Valóban pánikbetegség?

Tisztelt webdoktor! A páromról lenne szó. Mostanában többször érezte magát rosszul, általában a volánbuszon jött rá az érzés: olyan érzés amikor nagyon vár/örül valaminek ezáltal olyan érzést vált ki belőle, hogy rosszul lesz. Elment Orvoshoz és azt mondta, hogy pánikbetegség, fel is írt neki xanaxot 0, 25 mg. Nem akartam, hogy szedje ezért vettem neki Naturland: nyugtató teát. Nehezen hiszem, mert nap, mint nap utazik tömegközlekedéssel hosszú évek óta és egyszer sem beszélt róla, hogy rosszul lenne, egészen mostanáig. Nem írtózik a tömegtől, a metrón és villamoson sosem érezte rosszul magát. Mitől lehet ez? Nem régiben leszokott a dohányzásról is, esetleg köze lehet hozzá? Mert körülbelül azóta számol be hasonló tünetekről. Előre is köszönöm válaszát! Tisztelettel: Linda

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Veress Dóra válasza pánikbetegség témában

Kedves Linda!

A buszon alakulhat ki szorongásos rosszullét, ami adrenalinfelszabadulással jár, ezért hasonlíthat az ön által leírt fokozott várakozáshoz vagy örömhöz. Az sem kizáró tényező, hogy eddig soha nem volt ilyen probléma, de még csak az sem, hogy a párja rendszeresen utazik buszon. Javaslom neki, hogy amikor jön a rosszullét, akkor ne ijedjen meg, hanem próbáljon egyenletesen, lassan lélegezni. Figyeljen oda arra, hogy a hasa emelkedjen a légzések alatt, ne a mellkasa. Ez a gyakorlat segít megnyugodni, és a rosszullét is elmúlik.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. október 02., 09:55; Megválaszolva: 2012. október 05., 10:47
Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek
Pánikbetegség
Kedves Doktornő! A panaszom a következő: Már régebb óta küzdök pánikbetegséggel és szorongással. Az utóbbi időben ez kezd fel erősödni....
Pánikbetegség, bal kamra hypertrophia
Tisztelt doktornő! Sajnos több éve vagyok állítólagos pánikbeteg ebbe a hónapba észre vette nálam az EKG 2 alkalommal is a bal kamra hypertrophia 23...
Szedhető-e ez a gyógyszer?
Üdvözlöm Doktornő! 44 éves, mozgássérült vagyok. Sajnos az élet úgy hozta, hogy sok probléma ért az elmúlt 2 évben. (Szülő elvesztése...
Gyógyszerváltás kérdés
Üdvözlöm! Rexetint szedtem 20 mgot 4 hónapig, pánikra és erős szorongásra. Viszont szexuális mellékhatások miatt lecseréltük Brintellixre 10...
Szorongás a szorongástól?
Kedves Doktornő! Több mint egy hónapja pánikroham tört rám otthon. Azóta folyamatos szorongással telik a napom, ami miatt egésznap fáj a fejem...