• Mi lehet a probléma?

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktornő!

        Nem tudom, hogy egyáltalán pszichés-e a problémám, hogy jó helyre írok de én ugy gondoltam talán az lehet.

        A problémám a következő: 21 éves vagyok. Kb 4 évvel ezelött kezdődtek a problémáim. Éjjelente nem tudok aludni, beremegek, és nem kapok levegőt  néha halálfélelmem van. Eddig 5ször kellett ügyeletes orvost. Elmentem a háziorvoshoz ahol Zoloft tablettát és frontint kaptam, depressziót és fóbiát állapitottak meg. Egy darabig szedtem a gyószereket majd pár hónap után abbahagytam mivel ekkor csak 17 éves voltam nem szerettem volna ilyen erős gyógyszereken élni. Ezután 2-3 évig tünetmentes voltam. Aztán ismét jelentkeztek a tünetek, főleg mikor fáradt és kimerült vagyok, lefekvés elött mindig beremegek és ugy érzem hogy nem kapok levegőt. De mostanában már napközben vagy evés közben is néha nagy levegőt kell vennem önkéntelenül is. Olyan mintha megijednék és elakad a lélegzetem. Ilyenkor semmi különöset nem csinálok, nem vagyok kimerült, nem vagyok fáradt egyszerüen csak rám jön.

        Egyéb betegségeim: szivritmuszavar, magas pulzus. Pulzusomra most kaptam gyógyszert (nebilet 5mg) napi felet kell szednem.  A kérdésem az lenne, hogy Ön szerint pszichés eredetü lehet a baj? Pszichiáterhez forduljak? Ön milyen gyógyszert javasolna?

        Válaszát előre is köszönöm!

         

        WEBBeteg szakértő válasza a szorongás témában

        Tisztelt Levélíró!

        A legtöbbet mindig a saját tapasztalat segít, az az irányadó. A leírtakból én csak szorongásos zavarra gondolnék (depresszióra utaló egyéb tünetek hiányoznak), pánik zavar jellegűek a tünetek, és az erre korábban javasolt szerek egyébként megfelelőek (ill. az ezek mostani elérhetőségei) Ezek vénykötelesek, pszichiáter 90%-os támogatással tudja felírni, és legalább fél évig javasolt a "hangulatjavító" szedése, akkor is, ha elmúltak a tünetek! (megj. a Frontint minél rövidebb ideig adjuk csak). Vagyis nyugodtan menjen el a területileg illetékes pszichiátriai szakrendelésre.

         

        Üdvözlettel: Dr. Bakos Cinnia Dóra, pszichiáter

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szerkesztőség
        Orvos Itt kérdezhet További orvosok

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-05-08 11:37:57; Megválaszolva: 2011. szeptember 29., 12:15

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Cím! Párom scippa 10mg-ot szed(férfi 40 éves),kb 1 hete. Sokat olvastam a gyógyszerről,de nem tudok rájönni,hogy ez valóban segít-e a paranoián? Enyhe depressziós tünetei is vannak,de 80%-ban a paranoid tünetek vannak többségben,ami...
        Jó napot! Az lenne a problémám, hogy adott egy családi vállalkozás amiben dolgozom. Egyre rosszabbul érzem ott magam, semmi okom rá, de 10 év után megcsömöltem, meguntam, és úgy érzem kiégtem, és ha oda kell menjek hétköznap nem érzem...
        Tisztelt doktornő! Panaszaim erősen pánikbetegségre utalnak (remegés, nehéz légzés, pánik tömegközelekdési eszközökön, nehéz nyelés érzet koncentrációs zavar stb.) Mivel minden leletem negatív lett így a doki gyógyszeres kezelést...
        Tisztelt Doktornő! Eddig még nem szedtem semmilyen antidepresszánst, alkalomszerűen Xanax 0,25 mg-os tablettát vettem be. Az elmúlt években sok negatív dolog ért, elmentem pszichiáterhez. Járok terápiára is, de kérésemre gyógyszerrel...
        Kedves Doktornő! Kb 3 hónapja szedek napi 1 szem xanax 0,5 sr tablettát. Most szeretném abbahagyni, ezt hogyan lehet? Ugye ezt nem lehet eltörni? vagy ilyenkor át kell állni sima xanax 0,5 re és azt lecsökkenteni? Várom szíves...
        Kedves Doktornő! Elsősorban köszönöm, hogy mindig válaszol a kérdéseimre és ilyen gyorsan! A terapeutám éppen nyaral, így sokat jelent, hogy valakivel megtudom beszélni az aggasztó gondolataimat, illetve ő nem pszichiáter és emiatt néhány...
        Az lenne a problémám ha állok akkor mindig mozognom kell. Nem tudok egy helyben állni, mindig mozgáskényszerem van. Mintha nyugtalan láb szindrómám lenne csak nekem az egész testemben ez van. Illetve nem tudok ülni sokáig mert fel kell állnom és...
        Tisztelt Doktornő! A tanácsát szeretném kérni. Adott egy 42 éves felnőtt férfi, aki korábban drog-, majd gyógyszerfüggőségben szenvedett. Ezektől a függőségektől már megszabadult (alváshoz még nyugtatót szed), viszont a különböző...
        Kedves Doktornő! Mi a véleménye a Rudotel nyugtaról?van olyan hatékony mint a frontin? Van hozzászokás veszélye? Érdemesebb lenne a frontinról átállnom erre? Előre is köszönöm a válaszát!
        Kedves Doktornő! Korábban én írtam a paranoid szuicid témájú kérdést: (https://www.webbeteg.hu/orvos-valaszol/psziches/163784) Annyi fejlemény történt, hogy visszamentem az orvoshoz, akiben megbíztam, habár csak másodjára láttam. Nagyon...