• Félelem, bizonytalanság

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktor nő/úr! Most már folyamatosan érzem, hogy az egész testem remegésben van (felkeléstől lefekvésig), bizonytalanságérzetem van, mintha előre, oldalra dőlnék.Vannak pillanatok mikor, rám jön egy erős rosszullét, mintha "leöntenének vízzel". Már lassan nem merek közlekedni.Ülő munkát végzek napi nyolc órában. 3 éve volt egy nagyon erős forgó szédülésem, amivel kórházban kötöttem ki. Infúzióban azt mondták az "élet vizét" kapom. Gyógyszernek a Nootropilt kaptam, 1 hónapi szedéssel, majd ideggyógyászatra mentem kontrollra. Mivel nem szédültem, nem kaptam gyógyszert. Tavaly nyáron megint volt szédülésem. Elküldtek Fül Orr Gégészetre-re, ahol nem találtak semmit. Mivel az elmúlt 1 1/2 évben több tragikus esemény ért, tavaly decemberben elküldtek pszichiáterhez, majd pszichológushoz.Hetente járok hozzá. Először Elenium 3*1 szedtem. Múlt hét kedd óta Frontin 0, 25 mg 3*1 szedek. Tegnapelőtt voltam nála, a gyógyszereimet megváltoztatta: Frontin 0, 25 mg reggel és este, délben 0, 50 mg, Helex Sr 0, 5 mg reggel és este, Sertralin 50 mg 5 napig este egy fél, majd egész. Megszeretném kérdezni, hogy ezek a gyógyszerek mind kellenek? Azért kérdezem, mert idáig a Frontint 0, 25 szedtem 3*1 dózisban és a vérnyomásom nagyon alacsony, 91/61 62 pulzus és továbbra is remegek, bizonytalan vagyok. Tegnap már a párom kisért haza a munkahelyről, mert olyan rosszul voltam. Mitől jönnek rám ezek a rosszullétek? Nagyon megijedek ilyenkor, mert úgy érzem ha nem kapaszkodom meg, elesek. Nagyon szeretnék meggyógyulni! Nagyon köszönöm válaszát!

        Dr. Kalóczkai Andrea válasza a pszichés probléma témában

        Kedves Kérdező! Azért kap több gyógyszert, mert nem javul az állapota. A Sertralin antidepresszáns, de szorongásoldó hatása is van, a Frontin és a Helex szorongásoldó gyógyszerek. A tünetei szorongástól vannak. Ennek okát megmondani igy nem tudom, de biztosan közrejátszanak a családi tragikus események. Fontos, hogy járjon terápiára, mert ott tudhatja meg az okokat, a gyógyszer csak "mankó" a gyógyulásban. A terápiás folyamatban előfordul, hogy időszakosan rosszabbul van a páciens, de ez majd jobbra fordul. Az "élet vize" csak mondás. Nagy valószinűséggel belsőfül eredetű szédülése volt, ami teljesen jóindulatú és akár magától is elmúlik. Arra azonban jó, hogy az addig magában lévő belső szorongások felszinre bukkanásának utat adjon, vagyis a betegségét, a remegéses tüneteit összekösse vele, és azt gondolja, hogy szervi baja van. Járjon sportolni, egyelőre csak nagyokat sétáljon, de rendszeresen, jó ha az első időkben megy magával valaki, vagy pl a kutya elkiséri, ha van. Napi legalább fél óra ütemes séta kellene. A probléma megoldása az Ön kezében van.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Kalóczkai Andrea
        Ideg- és lélekgyógyász Itt kérdezhet

        Dr. Kalóczkai Andrea

        Kérdés: 2012. március 10., 19:41; Megválaszolva: 2012. március 14., 06:23

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot! Pszichoterápiát folytatok pszichológusommal fél éve, azonban mivel nincs kiegészítve a kezelés semmilyen gyógyszerrel, (mert sok fajtát végigpróbálva nagyon rosszul tolerálom őket és szörnyű mellékhatásaik voltak)emiatt...
        Kedves Doktor Nő! Lassan 1 éve tart nálam ez az állapot. Még pedig az, hogy egyszerűen nem tudom élvezni az életem. Nem tudok örülni már semminek, aminek ezek előtt kiugrottam volna a bőrömből. Folyamatosan feszült vagyok, szorongok....
        Kedves Doktornő, Panaszaimat részletesen már feltettem önöknél, ahol Szappanos Doktornő válaszolt. https://www.webbeteg.hu/orvos-valaszol/neurologia/161532 Szerencsére az Angio MRI is negatív lett. Azóta gasztroenterológiai és fül orr...
        Tisztelt Doktor Nő/Úr! Több, mint három éve már párkapcsolatban élek, de ezalatt az idő alatt szinte soha nem volt a barátnőmmel egy komolyabb, mélyebb érzelmekkel/ről folytatott beszélgetésünk. De nem csak az érzelmekről, hanem úgy...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a kéréssel fordulok Önhöz, hogy tanácsra lenne szükségem Öntől. 13 éve szkrizófréniával kezelnek, régebben volt több vissza esésem, de most stabil vagyok. Négy éve kezelnek Xeplion 100-as injekcióval,...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Két éve kezdődtek a panaszaim, egyszeri alkalommal nagyobb mennyiségű alkoholt fogyasztottam rendszeresen szedett pszichiátriai gyógyszerek mellett (rexetin, aneptinex). Azóta fejzsibbadást tapasztalok, állandó...
        Tisztelt Dr. Nő! 1 éve napi rendszerességgel fogyasztok marihuannát. Kis mennyiségben 3x2 slukkot. De sajnos napi rendszerben szívom. Így ha nem szívok bele,hiány érzetet,sovárgást,ürességet érzek.Ezt még elis viselném! De sajnos nagyon...
        Kedves Doktornő! 18 éves vagyok pánikbeteg. 1 éve kezdődött újra a pánikbetegségem 12 evesen lette az 14 re kigyógyultam. Majd pszichiáter segitségével kigyógyultam. De most Olyan rohamaim szoktak lenni, hogy elfutok ha rámjön a roham és ez...
        Tisztelt Doktornő! 5 éve generalizált szorongást, pánikzavaros tüneteket diagnosztizàltak nálam. Több alkalommal szedtem különféle antidepresszànsokat, majd 1év szedès utàn, abbahagytam és fél- egy évig tünetmentes voltam...
        Tisztelt doktornő, doktor úr! Bipoláris affektív zavaral küzdök 6 éve, gátolt öngyilkossági gondolataim vannak. Márciusba voltam kórházba, suicid intenciok miatt. Sajnos a jelenlegi helyzetem se jó, sokszor gondolok a halálra, környezetem...