• Depresszíó? Viselkedésváltozás?

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt dr-Nő vagy dr Úr!

        Párommal kapcsolatban szeretném tudni a választ.8-éve élünk együtt amiből 1, 5 évet külön.Nagyon sokat dolgozik régebben még sokat ivott is.Hangulatváltozásai elég sűrüek és a féltékenysége is.Nekem az előző házasságomból három gyermekem van akik már nagyok.De ha jönnek folyamatosan szidja őket amikor elmennek.Hosszú ideig nem álltak velem szóba, most rendeződtek ezek a dolgok. A páromra neheztelnek, mert nagyon csúnyán beszélt velem.Főleg amikor még ivott többet.Volt, hogy nekem jött fel emelte a kezét vagy csupán ordenálé szavakat kiabált.Ilyenkor azt sem nézte, hogy a közös gyermekünk hallja.Kikészültem és kértem menjen el orvoshoz kezeltesse magát.Én megtettem mert úgy éreztem, hogy nem tudom már a munkámat sem kellő képpen ellátni.Napi 1 sertralim tablettát kellett szednem ami annyira használt, hogy tisztábban látok és erősebbnek érzem magam.Újra dolgozom és örömmel teszem.De a Párom dühkitőrései és kiabálásai megnyilvánulásai nem tetszenek.Tudom, hogy kezeltetnie kéne magát de nem akarja.Pénteken Ő szerinte viccből a kicsi előtt fenékbe rugott majd kirángatta a széket alólam és elmondott mindennek.Persze elragadtattam magam és neki mentem egy pofon elcsattant majd nekem esett és kituszkolt a konyhából.Fiam eljött és összepakoltatta a ruháját azóta nincs itt.Szeretne vissza jönni, mert nincs hol laknia.Eljött egy két holmiért és remegett amikor meglátott.Kértem menjünk el orvoshoz és ha kell a családja kezeltesse magát.Nem hajlandó rá mert mondja Ő nem beteg. Mondtam neki az nem szégyen ha valakinek az idegei a sok munkában legyengült.Gépkocsi vezetőként dolgozik és elég stersszes életet élt.Volt olyan ha leültem TV-nézni vagy a számítógép elé akkor az volt a baja.Ha varrtam akkor mért nem mást csinálok, vagy mért nem sütök és sorolhatnám.Semmi sem tetszett már az utóbbi időben neki.Ha dolgozom és nincs aki vigyázzon a kicsire csak a volt családomra tudom hagyni.Nem tudom, hogy mit kéne tenni tud nagyon jó ember is lenni de rettentő hangulat ember. A 8-év alatt sokat javult az ivást nagyon minimálisra tette.Szinte nem is iszik semmit.Kérem arra a választ, hogy ez betegség vagy csak kimerültség? Köszönettel Marika

         

        WEBBeteg szakértő válasza a agresszió témában

        Kedves Marika!

        A kérdését más megvilágításba helyezném a leírtak alapján, vagyis a kifogásolt viselkedés átmeneti (pl. stressz vagy pszichés betegség okozza) vagy személyiségvonás (ami inkább állandó)! Ugyanis ezt kell eldönteni. Ehhez pedig az Ön tisztánlátására van csak szükség: vagyis mérlegelje a következőket:
        1. a viselkedésváltozás mennyire függ a körülményektől, bizonyos személyek jelenlététől
        2. 8 évük alatt milyennek ismerte meg a párját (korábban menniyre volt pl. családcentrikus? )
        3. ha volt előző családja, hogyan alakult velük a viszony, mi miatt szakadt meg?
        4. más emberekkel (pl. munkatársakkal) hogy viselkedik, másokhoz tud-e alkalmazkodni?
        5. Önön kívül más is érzékeli-e a viselkedésbeli változást?
        6. látszik-e a párján, hogy szenved?
        Még számos kérdés ötlik fel... Ezek alapján általában mondható, hogy aki igazán pszichiátriai beteg (ami múló állapotot is jelenthet), az nem csak egy emberrel szemben "nem tud viselkedni", hanem számos területen problémája van, és ettől szenved!   Ugyanakkor bármely esetben (akár betegség, akár kimerültség, akár személyiségzavar) bizonyos gyógyszerek (részben) segíthetnek. Ha a családért, kapcsolatért vagyis Önért nem hajlandó párja segítséget kérni, önnek kell eldöntenie, mi a határ, meddig tűri az atrocitást? Mert mindent a munkára mégsem lehet fogni...

         

        Üdvözlettel: Dr. Bakos Cinnia Dóra, pszichiáter

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szerkesztőség
        Orvos Itt kérdezhet További orvosok

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-04-07 15:40:49; Megválaszolva: 2011. szeptember 23., 11:35

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő! Korábban én írtam a paranoid szuicid témájú kérdést: (https://www.webbeteg.hu/orvos-valaszol/psziches/163784) Annyi fejlemény történt, hogy visszamentem az orvoshoz, akiben megbíztam, habár csak másodjára láttam. Nagyon...
        Kb. 5 éve vettem észre magamon hogy nagyon furcsa, ijesztõ, beteg, nem normális gondataim támadnak, amit én magam kreálok, régen volt hogy eljátszottam ezekkel a gondolatokkal, de túlzottan nem foglalkoztam vele, csak annyit mondtam magamnak hogy...
        Tisztelt Doktornő/ Doktor Úr! Cikáznak a fejemben a gondolatok, szavak, mondatok/mondatrészek, amik egymással nincsenek összefüggésben. Egy káosz van a fejemben és ezek a gondolatok zavaróak, "hangosak". Úgy értem a hangost, mint mikor egy...
        Tisztelt Doktornő Segítséget szeretnék kérni a fiam barátnőjének 2 éve járnak a szülei elváltak s az apja 14.éves korától gyógyszereket szedett vele most 22 éves, a pszichiáter csak 1x látta akkor írta fel a 8 év alatt nem találkozott...
        Jó napot kívánok. Szeretnék egy kicsit Magamról mesélni. 2017 márciusában testi tüneteket vettem észre magamon. Mellkasszorítás-gombóc a torokban-fulladás/nehéz levegő érzés-bal kar gyengeség/zsibbadás- fogyás- alvatlanság- állandó...
        Kedves Doktornő! Nekem az a problémám, hogy refluxom és gasztritiszem van, ami már másodjára újult ki. Nem értem miért, hiszen szedtem kellő ideig a gyógyszereket az első alkalomkor, betartottam abszolut a szabályokat...és mégis..újra...
        Kedves Doktornő! Már nagyon sok éve szenvedek pszichés problémákkal. Sok problémám van, de a legnagyobb nehézségek a nagymértékű szorongás és félelem. Állandóan attól félek, hogy valami történni fog. Minden napos visszatérő félelmem,...
        Jó napot kívánok! Novemberben az egyik reggelen, félálomban nagyon erős halálfélelmet éreztem, ami azóta sem múlt el. 3-4 hónapig napközben is éreztem,utána egy ideig csak amikor elaludtam és félálomban voltam. Először 8 éve jelent meg...
        Tisztelt Dr nő! Az én problémám az az , hogy hosszú évek után letettem a benzodiazepint. Evés problémám alakult ki. A nyugtató helyett ettem. Mivel az alvásom is borzalmas volt ebben a közdelembe, így az orvos antipszichotikumot írt fel....
        Jó napot. Van egy olyan problémám miszerint egy debreceni orvos felírt nekem amizulpiridet. 200 mg dózisban 2x1 tablettát, két évvel ezelőtt. Mikor nem szedem be akkor tisztán gondolkodok, nem érzek nyomást a fejemben de ha beszedem, eléggé...