• Ismételt problémák?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        T. Webdoktor! A korábbiakban leírtam, hogy az édesapám elvesztése miatt átélt trauma miatt az Ideggondozóban Sertlralin Zentiva nevezetű gyógyszert írtak fel nekem, mellette Xanax gyógyszert. A gyógyszert szeptember 12-től kezdtem el szedni és egészen november közepéig szedtem reggelente, majd fél adagokra kezdtem ráállni (3 héten keresztül), mert a mellékhatás, leginkább a szívdobogás érzés, stb eléggé zavart. Aztán a fél adagokat is elhagytam, december közepén már nem szedtem a gyógyszert. Egészen január végéig nem volt semmi gondom, de az utóbbi egy hétben felerősödött a szívdobogás érzés és az ideg rángás, karon, háton, ráadásul néha úgy érzem, hogy belső szerveknél is a szív tájékon is ideg rángásom lenne (belül)... Ez most annak a jele, hogy a szívem félre üt vagy ez mi lehet? Amíg szedtem a Sertralin Zentiva gyógyszert, elmentem egy szív ultrahangra, de ott mindent tökéletesnek találtak. Akkor! Amíg a gyógyszert szedtem csak a mellékhatások miatt aggódtam, azzal akkor a halálfélelem elmúlt, de most az utóbbi egy hétben ismét előjött. Mit javasol, mert próbálom ugyan szugerálni magamat, hogy csak a pozitív dolgokra gondoljak, de a munkámban is folyamatos stressznek vagyok kitéve és még ez is rátesz egy lapáttal a dolgokra. Azt azért kihangsúlyoznám, hogy most olyan jellegű ájulás érzéseim és tömeg iszonyaim nincsenek, mint a gyógyszer szedése előtt voltak. Köszönöm a válaszát és javaslatát! Ricsi

        Dr. Kalóczkai Andrea válasza a pszichés probléma témában

        Kedves Kérdező! Panaszai azért tértek vissza, mert még nem jutott túl a lelki problémáján. Azt javaslom, hogy keresse fel pszichiáter orvosát, és kezdjen el újra antidepresszást szedni. Mivel az ősszel szedett gyógyszere mellékhatásokat okozott, bizonyára más hatásmechanizmusú szert kellene megpróbálni (pl escitalopram-ot). A gyász miatt, amin bizonyára nincs túl, jó lenne pszichoterápiás beszélgetéseken részt vennie, talán egyéni terápia megfelelő lenne. Amennyiben csak a gyász a probléma, viszonylag rövid idő alatt, pár hónap, javulást lehetne elérni.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Kalóczkai Andrea
        Ideg- és lélekgyógyász Itt kérdezhet

        Dr. Kalóczkai Andrea
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2012. február 09., 14:16; Megválaszolva: 2012. február 10., 21:39

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Azzal a panasszal érkezem hogy rendszeresen van az hogy szédülök de csak akkor amikor semmit nem csinálok. De például mikor edzéseken vagyok akkor soha semmi bajom nincs,,nem fáj semmim. De viszont esténként ,vagy mikor egyedül vagyok...
        Tisztelt Doktornő! Az alábbiakban hosszasan fejtem ki mindazt, aminek a hatására felmerült bennem, hogy lehet velem probléma. Régebben, 12-14 éves korom tájékán rendszeresen megkaptam, hogy nagyon mesterkélt stílusban kommunikálok,...
        Tisztelt Doktornő! Édesanyám részére szeretnék segítséget kérni Öntől.11 éve volt az első szívműtéte,azóta altatóval tud csak aludni, illetve most már avval sem,Többfélét is szedett,legutoljára a dormicum volt neki,aztán gerodorm és...
        8 évvel ezelött Algériában egy dühkitörés után a rendörök elektrosokkal elvittek egy bolondokházába -Algériában vendégként voltm-amugy Norvégiában élek ) az Algériai diagnozist továbbitották Norvégiába -azota kapok injekciót mint...
        Üdvözlöm! 8 hónapja küzdöm szorongással (mostmár generalizált), vannak jó időszakaim, de vannak elég nagy visszaesések, amikor képes vagyok mindentől pánikolni Rexetint szedtem 4 hónapig de cserélték Brintellixre mellékhatások miatt,...
        Tisztelt Doktornő! A 10 éves fiam a nyaralás alatt annyira megijedt egy darázstól, hogy sírva, sikítva rohant a rovar elől, míg végül én kiabáltam, hogy jöjjön hozzám, megöleltem és vártuk, hogy elrepüljön a bogár. Kellett egy kis idő,...
        28 éves nő vagyok,egy leukémiával a hátam mögött…(19 évesen lemondtak rólam az orvosok, most 28 vagyok.) Mindig szorongó alkat voltam, de az utóbbi időben még jobban. Egy kényszergondolatokról szóló videóban magamra ismertem,sokszor...
        Kedves Doktornő! Jelenlegi kezelőorvosom bipol depr. kevert szakaszt állapított meg. A korábbi kezelőorvosom ugyanezekre a tünetekre azt mondta, hogy feszültség/szorongás okozza. Tüneteim: hadarás, gondolatrohanás (elveszítem a fonalat),...
        Üdvözlöm Doktornő! 44 éves, mozgássérült vagyok. Sajnos az élet úgy hozta, hogy sok probléma ért az elmúlt 2 évben. (Szülő elvesztése, hitel öröklése, szív, és tüdőbetegség, a házzal kapcsolatos anyagi gondok.) Lényeg, hogy előbb...
        Tisztelt Doktornő! A háziorvos nemrég beutalót adott kerülő magatartás, szorongás diaggal a pszihiátriára. Az a helyzet, hogy gyakran érzek szorongást, félelmet legtöbbször idegen emberek között. Eddig -évekig- elzárkóztam. Nemrég...