• Idegek

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktornő!

         

        Megpróbálok rövid lenni, bár már 2-3 hónapja szenvedek idegi problémával, bár alapjában véve stresszes alkat vagyok. 42 éves vagyok.  Január végén meghalt a testvérem, utána édesanyámhoz futkároztam, mert ki volt borulva, közben a szakdolgozatomat kellett írjam. Munkahelyen helyt kellett állni,  Éjjel nem tudtam aludni, Amikor egy kicsit jobban lett  édesanyám, akkor egyik napon, a munkahelyen felugrott a vérnyomásom (az orvos szerint valószínű előtte is magas lehetett, de nem vettem észre) 160/90-re a pulzusom 100 volt. Szédültem, belső remegés lett úrrá rajtam. Mire az orvos jött, valamivel lejjebb ment a vérnyomás.  Vérnyomáscsökkentőt Coverex AS combit írt fel ( napi 1 szem) és mellette 0, 5? ös szanaxot, de estére mindig felugrott a vérnyomásom, a karjaim zsibbadtak, a fejbőrömön és a szám körül bizsergést éreztem. Nagyon megijedtem. Otthon nem akartam maradni, mert féltem, hogy depressziós leszek. Nem tudtam enni, lefogytam 2, 5-3 hónap alatt 15 kg-ot, ami nem árt, mert el voltam hízva, most vagyok 95 kg.   Elmentem a pszichiáterhez, aki március 17-től Rivotril 0, 5? ös feszültségoldót írt fel, ajánlotta a fokhagyma drazsét.  Reggel fél, délben fél, este 1 egész Rivotrilt írt fel. Elmentem gyógymasszőrhöz, mert a hát és nyakizmaim meg voltak merevedve. Azelőtt fejkörzésnél jókat ropogott a nyakam, akkor jó volt.  Közben a gyógymasszőr javasolt gyógytea keveréket, apróbojtorján (1 rész), cickafark (1 rész), borsmenta (1/2 rész) + Zsálya tea, valamint javasolta a Máriatövis magot. Közben újabb haláleset a közeli rokonságban, ami szintén megviselt.

        Féléves vizsgák és államvizsga előtt állok, félek, hogy a Rivotrilra rászokok, ha kezdődik a zsibbadás, akkor már rettegek, mert tudom, hogy fel megy a vérnyomásom. Ez legjobban este felé jellemző. Mostanában reggel 110-115 között mozog a vérnyomásom.  Délután próbálom eltolni a Rivotril beszedését 2-3 órára, hogy jobban hasson, mert olvastam, hogy általában estére megy fel a vérnyomás. Ma felhívtam a pszichiáter asszisztensnőjét, (akit személyesen is ismerek) adjon tanácsot, mert nagyon zavar a zsibbadás. Azt mondta, hogy lehet, hogy túl sokat foglalkozom magammal, annyira figyelem magam, hogy ezzel tényleg elindul a folyamat. Próbáljam meg elterelni a figyelmemet, másra koncentrálni, mozogjak többet, azzal levezetem a feszültséget. Szedjek Magne B6-ot. Most is érzem, hogy szaporábban ver a pulzusom. Ilyenkor megpróbálok relaxálni, ami hellyel közzel segít.

        Doktornő létezhet olyan, hogy a fokhagyma kapszula is felfokozza az idegek működését, mert egy ismerősöm szerint igen. Olvastam a sárgabarackmag olaj, az orbáncfű csepp, a halolaj jótékony hatásáról, nem tudom mi a véleménye a Doktornőnek, vagy melyiket javasolná Ön ebben az esetben. Forduljak más szakemberhez?

         

        Várom Válaszát! Tisztelettel: Teri

        WEBBeteg szakértő válasza a idegkimerülés témában

        Kedves Teri!

        Úgy látom, Ön sokféle módszerre nyitott, ami a problémák megoldását illeti. Ha alapvetően is szorongó "stresszes" alkat, akkor az ilyen időszakos megterhelések akár testi tüneteket is produkálhatnak, vagyis vérnyomáskiugrást, zsibbadást. Mivel a probléma ill. a tünetek folyamatosak, ezért én inkább korszerűbb szorongásoldó beállítását javasolnám (ahhoz nincs hozzászokás) és emellett persze lehet vitamin, nyomelem készítményeket szedni.

