Pánik zavar szindrómám van?

Kb.1éve kezdődött, hogy azt vettem észre, hogy állandóan sűrű váladék képződik az orromban, de hátul a garat táján, ami nehezen "csúszott"le vagy jött ki.Dohányozom kb.17éve, átlagban fél dobozt szívok.Júliusban makacs, száraz köhögés1 hétig, de a köhögés elleni szirupotól elmúlott. A menstruációm is az utóbbi 1évben hol két nappal előbb, hol utóbb jött meg, aztán júliusus közepén (a száraz köhögés után) egy teljes hetet késett (terhes nem lehettem) , végül megbetegedtem, de míg a menstruációm tartott (6nap általában) minden reggel az ágyban fekve, mikor átfordultam nagyon szédültem.Július vége felé, egy reggel úgy keltem, hogy erősen szédültem, majd hánytam. Augusztus elején buszon utaztam, reggel (de már akkor nagyon meleg volt) tompán fájt a fejem és úgy éreztem elájulok, remegve szálltam le a buszról, hasmenésem is volt., egész nap hullámokban tört rám ez a rossz érzés, a fejem nagyon megfájdult. Aug.11-én (a buszos rosszulét után1 héttel) hajnalban értem haza bálból (alkoholt fogyasztottam és cigiztem, de nem sokat) , zuhanyoztam és már majdnem elaludtam, mikor heves szívdobogás kapott el, ami szűnni nem akart. A vérnyomásom és a pulzusom ugrált: 104/61, 82pulzus(ennyi a szívdobogás kezdetén) 40perc múlva: 151/92, 91pul., 10perc múlva: 109/82, 120pul., negyed óra múlva: 164/75, 83pul. Az ügyeleten: pánikzavart diagnosztizáltak, Rivotrilt (0, 5mg) és NebivololPliva-t kaptam. A Nebivolol-t már szept.közepe óta nem szedem, kardiológus javaslatára, oda azért mentem el, mert a úgy éreztem a szívem markolássza valami és zsibbadt a bal kezem. A reggeli fél Rivotrilt 8napja fél Seratin-Zentiva (50mg) váltotta fel, az esti 1Rivotril megmaradt, mert nem tudok aludni.Párkapcsolati problémáim kb.1éve kezdődtek, főként amiatt, hogy nem tudtam elhelyezkedni és emiatt nagy volt rajtam a nyomás, mert úgy éreztem emiatt romlott meg kapcsolatunk.Szedem ezeket a gyógyszereket, valamivel jobb, de túl jól nem vagyok.Nem lehet, hogy idegileg merültem ki az utóbbi1év miatt és nem is pánik zavarom van és más gyógyszereket kéne szednem?

Dr. Veress Dóra válasza pánikzavar témában

Kedves Kérdező!

Alapjában pánikbetegsége van, de ez amiatt alakulhatott ki, hogy testileg és érzelmileg is kimerült. Az ön által szedett gyógyszerek megfelelőek, viszont változtatni kellene az életmódján is ahhoz, hogy ténylegesen jobban legyen. Rendszeres napirendhez kellene igazodnia, jó lenne naponta legalább fél órát sportolni, felhagyni az éjszakázással, a dohányzással, a kávé és energiaitalok fogyasztásával. Ezek mellett ajánlott még megtanulni meditálni, jógázni, realxálni, amiket elő tud venni olyankor, amikor éppen rosszul van, de általánosságban is segítenek kiegyensúlyozottabb életet élni.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. november 28., 18:52; Megválaszolva: 2012. november 30., 09:33
Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek
Pánik vs. Valóság
Tisztelt Doktornő/ Doktor úr! 30 éves budapesti nő vagyok. Két héttel ezelőtt jelentkeztek először éjszaka a furcsa tünetek, melyek még mindig...
Érdeklődés egy betegséggel...
Kedves Dr. Pálvölgyi Rita! A kérdést nem magammal kapcsolatban, hanem egy nagyon kedves barátommal kapcsolatosan szeretném feltenni. Egy 48éves...
Scippa szedése súlyos depresszióra
Tisztelt Dr.nő! 23 éves, fiatal lány vagyok és lassan 5 éve szedem a Scippa antidepresszánst a Yarocen alvás segítő mellett. 2021 nyarán jött egy...
Kényszerek
Tisztelt Doktornő! Az lenne a problémám, hogy állandóan szorongok, valamin, mások szerint alaptalan dolgokon. Ahogy egy szorongás elmúlik, rögtön...
Pánikrohamok
Üdvözlöm! Mostanában nagyon sokszor előfordul, főleg a munkahelyemen, de moziba, plázában is, hogy elkezdek valakivel beszélgetni, és pár perc...