem az orvoshoz, akiben megbíztam, habár csak másodjára láttam. Nagyon...
        Kb. 5 éve vettem észre magamon hogy nagyon furcsa, ijesztõ, beteg, nem normális gondataim támadnak, amit én magam kreálok, régen volt hogy eljátszottam ezekkel a gondolatokkal, de túlzottan nem foglalkoztam vele, csak annyit mondtam magamnak hogy...
        Tisztelt Doktornő/ Doktor Úr! Cikáznak a fejemben a gondolatok, szavak, mondatok/mondatrészek, amik egymással nincsenek összefüggésben. Egy káosz van a fejemben és ezek a gondolatok zavaróak, "hangosak". Úgy értem a hangost, mint mikor egy...
        Tisztelt Doktornő Segítséget szeretnék kérni a fiam barátnőjének 2 éve járnak a szülei elváltak s az apja 14.éves korától gyógyszereket szedett vele most 22 éves, a pszichiáter csak 1x látta akkor írta fel a 8 év alatt nem találkozott...
        Jó napot kívánok. Szeretnék egy kicsit Magamról mesélni. 2017 márciusában testi tüneteket vettem észre magamon. Mellkasszorítás-gombóc a torokban-fulladás/nehéz levegő érzés-bal kar gyengeség/zsibbadás- fogyás- alvatlanság- állandó...
        Kedves Doktornő! Nekem az a problémám, hogy refluxom és gasztritiszem van, ami már másodjára újult ki. Nem értem miért, hiszen szedtem kellő ideig a gyógyszereket az első alkalomkor, betartottam abszolut a szabályokat...és mégis..újra...
        Kedves Doktornő! Már nagyon sok éve szenvedek pszichés problémákkal. Sok problémám van, de a legnagyobb nehézségek a nagymértékű szorongás és félelem. Állandóan attól félek, hogy valami történni fog. Minden napos visszatérő félelmem,...
        Jó napot kívánok! Novemberben az egyik reggelen, félálomban nagyon erős halálfélelmet éreztem, ami azóta sem múlt el. 3-4 hónapig napközben is éreztem,utána egy ideig csak amikor elaludtam és félálomban voltam. Először 8 éve jelent meg...
        Tisztelt Dr nő! Az én problémám az az , hogy hosszú évek után letettem a benzodiazepint. Evés problémám alakult ki. A nyugtató helyett ettem. Mivel az alvásom is borzalmas volt ebben a közdelembe, így az orvos antipszichotikumot írt fel....
        Jó napot. Van egy olyan problémám miszerint egy debreceni orvos felírt nekem amizulpiridet. 200 mg dózisban 2x1 tablettát, két évvel ezelőtt. Mikor nem szedem be akkor tisztán gondolkodok, nem érzek nyomást a fejemben de ha beszedem, eléggé...