Mikor hagyhatom el a gyógyszert?

Tisztelt Dr. Veress Dóra! Korábban írtam Önnek, hogy a szorongás okozta testi tüneteimre (torokszorulás, hányinger, étvágytalanság, stb.) Frontint kezdtem el szedni (még szeptemberben) . Viszont ettől sem voltam jól, így 4 hét után a pszichiáterem a Rivotrilra állított át, a következő dózisban: reggel fél, délben fél, este 1 db 0, 5 mg-os tabletta. Ettől kb. 4 hétig majdnem teljesen jól éreztem magam, viszont az utóbbi hetekben megint elő-előtör néhány tünet: gyomoridegesség, torokelszorulás. Ezért legutóbb abban állapodtunk meg a doktor úrral, hogy felemeljük az adagot napi 3x1 tablettára. Illetve felírt még mellé Rexetint is, amit úgy kellene szednem, hogy 3 napig fél szemet este a Rivotrillal együtt, majd 3 nap múlva már 1 egész szemet. Viszont nem merem elkezdeni a Rexetint, mert mint ahogyan ezt korábban Önnek is írtam, rettentő rosszul lettem tőle még a nyáron. (Ezt neki is elmondtam, erre felírt egy másikat újabb rosszullét esetére. Kísérletezgetés? Mindegy.) Ezért magánakcióba fogtam, és úgy vélem, a szorgalmi időszakot még kihúzom csak a Rivotrillal (de ebből sem szedek napi 3 tablettát, általában csak 2-t) , majd utána azt tervezem, hogy azonnal abbahagyom a szedését. Tudom, hogy ezt nem lenne szabad csak úgy abbahagyni, de nem akarok gyógyszerfüggő lenni. Főleg nem kettő különbözőt akarok szedni, mert akkor félek, hogy sosem jutok ki ebből az ördögi körből. Elképzelhető, hogy ha abbahagynám majd a Rivotrilt is, akkor akár jól is érezhetem magam? Vagy újra előtörnének a szorongásos rohamaim? Vagy higgyem el, hogy a pszichiáterem nem akar zombit csinálni belőlem és szedjem rendesen a kiírt adagokat? Ön mit javasol? Vizsgaidőszakban szellemileg ép szeretnék lenni. Mellesleg pszichológushoz is járok, tehát dolgozok/dolgoznak a problémám megoldásán. Plusz információ: kondiba is járok, ami után heti 1x szoktam inni 100% proteinturmixot. Ennek nem nagyon örült a pszichiáterem, azt mondta ilyen hülyeséget ne szedjek. Ön mit gondol erről? Válaszát előre is köszönöm.

Dr. Veress Dóra válasza szorongás témában

Kedves Kérdező!

Én azt gondolom, hogy a vizsgaidőszak még csak most kezdődik, így az igazi nehézségekkel, értem ez alatt a stresszt, csak most fog szembesülni. Ha a Rivotrillal jól van, akkor szedje azt az ajánlott dózisban, ha nagyon kábítja, akkor maradjon a mostani 2 tablettánál. A Rivotril dózisát tovább ne emelje, mert ez a szer okozhat hozzászokást, és minél többet szed, annál nehezebb abbahagyni később a szedését. A Rexetint nyugodtan szedheti mellé, a kezdeti problémák néhány nap alatt elmúlnak. Ha mégis hetekig fennmaradna a rosszulléte, akkor még mindig abba lehet hagyni.

Attól vizsont óvnám, hogy a vizsgaidőszak végeztével hirtelen abbahagyja a gyógyszerszedést, mivel a szorongásoldó hirtelen elhagyása a kezdeti szorongásos tünetekhez hasonló problémákat okoz. Ehelyett javaslom a fokozatos csökkentést, majd a végleges elhagyást.

A proteinturmix szerintem érdemben nem befolyásolja a gyógyszerszedést vagy a betegség lefolyását, így ha nem tapasztal a fogyasztása mellett kellemetlen tüneteket, akkor nem kell lemondania róla.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. november 20., 18:56 ;Megválaszolva: 2012. november 26., 00:14
Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek
Szorongás okozta gyomorpanasz?
Tisztelt Doktornő! Olyan problémám van, hogy április legeleje óta gyomorpanaszaim vannak. Kezdetben csak, fura rossz érzés volt, “mocorgott”...
Miért érzem rossznak magam és az...
Tisztelt doktornő/úr! 21 éves lány vagyok. Egy ideje foglalkoztat a kérdés, hogy miért becsülöm le ennyire magam és miért érzem rossznak az...
Depresszió
Kedves Doktornő! Nekem az a problémám, hogy refluxom és gasztritiszem van, ami már másodjára újult ki. Nem értem miért, hiszen szedtem kellő ideig...
Szorongásoldás
Jó napot! Pszichoterápiát folytatok pszichológusommal fél éve, azonban mivel nincs kiegészítve a kezelés semmilyen gyógyszerrel, (mert sok fajtát...
Hipochonder vagyok vagy pedig komoly...
Azzal a panasszal érkezem hogy rendszeresen van az hogy szédülök de csak akkor amikor semmit nem csinálok. De például mikor edzéseken vagyok akkor...