köztivérzés-fogamzásgátló

Tisztelt Doktornő, a kérdésem a közti vérzéssel és a fogamzásgátlóval kapcsolatos lenne. 1, 5 évig szedtem a Milligestet (amivel nem volt problémám, de szerettem volna egy alacsonyabb hormontartalmú gyógyszert szedni, ezért váltásra került sor) , majd 3 hónapig a yasminellet és 3 hónapig a jangee-t nevű gyógyszert szedtem, sajnos sem a yasminelle sem a jangee nem váltak be, mivel szinte egész hónapon át tartó közti vérzéseim voltak. Ezért most már 3. hónapja szedem a Triodena-t amivel az első két hónapban egyszer egyszer volt, a 2. fázis alatt, alig észrevehető pecsételésem, viszont a harmadik levél szedésénél a 2.fázis megkezdésével jóval erősebb vérzés jelentkezett és a 3. fázis megkezdésével sem múlt el teljesen, csak csökkent. Még körülbelül 5 szem van vissza a harmadik levélből. A kérdésem az lenne, hogy elképzelhető, hogy a sűrű gyógyszer váltások okozzák ezt a zavart vagy váltásra lenne szükségem? A váltás már a következő hónaptól kellene, hogy esedékes legyen vagy próbáljam meg még a 4. levelet is beszedni? Előre is köszönöm válaszát, Kitti

Dr. Deli Tamás válasza fogamzásgátló témában

Kedves Kitti!

A sűrű gyógyszerváltás mindenképpen rossz. Ha további 1-2 hónap alatt sem javul a helyzet, mégis kénytelen lesz váltani. Javasolnám a Milligestet, ami már egyszer bevált, illetve - ha az a sok cserélgetés után már nem jó - a Qlairát, ami még több fázisú és talán még jobban követi a ciklust.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Deli Tamás
Dr. Deli Tamás szülész-nőgyógyász szakorvos
Kérdés: 2011. március 20., 20:33 ;Megválaszolva: 2011. március 22., 05:46
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Menstruációs zavar
Üdvözlöm! Olyan problémával fordulnék Önhöz, hogy május 13-án volt egy terhesség megszakításom, amire rá 10 hétre jött meg először a...
Nuvaring használata több mint 4...
Tisztelt Doktornö! Az lenne a kérdésem, hogy Nuvaringet használok évek óta, semmi godom nem szokott lenni. Azonba most elfelejtettem eltávolítani...
Cifrinol nászutas felfázásra
Tisztelt Doktornő! Urológusom Cifrinol 500 mg antibiotikumot írt fel nekem visszatérő nászutas cystitisre, amelyből egy szemet kell bevennem minden...
Fogamzásgátló melletti problémák
Kedves Doktorúr/nő! 20 éves lány vagyok és kb. 2 éve szedek fogamzásgátlót. Simycia fogamzásgátlót szedtem egészen egy hónappal ezelőttig...
fogamzásgátló váltás újra
Tisztelt Orvos Úr/Nő! Az a problémám lenne, hogy eddig Lyndinette 20 fogamzásgátlót szedtem, amitől volt hogy émelygésem rosszulléteim voltak...