        Az alább  felsoroltak pszichés javító, erősítő hatásáról változóak a tapasztalatok, de pl. a halolajat, vagy fokhagyma kapszulat inkább a fizikalis egészség megtartásáért javasolják. Az az érzésem, hogy a kapszulák keresgetése közben elvész a lényeg...ugyanis azt gondolom, hogy aminek közvetlen kiváltó oka van (pl. haláleset, megfelelési helyzetek), azt fel kellene dolgozni (lélektanilag), amiben segíthet Önnek néhány pszichoterápiás beszélgetés.  Ehhez az úthoz kívánok bátorságot.

         

        Üdvözlettel: Dr. Bakos Cinnia Dóra, pszichiáter

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szerkesztőség
        Orvos Itt kérdezhet További orvosok

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-04-23 15:29:32; Megválaszolva: 2011. szeptember 27., 13:24

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktornő/úr! 21 éves lány vagyok. Egy ideje foglalkoztat a kérdés, hogy miért becsülöm le ennyire magam és miért érzem rossznak az életem?! Egész eddigi életem során nem voltam megelegedve magammal, mindig is maximális voltam de...
        Tisztelt Cím! Párom scippa 10mg-ot szed(férfi 40 éves),kb 1 hete. Sokat olvastam a gyógyszerről,de nem tudok rájönni,hogy ez valóban segít-e a paranoián? Enyhe depressziós tünetei is vannak,de 80%-ban a paranoid tünetek vannak többségben,ami...
        Jó napot! Az lenne a problémám, hogy adott egy családi vállalkozás amiben dolgozom. Egyre rosszabbul érzem ott magam, semmi okom rá, de 10 év után megcsömöltem, meguntam, és úgy érzem kiégtem, és ha oda kell menjek hétköznap nem érzem...
        Tisztelt doktornő! Panaszaim erősen pánikbetegségre utalnak (remegés, nehéz légzés, pánik tömegközelekdési eszközökön, nehéz nyelés érzet koncentrációs zavar stb.) Mivel minden leletem negatív lett így a doki gyógyszeres kezelést...
        Tisztelt Doktornő! Eddig még nem szedtem semmilyen antidepresszánst, alkalomszerűen Xanax 0,25 mg-os tablettát vettem be. Az elmúlt években sok negatív dolog ért, elmentem pszichiáterhez. Járok terápiára is, de kérésemre gyógyszerrel...
        Kedves Doktornő! Kb 3 hónapja szedek napi 1 szem xanax 0,5 sr tablettát. Most szeretném abbahagyni, ezt hogyan lehet? Ugye ezt nem lehet eltörni? vagy ilyenkor át kell állni sima xanax 0,5 re és azt lecsökkenteni? Várom szíves...
        Kedves Doktornő! Elsősorban köszönöm, hogy mindig válaszol a kérdéseimre és ilyen gyorsan! A terapeutám éppen nyaral, így sokat jelent, hogy valakivel megtudom beszélni az aggasztó gondolataimat, illetve ő nem pszichiáter és emiatt néhány...
        Az lenne a problémám ha állok akkor mindig mozognom kell. Nem tudok egy helyben állni, mindig mozgáskényszerem van. Mintha nyugtalan láb szindrómám lenne csak nekem az egész testemben ez van. Illetve nem tudok ülni sokáig mert fel kell állnom és...
        Tisztelt Doktornő! A tanácsát szeretném kérni. Adott egy 42 éves felnőtt férfi, aki korábban drog-, majd gyógyszerfüggőségben szenvedett. Ezektől a függőségektől már megszabadult (alváshoz még nyugtatót szed), viszont a különböző...
        Kedves Doktornő! Mi a véleménye a Rudotel nyugtaról?van olyan hatékony mint a frontin? Van hozzászokás veszélye? Érdemesebb lenne a frontinról átállnom erre? Előre is köszönöm a válaszát!

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Bőrbetegségek a lábon
        A különböző lábgomba fertőzések gyakoriságuk miatt ma már népbetegségnek számítanak.
        Készülj fel a második hullámra!
        Az elővigyázatosság szerves részét képezi a kézmosás és a kézfertőtlenítés.