• Kommunikációs zavar

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Dr.Nő/Úr! Én egy 27 éves lány vagyok, aki már közel 7 éve küzd a fent említett betegséggel. Még diák voltam, amikor kezdtem észrevenni, hogy nem tudok beszélgetni azokkal az emberekkel, akikkel addig minden rendben ment.Függetlenül kortól és nemtől.Zavarba jöttem, fülig elvörösödtem, már attol is ha csak éreztem hogy néz valaki. Aztán ez csak egyre rosszabb lett, amikor dolgozni kezdtem.Nem tudott senki közeledni felém, még egy kérdést se feltenni, mert elmenekültem inkább, hogy ne kerüljön sor kontaktusra.Közben tudtam, hogy a hátam mögött kinevetnek.Egyre inkább elkeseredtem.Depresszióssá váltam.Felmondtam a munkahelyemen.Ugy éreztem egy ilyen emberre, nincs szüksége senkinek. Aztán rájöttem, tennem kell valamit, mielött a betegség jobban eluralkodna rajtam.Pszihologushoz kezdtem járni.Kezdetben Aphodepit irt fel, most pedig kb 4éve Cipralex-t szedek.Lényegesen jobban érzem magam.Sok barátom lett és ugy érzem a munkahelyemen is sokan kedvelnek.Szinte be nem áll a szám.Viszont magamban mindig félek, mikor tör rám ujra.Néha most is előjön a zavartság.Ebből ki lehet gyogyulni végleg? Vagy már mindig gyogyszert kell szednem? Sokszor ugy látom, a gyogyszer függőjévé váltam.Ha 2-3napig nem veszem be, ingerültté válok.Szinte remegni kezdek és sirogorcsöt kapok.Szeretném megkérdezni, Önnek mi a véleménye? És tudna e ajánlani egy megfelelő orvost Zalaegerszegen?

        WEBBeteg szakértő válasza a kommunikációs zavar témában

        Kedves 27 éves!


        Pontosítsunk: Ön valószínűleg pszichiáterhez  vagyis orvoshoz jár, hiszen csak ő írhat fel gyógyszereket (egyébként ezek hangulatjavítók). Ezeket nem lehet hirtelen abbahagyni, hiszen ahogy tapasztalta, vannak elvonási tünetek. Természetesen le lehet fokozatosan építeni, viszont akkor az alap szorongásos zavarral (ami a leírtból szociális fóbiának tűnik) pszichoterápiás módon kell foglalkozni. Javaslom kérdezze meg kezelőjét, kit ajánlana (mármint pszichoterapeutát) vagy nézzen utána a" Pszichoterapeuta kiskáté"-ban szakembernek (nekem sajnos személyes kapcsolatom nincs Zalaegerszeggel), ahol képzettség, cím, elérhetőség is szerepel.

         

        Üdvözlettel: Dr. Bakos Cinnia Dóra, pszichiáter

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szerkesztőség
        Orvos Itt kérdezhet További orvosok

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-04-20 11:57:17; Megválaszolva: 2011. szeptember 27., 06:40

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Cím! Párom scippa 10mg-ot szed(férfi 40 éves),kb 1 hete. Sokat olvastam a gyógyszerről,de nem tudok rájönni,hogy ez valóban segít-e a paranoián? Enyhe depressziós tünetei is vannak,de 80%-ban a paranoid tünetek vannak többségben,ami...
        Jó napot! Az lenne a problémám, hogy adott egy családi vállalkozás amiben dolgozom. Egyre rosszabbul érzem ott magam, semmi okom rá, de 10 év után megcsömöltem, meguntam, és úgy érzem kiégtem, és ha oda kell menjek hétköznap nem érzem...
        Tisztelt doktornő! Panaszaim erősen pánikbetegségre utalnak (remegés, nehéz légzés, pánik tömegközelekdési eszközökön, nehéz nyelés érzet koncentrációs zavar stb.) Mivel minden leletem negatív lett így a doki gyógyszeres kezelést...
        Tisztelt Doktornő! Eddig még nem szedtem semmilyen antidepresszánst, alkalomszerűen Xanax 0,25 mg-os tablettát vettem be. Az elmúlt években sok negatív dolog ért, elmentem pszichiáterhez. Járok terápiára is, de kérésemre gyógyszerrel...
        Kedves Doktornő! Kb 3 hónapja szedek napi 1 szem xanax 0,5 sr tablettát. Most szeretném abbahagyni, ezt hogyan lehet? Ugye ezt nem lehet eltörni? vagy ilyenkor át kell állni sima xanax 0,5 re és azt lecsökkenteni? Várom szíves...
        Kedves Doktornő! Elsősorban köszönöm, hogy mindig válaszol a kérdéseimre és ilyen gyorsan! A terapeutám éppen nyaral, így sokat jelent, hogy valakivel megtudom beszélni az aggasztó gondolataimat, illetve ő nem pszichiáter és emiatt néhány...
        Az lenne a problémám ha állok akkor mindig mozognom kell. Nem tudok egy helyben állni, mindig mozgáskényszerem van. Mintha nyugtalan láb szindrómám lenne csak nekem az egész testemben ez van. Illetve nem tudok ülni sokáig mert fel kell állnom és...
        Tisztelt Doktornő! A tanácsát szeretném kérni. Adott egy 42 éves felnőtt férfi, aki korábban drog-, majd gyógyszerfüggőségben szenvedett. Ezektől a függőségektől már megszabadult (alváshoz még nyugtatót szed), viszont a különböző...
        Kedves Doktornő! Mi a véleménye a Rudotel nyugtaról?van olyan hatékony mint a frontin? Van hozzászokás veszélye? Érdemesebb lenne a frontinról átállnom erre? Előre is köszönöm a válaszát!
        Kedves Doktornő! Korábban én írtam a paranoid szuicid témájú kérdést: (https://www.webbeteg.hu/orvos-valaszol/psziches/163784) Annyi fejlemény történt, hogy visszamentem az orvoshoz, akiben megbíztam, habár csak másodjára láttam. Nagyon...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Készülj fel a második hullámra!
        Az elővigyázatosság szerves részét képezi a kézmosás és a kézfertőtlenítés.