• nőgyogyászati szürés

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/Hölgy Egy lenti szemölcsféle miatt elmentem nőgyogyászatra és szürést is végeztek eredménye: P3 HSIL CIN2. Szeretném megtudni ez most pontosan mit is jelent. Illetve hogy a szemölcs és a szürés eredménynek mennyi köze van egymáshoz? Az új szürésem is megvolt már csak az eredeményt várom előtte volt egy kúpos kezelés is. További kérdéseim: - Lehet e ilyenkor vérplazmát adni, vagy nem ajánlott? - mi lesz akkor ha az 2. eredményem sem javul? Kérem segítsen válaszaival. Előre is köszönöm üdvözlettel

        Dr. Deli Tamás válasza a nőgyógyászat témában

        Tisztelt Hölgyem! A HSIL kifejezetten kóros sejteket tartalmazó cytologiai lelet. Ha az ismételt vizsgálat is ugyanezt mutatja, egy méhnyakműtétet fognak végezni, hogy a kóros területet a méhnyak felszínéről eltávolítsák, mielőtt az esetleg méhnyakrákká alakulna. Ha még nem szült, a műtét elektromos kaccsal történik (LEEP), ha már szült, szikével történik a kúp alakú kimetszés (ún. conisatio). A szemölcs ésa cytologiai eltérés között annyi összefüggés lehet, hogy mindkettőt HPV vírus okozza leggyakrabban, csak más-más altípusok. A plazmaadás nem ellenjavallt, de mivel egy műtét vérvesztéssel is járhat, addig, amíg nem derül ki, milyen az ismételt cytologia és kell-e műtét, szerintem ne adjon plazmát / vért.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Deli Tamás
        szülész-nőgyógyász szakorvos

        Dr. Deli Tamás
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2011. június 16., 08:30; Megválaszolva: 2011. június 19., 20:36

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktor Úr! Múltkor már kérdeztem Öntől és köszönöm a válaszát,sokat segített. Most viszont újabb problémám lenne. Ma lehetek 3-4 nappal ovulációm után és világos barna krémes folyásom van. Nem sok de engem zavar hogy esetleg ez...
        Kedves Doktor Úr/Nő! 10.09-én vették le az IUD-met. A peteérés közepette. Még aznap együtt voltam a párommal, és másnap is. Vérzésem a levétel után egy lehelletnyi volt, még annyi sem. Ma, 10.13-án nagyon feszül a mellem, a bimbók nagyon...
        Tisztel Doktor Ur! 26 napos ciklusaim vannak. A 9.ciklusnapon(Szerda) csinaltam egy ovulacios tesztet ami majdnem pozitiv lett de inkabb az meg negativnak mondanam. Parommal csutortokon hajnalban voltam egyutt majd ugyan ezen a napon a 10.ciklusnap este...
        Tisztelt Doktor Úr! A segítségét/véleményét kérném a problémámmal kapcsolatban, hogy mivel állhatok szemben. Augusztus vége óta égetõ érzéssel küzködök odalent, mélyen belül. (nem a hüvelybejáratnál, hanem mintha ahonnan a...
        Tisztelt Doktor Úr/Hölgy! 6 hónapja hagytam abba a fogamzásgátló tablettát, (belara) eddig mind az 5 hónapban rendesen időben megjött a menstruációm, viszont most csak barnás (karamella), folyás nagyon kevés. A különös az, hogy a normál...
        Tisztelt Doktor úr! 45 éves vagyok,16 éve IUD-t viselek folyamatosan (nem volt cserélve mert az orvosom azt mondta hogy nem indokolt) .Korábban sohasem volt nőgyógyászati panaszom,két gyermeket szültem,rendszeresen járok nőgyógyászhoz...
        Tisztelt Hölgyem/Uram!14 hete szültem,melyet 5 hetes vérzés követett.Ennek hüvelygyulladàs lett a következménye,mely azóta sem javul.Sárgás,enyhén szagos,kis mennyiségű folyásom volt,egyéb tünetem nem.Először Laktofil hüvelygélt...
        2017 decemberében egy antibiotikus kezelés után gombás fertőzést kaptam (soha előtte nem volt semmilyen bajom). Elmentem a nőgyógyászomhoz, aki Gynazolt és szájon át szedhető gyógyszert adott. A gyógyszerek semmit sem használtak, a...
        Tisztelt Doktor Nő/Úr! Van egy 1 éves kislányom és a terhességem 4. hónapjában a hüvelynyílás körül 4-5 apró szemölcsöm lett. Az akkori orvosom ezt könnyedén kezelte, lápiszolta, a szemölcsök elműltak. A cytológia eredménye P2 lett,...
        Kedves Doktor úr / Doktornő! 31 éves nő vagyok, még szűz. Tavaly műtöttek endometriózis miatt, utána egy évig Visanne hormontablettát kellett szednem, amitől elmaradt a menstruációm. Három hónapja hagytam abba a gyógyszert, az első...