• Vizeléselakadás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Édesanyámat 5 nappal ezelőtt műtötték inkontinencia, hólyagsérv miatt (tüsszentésnél nem tudta tartani a vizeletét, és sürgető vizelési ingere volt). A műtét során eltávolították a méhét és hüvelyplasztikája volt( a petevezetékek megmaradtak). A műtét napjának estéjén eltávolították a katétert, de édesanyám azóta sem képes vizelni(a 4.-5. napon 2-3 csöpp jött hosszas ücsörgés után). A katétert visszatették még egy napra, azóta naponta párszor lecsapolják a vizeletet. Az első napokban gennyes volt a vizelete, azóta antibiotikumot kap, legutóbb már nem volt gennyes. Kérdésem az lenne, hogy normális-e ez, amennyiben igen, mi okozza, és várhatóan mennyi idő alatt szűnik meg a panasz. Ha nem normális, akkor mi lehet az oka (túl korán kivették a katétert, a műtét miatt gyulladtak még a szövetek, a fertőzés okozza, esetleg sérült a beidegzés vagy valami egyéb) és milyen vizsgálatokat kellene végezni a baj forrásának kiderítéséhez? A nővérek szerint fejben kéne eldöntenie ( anyukám nyilván akar pisilni...), Ön mit gondol erről? Előre is köszönöm válaszát! Egy aggódó gyermek

        Dr. Tömösváry Zoltán válasza a nőgyógyászati kérdés témában

        Kedves Aggódó Gyermek! A méheltávolítással kombinált hüvelyplasztika sok esetben megoldja a vizelettartási problémát. A műtét során azonban megváltozik a hólyag helyzete illetve a hólyag környzete igencsak megsínyli a preparálást, ezért ilyenkor hólyagkatheter van fent a műtét alatt és egy ideig a műtét után is. A hólyag beidegzése átmenetileg romlik, ez okozhatja a problémát. Más eset, ha gyulladás is fennáll egyidejűleg, mert az késleltetheti a gyógyulást. A hólyag működése általában néhány nap után tér vissza, de nehezebb műtéti helyzet esetén előfordul, hogy a spontán vizelés nem sikerül, ezért a kathetert visszahelyezzük vagy a hólyagot többször csapoljuk. Egyes esetekben gógyszeres kezeléssel egészítjük ki az utókezelést. A vizeletürítés rendeződése szinte kivétel nélkül minden esetben heyreáll, a fontos, hogy legyen hozzá türelem. Jobbulást kíván: Dr. Tömösváry Zoltán www.drtomosvary.hu

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Tömösváry Zoltán
        Szülész-nőgyógyász

        Dr. Tömösváry Zoltán
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2011. július 31., 22:40; Megválaszolva: 2011. augusztus 03., 11:20

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot! Felmerült egy próbléma, ami lehet hogy csak számomra súlyos, de mindenképpen tanácsot szeretnék. Mirabella 75mikrogramm bevont tablettát szedek, már 4. hónapja, és eddig nem tapasztaltam ilyet : az első levél 3. heténél tartok,...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! A problémám az lenne, hogy egy pár hónapja megváltozott a menstruációm. 10 hónapja hagytam abba a rezia fogamzasgatló szedését. Abbahagyás után jött a zsíros bőr, a hajhullás viszont a menstruációmat átlagosnak...
        Tisztelt Doktor Úr! Nyár végétől október végéig napi kétszer (reggel-este) kentem be az arcomat a pattanások eltűntetésére 100%-os teafaolajjal. Fürdés után csepegtettem 3-4 cseppet az ujjamra és evvel kentem be homlokom meg államon kívül...
        Tisztelt Doktor Úr! Október 27-én tüdőgyulladással kórházba kerültem, ahol vérhígítót kaptam 4 napig, fekvőbeteg voltam, légszomjam volt, pelenkát viseltem, mert nem bírtam lábraállni. Már itthon lábadozok. A gondom, hogy okt.31. óta...
        Tisztelt Doktor Úr Nemrèg egy kórhàz nőgyógyàszati ügyeletén a hüvelyi ultrahangra nem húztak vèdőgumit úgy vizsgàltak meg. Ez lehetsèges hogy egy ilyen vizsgàlat alkalmàval ne hasznàljanak vèdőgumit? Ha nem lehetsèges egy ilyen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Nyár végén kezdtem fogmzásgátló tablettát (dienelle nevezetű tablettát) szedni. Azóta letelt az első három hónap, elkezdődött a 4. Levél gyógyszer beszedése. A menstruációm először 24., majd 25. napra jött meg....
        Tiszteletem! Kb. 3 éve szedem a mistral fogamzásgátlót. Az utóbbi fél évben azt vettem észre hogy egy keményebb edzés után pecsételő vérzésem volt a menzeszem előtt de csak két napig tartott, majd amikor kellett rendesen megjött. Most...
        Tisztelt Doktor úr/ Doktornő, A következő a problémám: nagyon rendszertelen a menstruációm, lassan 2 hónapja nem jött meg. A ciklusom 40.napján kértem hormonvizsgálatot, melynek eredménye a következő: Tsh: 1,882 mIU/L (ref: 0,400-4,000) Lh:...
        Üdvözlöm! Férjemmel kisbabát szeretnénk. Nem volt soha semilyen betegségünk, fogamzásgátlót sem szedtem soha. 4 hónapja próbálkozunk. Ebben a hónapban az esetleges menstruáció elött 8 nappal kezdődött egyfajta barna vérzés, amit a...
        Tisztelt Doktor Úr! E-mailen kaptam meg az éves rákszűrésem eredményét a MEDSERV Kft-től, amin az szerepel, hogy konvencionális cytológia,kolposzkópos dg. normál, eszközös vétel endocerv. átm. zónából, kenet minősége megfelelő,kenet...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
      • Infografika és videó
      • Hirdetés