• Nyugtatós

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tiszteltem! Feszült, szorongó, ideges vagyok. Szociális fóbiám is van, nyugtatót szedek. A héten voltam neurológiára korábban pedig pszichiátrián is. Most az ideggyógyászaton Atarax-ot írtak fel, előtte Rudotel-t szedtem amit a háziorvos írt ki. -Státuszok Pszichiátria szerint: Éber orientalt, de nyomott alaphangulat, feszült, irritabililis szenzitiv feldolgozások jellemzik. Affectiv beállítottsága lényegében kognítiv struktúrájába épült, s irányítólag hat bizonyos holothym értéklésekkel feldolgozásokkal. Egyébként mnestico-intellektuális teljesítményei megfelelnek korának és végzettségének. Neurológiai status: Psychiatria szerint. Korábban leírt státusz: Rendezett megjelenésű, küllemű, öltözetű. Convencionalis magatartású. A vizsgálat alatt jól együttműködik. Minden tekintetben orientalt. ENERVALT, INICIATÍVÁTLAN, mérs. HANGULATLABILITÁS LÁTSZIK. Meningealis izgalmi jel nincs. Tarkó szabad. Jól innervaló agyidegpárok. Kiváltható ínreflexek, kóros reflex nincs. Gyökre localisalható érzészavar nem észlelhető. Megtartott izomtónus és izomerő. Rombergben megáll, koordinacio rendben. Obj. org. góctünet nincs. -Diagnózisok Ideggyógyászaton leírt: Neuraszténia, szomatizációs zavar. Pszichiátria diagnózisa: Közepes depressziós epizód, alkalmazkodási zavarok, nem-meghatározott személyiségzavar. A pszichiáter által felírt gyógyszereket nem szedem. (Sertralin Sandoz, Xanax) Mikor elkezdtem szedni az antidepresszánst öngyilkossági szándékom volt tőle. A Xanax meg nem hatott ezért akkor egy egész levéllel beszedtem belőle, azóta meg félek bevenni ezekből. Most is a Xanax-ot akarta felírni az orvos a neurológián de nem akarok tőle zombi lenni meg hozzászokni.. Egyébként még csak 18 vagyok és tanulok. A gyógyszerektől félek ezért a Bach-féle virágesszencia terápiát akarom megpróbálni az antidepresszáns helyett, mellé pedig a nyugtatót is szedném. A most felírt Atarax-ot 2 napja kezdtem el szedni, 25 mg-os. Az enyhe mellékhatásokat leszámítva eddig jónak tűnik, ma már nem is éreztem annyira azokat a mellékhatásokat mint amikor először vettem be. Függőséget sem okoz azt mondta a doki mert direkt olyat kértem tőle amihez nem lehet hozzászokni. Reggel beveszek belőle egy szemet mikor indulok suliba és délig nyugtat jól utána kicsit gyengébbnek érzem a hatását de a közérzetem jobb tőle. Annyi hogy kicsit fáj tőle a fejem meg nem látok olyan tisztán és csöppet fáradt is szoktam lenni tőle meg gyorsabb a szívverésem. Gondolom meg kell szokni a gyógyszert és utána elmúlanak ezek a mellékhatások, abba hagyni a szedését ezért pedig nem kell? Ma már ezek a panaszok is sokkal gyengébbek voltak. Önnek mi a véleménye az állapotomról? Szerintem már nem vagyok annyira depis mint régen már jobban érzem magam. Köszönettel: Ernő

        Dr. Veress Dóra válasza a depresszió témában

        Kedves Ernő! Ha a hangulata javul, akkor a gyógyszer megfelelő, a mellékhatások hamarosan elmúlnak, emiatt nem kell abbahagynia a gyógyszerszedést. A Bach-virágterápia, kineziológia, jóga, meditáció, mind olyan módszer, ami javíthat az állapotán, ezért érdemes kipróbálnia. A mindennapi életben próbáljon nyitni a külvilág felé, és terelje el a figyelmét a saját problémáiról. Az Atarax "védelmében" ezt most könnyebben megteheti, érdemes lenne élni ezzel a lehetőséggel. Elképzelhető, hogy bizonyos fokú hangulatzavarral, vagy hangulati labilitással a későbbiekben is együtt kell majd élnie, de ne engedje, hogy ez elvegye az életkedvét és hátráltassa a normális élet kialakításában.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2012. január 12., 18:26; Megválaszolva: 2012. január 15., 22:48

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Azzal a panasszal érkezem hogy rendszeresen van az hogy szédülök de csak akkor amikor semmit nem csinálok. De például mikor edzéseken vagyok akkor soha semmi bajom nincs,,nem fáj semmim. De viszont esténként ,vagy mikor egyedül vagyok...
        Tisztelt Doktornő! Az alábbiakban hosszasan fejtem ki mindazt, aminek a hatására felmerült bennem, hogy lehet velem probléma. Régebben, 12-14 éves korom tájékán rendszeresen megkaptam, hogy nagyon mesterkélt stílusban kommunikálok,...
        Tisztelt Doktornő! Édesanyám részére szeretnék segítséget kérni Öntől.11 éve volt az első szívműtéte,azóta altatóval tud csak aludni, illetve most már avval sem,Többfélét is szedett,legutoljára a dormicum volt neki,aztán gerodorm és...
        8 évvel ezelött Algériában egy dühkitörés után a rendörök elektrosokkal elvittek egy bolondokházába -Algériában vendégként voltm-amugy Norvégiában élek ) az Algériai diagnozist továbbitották Norvégiába -azota kapok injekciót mint...
        Üdvözlöm! 8 hónapja küzdöm szorongással (mostmár generalizált), vannak jó időszakaim, de vannak elég nagy visszaesések, amikor képes vagyok mindentől pánikolni Rexetint szedtem 4 hónapig de cserélték Brintellixre mellékhatások miatt,...
        Tisztelt Doktornő! A 10 éves fiam a nyaralás alatt annyira megijedt egy darázstól, hogy sírva, sikítva rohant a rovar elől, míg végül én kiabáltam, hogy jöjjön hozzám, megöleltem és vártuk, hogy elrepüljön a bogár. Kellett egy kis idő,...
        28 éves nő vagyok,egy leukémiával a hátam mögött…(19 évesen lemondtak rólam az orvosok, most 28 vagyok.) Mindig szorongó alkat voltam, de az utóbbi időben még jobban. Egy kényszergondolatokról szóló videóban magamra ismertem,sokszor...
        Kedves Doktornő! Jelenlegi kezelőorvosom bipol depr. kevert szakaszt állapított meg. A korábbi kezelőorvosom ugyanezekre a tünetekre azt mondta, hogy feszültség/szorongás okozza. Tüneteim: hadarás, gondolatrohanás (elveszítem a fonalat),...
        Üdvözlöm Doktornő! 44 éves, mozgássérült vagyok. Sajnos az élet úgy hozta, hogy sok probléma ért az elmúlt 2 évben. (Szülő elvesztése, hitel öröklése, szív, és tüdőbetegség, a házzal kapcsolatos anyagi gondok.) Lényeg, hogy előbb...
        Tisztelt Doktornő! A háziorvos nemrég beutalót adott kerülő magatartás, szorongás diaggal a pszihiátriára. Az a helyzet, hogy gyakran érzek szorongást, félelmet legtöbbször idegen emberek között. Eddig -évekig- elzárkóztam. Nemrég...