• Hányinger

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        15 éves lány vagyok és nagyjából 3 hónapja vannak rosszulléteim. Először még csak néha rosszul voltam, szédültem, hányingerem volt és ájulás közeli állapotban voltam(de nem ájultam el sose).Volt vér- és vizeletvizsgálatom, mindkettő negatív lett. Megmértük a cukromat és a vérnyomásomat is, mindkettő rendben volt. Később már minden étkezés után hányingerem lett és ez egyre rosszabbodik. Mostmár vannak napok, amikor szinte semmit sem tudok enni, annyira nincs étvágyam és hányingerem van, vannak napok amikor viszont egész nap eszem. Minden étkezés után heves hányingerem van, és továbbra is gyakran vagyok ájulás közeli állapotban. Voltam gasztroenterológusnál, helicobacter vizsgálaton, ami nem mutatott ki semmit. A gasztroenterológus és a háziorvos szerint csak lelki eredetű, vagy csak rendszertelenül étkezem. Ami pszichés ok lehetett volna, az mostanra rendbe jött. Anyám szerint csak beképzelem, nem is akar már több orvosi vizsgálatra elvinni. Laktózérzékeny vagyok és allergiás a kakaóra, sok a gyomorsavam(a háziorvos szerint meg lehet, hogy mostmár kevés). Pár évvel ezelőtt depressziós voltam, mostanában is gyakran érzem levertnek magamat, lehet ez az oka? Nem szeretem a kinézetemet, szerintem dagadt vagyok(164 cm és 56, 5 kg)mások szerint viszont nem.Januárban majdnem anorexiás lettem, alig ettem valamit. Pár hete/1 hónapja gyakran fáj a bordám, vagy a bordám környékén, ha nevetek, v ha hozzáérek, azt olvastam ez lehet a gyomorfekély jele. A hasam is gyakran szokott fájni.(Szüleimnek volt gyomorfekélye, úgy tudom ez lehet örökletes.)Alkoholt, cigit, drogot nem fogyasztok.Rendszeresen szoktam mozogni is. Én már tanácstalan vagyok, nem tudom mit tegyek.

        A segítséget előre is köszönöm!

        WEBBeteg szakértő válasza a hányinger témában

        Kedves 15 éves lány!

        Nagyon összetett tünetekről számolsz be, amiből néhányat külön kiemelnék: valaki, valamikor azt állította, hogy depressziód van, talán még gyógyszert is szedtél (vagy pszichoterápiában részesültél? ) Jelenleg az étkezéssel kapcsolatban többféle "túlérzékenység " gyűjthető össze, aminek igazából testi oka nincs. Ha valaki a kinézetével nem elégedett, az evési zavarok kiindulópontja lehet. Említed, hogy voltak nehézségek, vagyis okok, amik a lelki egyensúlyodból kibillentettek, de már "elmúltak" (? ). Ugyanakkor  (többféle? ) betegségtől való félelem része a gondolkodásodnak.  Ezek alapján azt javaslom, hogy keress fel egy (gyermek)pszichológust, akivel a mozaikokat össze tudnátok tenni, s ez segíthetne abban, hogy a tünetek ne váltsák egymást, hanem valóban megszűnjenek. (Aki esetleg korábban kezelt, ahhoz fordulj elsősorban.)

         

         

        Üdvözlettel: Dr. Bakos Cinnia Dóra, pszichiáter

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szerkesztőség
        Orvos Itt kérdezhet További orvosok

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-04-30 14:00:18; Megválaszolva: 2011. szeptember 28., 12:37

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktornő/úr! 21 éves lány vagyok. Egy ideje foglalkoztat a kérdés, hogy miért becsülöm le ennyire magam és miért érzem rossznak az életem?! Egész eddigi életem során nem voltam megelegedve magammal, mindig is maximális voltam de...
        Tisztelt Cím! Párom scippa 10mg-ot szed(férfi 40 éves),kb 1 hete. Sokat olvastam a gyógyszerről,de nem tudok rájönni,hogy ez valóban segít-e a paranoián? Enyhe depressziós tünetei is vannak,de 80%-ban a paranoid tünetek vannak többségben,ami...
        Jó napot! Az lenne a problémám, hogy adott egy családi vállalkozás amiben dolgozom. Egyre rosszabbul érzem ott magam, semmi okom rá, de 10 év után megcsömöltem, meguntam, és úgy érzem kiégtem, és ha oda kell menjek hétköznap nem érzem...
        Tisztelt doktornő! Panaszaim erősen pánikbetegségre utalnak (remegés, nehéz légzés, pánik tömegközelekdési eszközökön, nehéz nyelés érzet koncentrációs zavar stb.) Mivel minden leletem negatív lett így a doki gyógyszeres kezelést...
        Tisztelt Doktornő! Eddig még nem szedtem semmilyen antidepresszánst, alkalomszerűen Xanax 0,25 mg-os tablettát vettem be. Az elmúlt években sok negatív dolog ért, elmentem pszichiáterhez. Járok terápiára is, de kérésemre gyógyszerrel...
        Kedves Doktornő! Kb 3 hónapja szedek napi 1 szem xanax 0,5 sr tablettát. Most szeretném abbahagyni, ezt hogyan lehet? Ugye ezt nem lehet eltörni? vagy ilyenkor át kell állni sima xanax 0,5 re és azt lecsökkenteni? Várom szíves...
        Kedves Doktornő! Elsősorban köszönöm, hogy mindig válaszol a kérdéseimre és ilyen gyorsan! A terapeutám éppen nyaral, így sokat jelent, hogy valakivel megtudom beszélni az aggasztó gondolataimat, illetve ő nem pszichiáter és emiatt néhány...
        Az lenne a problémám ha állok akkor mindig mozognom kell. Nem tudok egy helyben állni, mindig mozgáskényszerem van. Mintha nyugtalan láb szindrómám lenne csak nekem az egész testemben ez van. Illetve nem tudok ülni sokáig mert fel kell állnom és...
        Tisztelt Doktornő! A tanácsát szeretném kérni. Adott egy 42 éves felnőtt férfi, aki korábban drog-, majd gyógyszerfüggőségben szenvedett. Ezektől a függőségektől már megszabadult (alváshoz még nyugtatót szed), viszont a különböző...
        Kedves Doktornő! Mi a véleménye a Rudotel nyugtaról?van olyan hatékony mint a frontin? Van hozzászokás veszélye? Érdemesebb lenne a frontinról átállnom erre? Előre is köszönöm a válaszát!

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Bőrbetegségek a lábon
        A különböző lábgomba fertőzések gyakoriságuk miatt ma már népbetegségnek számítanak.