• Kimerültség vagy valami komolyabb?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Alapvetően hajlamos vagyok a stresszre, szorongásra, idegeskedésre. Egy éve Budapestre költöztem, az ezzel járó kellemetlenségeket és nehézségeket elég nehezen viseltem. Ez év januárjában kipróbáltam a Bach virágterápiát, ami jó is volt, viszont abbahagytam. Kb. két hónapja elkezdtem futni, igyekszem heti háromszor. Azonban egyre többet érzek szédülést, ami nem olyan, hogy forog körbe a világ, hanem bizonytalanságérzés. Nagyon kevés időm van a pihenésre, kikapcsolódásra, ezért is gondolom, hogy a kimerültség lehet ennek az oka. Nem érzek egyébként fájdalmat, néha esetleg izomfájdalom, fejfájás, de a leggyakoribb tünet - főleg - az ebéd utáni szédelgés, gyengeségérzés, ájulásérzés. Ma is azt éreztem, hogy mikor végeztem az étellel, elgyengülök, a nyakamban, tarkómban forróságot érzek és utána megijedek. Nem ritka nálam a szapora szívverés sem. Kb. két hete elkezdtem a Neuroptim nevű készítményt szedni. Szeretnék javaslatot kapni, ezek lehetnek idegi kimerültség jelei vagy komolyabbra gondoljak?

        WEBBeteg szakértő válasza a kimerültség témában

        Elég kevés támpontot adott, de próbáljuk meg... Feltételezem az Ön által írt kevés szabadidőből, hogy jobb munkahely miatt költözött Budapestre, és ott bizony sokkal többet vesznek ki az emberből. És azután még lehet bumlizni a délutáni csúcsban haza, metrón vagy autóban, mindegy, a napi bosszúságot még jól meg lehet fejelni vele, mire hazaérünk.

        Önnek mindez új, idegen környezet, amihez alkalmazkodni külön feladat és stressz. Mint a futásban, itt is érvényes, hogy jön a mélypont, és Ön valószínűleg 1 év után épp most tart itt. Jó-e itt nekem? Nem kéne visszaköltözni? Ezt akarom csinálni ezután mindig? Ha Ön egy stresszes,
        szorongó alkat, akkor szinte borítékolom, szabadidejében sokat tépelődhet ilyesmin.

        Akkor most hol is tartunk? Idegen város, idegen környezet, stresszes munkahely, nincs elég pihenés, Ön mostanra kimerült. Ezt valamennyire sikerült elodázni az önterápiás próbálkozásokkal és a futás stresszoldó hatásával, de lassan már ez sem elég. Ha nem tud pihenni, lazítani, és beállni egy fenntartható életformára, akkor ennek nem lesz jó vége sajnos...

        A szapora szívverés, ájulásérzés és társai ennek a kimerülésnek a jelei, következményei. Pihenni, lazítani kell, ezt semmi más nem helyettesíti! Ha tud, vegyen ki 1-2 hét szabadságot!

        A Neuroptim egy étrendkiegészítő. Őszintén szólva ma már egyáltalán nem pártolom a különféle ilyen szereket, mert látom, hogy a betegek becsapják vele önmagukat. Azt hiszik, ilyen-olyan kapszulákkal, tablettákkal meg lehet váltani a napi önmagunk ellen elkövetett bűnöket, és amikor rájönnek, hogy ez nem így van, addig újabb hónapokat veszítenek.

        Jut eszembe... Mennyit kávézik, energiaitalozik, hogy bírja a tempót? Azzal is ki lehet ám készíteni magunkat, a szapora pulzus pl. tipikus a sokat kávézóknál!

        Jó egészséget kívánva:
        Dr. Dinya Zoltán  pszichiáter

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2008-09-24 22:42:42; Megválaszolva: 2011. szeptember 15., 11:14

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Üdv! 2,5 hónapja szedem a Rexetint 20 mg, szorongásra, egy egész tablettánál tartok már. Az elején kezdtem negyeddel egy hétig, majd féllel egy hétig, majd 3/4-ed. Járok orvoshoz is rendszeresen, és elkezdtem intenzíven (heti 4x5x) sportolni...
        160cm 46kg vagyok, még nem diagnosztizáltak, de felmerült az anorexiw nervosa gyanúja. Nem részletez3m a tüneteket. Szkizotipias rendellenesség diag viszont van. 2014-2017-ig diagnosztizálva volt az anorexia nervosa is, de aztán lekerült a...
        Kedves Doktornő! Le kellett szoknom a xanaxról 0,5 mg-ról 0,25-re, mert nagyon lelassitott. Szeretném megkérdezni mit tudnának arra tanácsolni, hogy nappal ne szédüljek annyira illetve este nyugodtabb estém legyen. Eléggé bizonytalan vagyok a...
        Kedves Doktorno! Kerdesem, hogy a skizoaffektiv zavar milyen modon oroklodik? Amennyiben az amyai nagypapanak diagnosztizalt betegsege van, mekkora az eselye annak, hogy az unokaknal megjelenik a betegseg??? Nagyon koszonom. Egy aggodo ...
        Tisztelt Doktornő! Nagyon meg vagyok ijedve jelen pillanatban... Az elmúlt 3 hónapban folyamatosan efféle dolgok történnek velem: Amikor becsukom a szemem, geometriai formákat látok, melyek nagyon világosak és színesek, körbe körbe forognak,...
        Üdvözlöm! 3 hete szedem a Rexetin 20 mg SSRI tablettát, 3/4 tablettánál tartok. Szorongásra és derealizációra kaptam. Igazából a szorongásom a derealizáció miatt lett erősebb, ördögi kör azt mondják, de szeretnék pozitívan hozzáállni,...
        31 éves férfi vagyok 4 éves kapcsolatomnak lett nagyon csunya vége a hetekben! Szinte majd nem minden kapcsolatom ugyan így alakult, annyi különbbséggel hogy az utóbbinak egy 7éves kisfia van aki miatt elég sok volt közöttünk a kofliktus!A...
        Kedves Címzett! Egy 19 éves egyetemista lány vagyok. 3 hete szedek fogamzásgátlót és egy furcsa tünet jelentkezett nálam, ami valami féle mentális probléma lehet. Már 14 évesen a hatalmába kerített ez az állapot kb 3 hétig, ami egyfajta...
        Tisztelt Doktornő! Fél éve kezdődött nálam a szorongás.Eleinte próbáltam gyógyszer nélkül leküzdeni, de sajnos csak rosszabb lett. A pszichiáter reggel egy szem 50 mg stimulotont és este rivotrilt írt a szorongásomra, és alvászavaromra....
        Kedves Doktor Úr/Doktornő! Egy olyan kérdésben szeretném segítségét kérni, hogy mostanában eléggé letompultnak érzem magam agyilag, nem tudom magamat olyan választékosan kifejezni, rosszabb a koncentrációs képességem, lassabb lett sokkal a...