Hirdetés
      • Pajzsmirigy - pánik betegség

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        2000 óta vagyok pajzsmirigy beteg, előszőr hyperthireózissal kezeltek, rádió-jód kapszulát is kaptam, najd átestem a másik oldalra, és hypothyreózisos lettem. Azóta, sikerűlt a normál értékek közé szorítani, de azon belűl ingadozom. Jelenleg 125 mg Letroxot szedek. De a határok közti ingadozást igencsak megérzem. 2004- ben furcsa rosszúlléteim lettek, ( pszychiátrián dolgozom) és egyik doktornőnknek elmeséltem, mire kérdések alapján megállapította, hogy pánik betegségem van, ami nálam inkább a hypochondriára korlátozódik. Akkor elkezdtem szedni Zoloftot, s két évig nem is voltak problémák, bár a rohamoktól való félelem megmaradt. Két évvel ezelőtt ismét előjöttek, akkor először Medozepam Q, majd azt abbahagytam, és egy éve napi 3 szor 0,5 mg Xanaxot is szedek. Állapotom változó. Pszichológushoz is járok. Életvitelem normálisnak mondható, a jelenlegi körülményekhez képest. A munkámat teljes mértékben ellátom, viszont a betegségektől: hypertónia, és ennek következményei, a mai napig léteznek. Azt szeretném tudni, milyen összefüggésben van a két betegségem egymással, valaha is megszabadúlhatok-e a pánikbetegségemtől, s mennyi ideig szedhetem a gyógyszereket? Jelenleg kénytelen voltam Serliftre váltani, de mint minden más gyógyszernek, ennek is félek a mellékhatásától, hogy más mint a Zoloft. Nem szeretem a gyógyszereket, s algopirinen kívűl nem is szedek mást. 30 kilót hiztam, amikor hypothireózisos lettem, s ezt szépen tartom is.A fáradtság mennyire befolyásolja ezeket a betegségeket? Az időváltozások és a frontok megérzéseim szerint mostanában hatással vannak a tünetekre. Bár pánik - rohamom már nagyon rég nem volt, és és a pszichoterápia és autogén tréning segítségével a félelmeimet is jól kordáben tartom, de nagyon szertnék megszabadúlni , és a gyógyszereket is szertném abbahagyni. Mit tehetnék? Előre is köszönöm a segítséget.

        WEBBeteg szakértő válasza a pajzsmirigy, szorongás témában

        Tisztelt Kérdező!

        A pajzsmirigy bizonyos betegségei ("túlműködés") és szorongásos kórképek
        között komoly összefüggés lehet, ez esetben a pszichés tünet megoldása a
        belgyógyász eredményes munkáját is igényli. A fáradékonyság,
        testsúlygyarapodás ugyancsak lehet pajzsmirigy eredetű, bár ez inkább
        alulműködésre utal.
        A Zoloft és a Serlift két azonos gyógyszer, egymás generikumai, más-más
        néven, de pont ugyanazt a hatóanyagot tartalmazzák. Az eredeti amerikai
        gyógyszer, a Zoloft tabletta támogatottsága a közelmúltban államilag
        megszűnt.
        A Medazepam és a Xanax szorongásoldók, ne kombinálja őket, mindkettőhöz
        hozzá lehet szokni, jelenleg Xanax-ból elég sokat szed.
        Véleményem szerint a gyógyszert tartósan panaszmentes állapotban hagyja
        abba, a szedett dózis lassú és fokozatos csökkentésével. Soraiból azonban
        úgy tűnik, nem teljesen tünetmentes, így egyelőre türelem, és rendszeres
        konzultáció orvosaival, amit javasolni tudok. Gyógyszeres terápia idő
        előtti elhagyása esetén komoly a visszaesés kockázata.

        Jó egészséget kívánva:

         Dr. Dinya Zoltán pszichiáter

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2008-11-13 23:15:16; Megválaszolva: 2011. augusztus 15., 13:16

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot! Olyannal gonddal fordulnék ide, hogy elégge hipochonder vagyok. Bármit látok betegségről azonnal tapasztalom magamon is. Most viszont lehetséges olyan hogy mentális betegségeket beszélek be magamnak? Voltam pszichiatrian mert hosszas...
        36 éves lány vagyok.Epilepsziás és pszichés megbetegedésekben i s szenvedek.December 19- gyógyszer átállításon vagyok. December 19-én röviddel a reggeli gyógyszer után úgy éreztem eltudok aludni de csak éreztem.Egésznap volt.Komolyabb...
        Tisztelt Doktor Úr! December végén halt meg a nagypapám kórházban, aki velünk lakott. Nagyon kiborultam, olyan mintha a mama is vele ment volna el végleg, lezárult egy szakasz, nem vagyok már senki unokája. Sokat gondolkodtam mit kellett volna...
        Kedves Doktornő! Sajnos 1,5 hónapja pánikbetegséget állapítottak meg nálam. Scippa 10mg írtak fel. Nem szedtem idáig, mert bíztam a saját akaraterőmben. Nem vált be. Belátom, hogy szednem kell ha eredményt szeretnék a gyógyulásommal...
        Tisztelt Doktornő.32 éves vagyok.Sajnos 12-éve szedek megszakitás nélkül antidepresszánsokat,elvileg generalizált szorongásom és enyhe pánik betegségem van.Kérdésem az lenne,hogy elhatároztam,hogy januártól leállok a gyógyszerrel szép...
        Tisztelt Doktor Asszony! 2002-ben született fiú unokám viselkedésének jegyei szó szerint megegyeznek azzal, amit a pszichopata betegségről olvastam. A helyzet kétségbeejtő azért is, mert hallani sem akar arról, hogy orvoshoz kellene fordulni...
        Tisztelt doktor úr/nő! 16 éves lány vagyok és azért kérném a segítségét, mert úgy érzem egyedül nem bírom tovább. Már majdnem két éve elveszítettem az édesanyámat, az édesapám pedig rendszeresen iszik. A testvérem viseli gondom amíg...
        Jó napot! Érdeklődnék, hogy tapasztalatai alapján szociális szorongásos zavarok, hogyan hozhatóak rendbe tartósan? Sok helyen azt olvasom, hogy egy pszichoterápia megoldhatja. Én most kezdtem el egy ilyet, de sajnos annyira zsigeri alapon van a...
        Tisztelt Doktornő! Évek óta vagyok pszichiátriai beteg, számtalan diagnózissal, a legrosszabb amit kiemelnék az a skizofrénia. Megszámlálhatatlan gyógyszert szedtem az utóbbi időben, jelenleg apodepti xanax,1-es 2-es SR, Kventiax 200 Mg és...
        Tisztelt doktornő! A Hipochondriám miatt fordulok önhöz mert folyamatosan rettegek miatta. Borzalmas érzés. Nem tudom hogyan győzzem le a dolgot. Már mindent megpróbáltam. Vannak átmeneti időszakok amikor minden jobb aztán valami ingerre ismét...

      • Hirdetések
      • Infografika és videó
      • Hirdetés