Paranoid zavar

85 éves apámról 2006-ban állapították meg, hogy paranoid zavarban szenved. Számomra ebből az volt érzékelhető, hogy a legkisebb problémától is pánikba esett, és hipochonder volt. Ez később kóros mértékűvé vált, és szellemileg is leépült. Hipochondriája miatt a körzeti orvos végül beutalta kórházba (hasi panaszok, bélcsavarodástól való félelem) . A kórházban bekattant – itt meg akarnak ölni, mondta, orvosát megharapta, s több embert megkarmolt. Hihetetlen erő volt benne. Pszichiáter szerint ez csak egy védekezési reakció volt. Azonnal átküldték a Merényi kórház pszichiátriai osztályára. Ez rendben is van. Persze, ha tudom, hogy ilyen típusú betegnél mivel járhat a környezetváltozás (erről sajnos csak utólag kaptam tájékoztatást) , soha nem vittem volna kórházba. Maradt volna továbbra is elviselhetetlen ember – de önellátó beteg. Ami viszont nincs rendben – apám az első pszichiátriai kezelés óta (már egy hete) magatehetetlen, pelenkázzák, infúziót kap, etetni, itatni kell, s nem tud érthetően beszélni. (de időnként megértett beszéde alapján a hipochondria megmaradt) . Egyszer már oxigénpalack is volt apám ágya mellett (tüdőgyulladás gyanú) . Annyit megtudtam a kezelő orvostól – agyi érelmeszesedés is van. De hogy ezt kezelik-e, arról nem tudok. Egyik ismerősöm, országunk egyik neves pszichiátere csak egy tanácsot tudott adni – most ne legyél beteg….s a rendszer összeomlása 2006-ban kezdődött (Lipót) . Javasolta a Bajcsy kórházat – ahol éppen most szűnt meg a pszichiátriai osztály… Egyetlen kérdésem lenne fentiek alapján – a kezelést követő, egy hete tartó magatehetetlenség normális reakció a kezelésre? A hirtelen változás, amit nem igazán értek. Köszönettel VörösL

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Kalóczkai Andrea válasza pszichés probléma témában

Kedves Kérdező!

Az Ön édesapjának a pszichózisa az érelmeszesedéstől van. Ilyen fokú érelmeszesedést nem lehet már kezelni. Az ágyban fekvő, magatehetetlen állapot a gyógyszerek mellékhatása. Kérheti valamilyen modernebb antipszichotikum adását is, annak talán enyhébbek lesznek a mellékhatásai. Ezek a gyógyszerek sem az alapbajt, sem a betegséget (pszichozis) nem kezelik, csak a tüneteket (zavartság, agresszió, ön és közveszélyesség) tompitják el. A kórházban olyan állapotba kerülhet, ami a halálához vezet következményesen (tüdőgyulladás, felfekvés) . Ha hazaviszi, csak gyógyszerekkel és állandó - éjjel-nappali - felügyelettel tartható, ez legalább 2 felnőtt ember odafigyelését kivánja meg, mivel édesapja egy pillanatra sem hagyható egyedül. Veszélyesen is viselkedhet igen hirtelen. Ezek az objektiv tények, Ön dönt, hogy mit tud tenni.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. június 22., 18:45; Megválaszolva: 2012. június 25., 15:58
Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek
Pánikbetegség
Tisztelt Doktornő! 15 éve vagyok pánikbeteg, és Velaxin kapszulát szedek rá. A tipikus pánikrohamok ugyan nem jönnek rám, viszont hajlamos vagyok...
Alvászavar
Tisztelt Webbeteg! 23 éves vagyok és rossz alvó. Éjjelente általában 2 alkalommal ébredek vizelési ingerre és megyek el a mosdóba, ezek után...
Tisztelt doktornő ! Óvodai...
Középső óvodai csoportban , rendszeres napi szintű 3 gyerek (5 évesek ) részéről a többi társa ellen a kisebb nagyobb bántalmazás , fizikai...
Elmebeteg az anyukám
Tisztelt Doktornő! Elkeseredésemben és tanácstalanságomban fordulok Önhöz. Édesanyámnak mindig is rossz természete volt. Kötözködő, agresszív...
Miért érzem ezt
Mióta szültem 5 éve, azóta azt érzem, hogy a gyerek köztünk van. Van miidő, énidő egymásra a férjemmel, mégis azt érzem nem tudom a gyereket...