nőgyógyászati vizsgálat

Tisztelt Hölgyem/Uram! Rendszeresen járok nőgyógyászati rákszűrésre, de az utóbbi 1-1, 5 évben félévente kellett mennem mert a P2-es eredmény mellett egyéb megjegyzések is szerepelnek. 2009.09.14. P2- binucleosis, HPV indirekt jelei 2010.07.20. P2- gyull. atypusos sejt 2011.02.10. P2- enyhe dyspl. ceratosis Mivel semmit nem mondtak ezekkel kapcsolatban, legyen szíves elmagyarázni nekem, hogy mit jelentenek ezek a megjegyzések, illetve, hogy kezdjek e esetleg aggódni. Az interneten azt olvastam, hogy a diszplázia a rákot megelőző elváltozást jelentheti. Nem tudom számít e valamit, de 2010. májusában derült ki, hogy Crohn beteg vagyok, kb 2-3 éve az lehettem már, jelenleg Imurant és Salofalkot szedek. Gyermeket még nem szültem illetve soha nem is voltam terhes. Fogamzásgátlót szedek (Dienille) , korábban mindig normál P2-es eredményeim voltak. Tisztelettel, Czeizer Anita

WEBBeteg szakértő válasza p2 témában

Kedves Anita!

Amíg leletére P2-t írnak, nagy baj biztosan nincsen. Mindenesetre érdemes lenne elvégeztetnie a cytologiai vizsgálatot egy olyan helyen, ahol az elavult Papanicolau leletezési rendszer (P1, 2, 3, 4, 5,) helyett a modernebb Bethesda rendszerben írják a leletet, mert az jóval informatívabb (abban rövidítések serepelnek, pl. ASCUS, L-SIL, H-SIL stb. és sok más információ) . A leírtak alapján felmerült a HPV vírus jelenlétének a gyanúja is, ezért a következő vizsgálat során direkt módon a HPV vírus kimutatását is célszerű volna elvégezni. De a lényeg: a leírt leletek súlyos állapotot nem mutatnak, csak enyhe eltéréseket jelenleg.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
WEBBeteg szerkesztőség
Kérdés: 2011. március 11., 22:11; Megválaszolva: 2011. március 17., 05:40
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Mennyi esélyem van?
Tisztelt Doktor Úr! Áprilisban pozitív lett a rákszűrésem: ASCUS -atypusos sejtek, nem neoplasztikus elváltozások, metaplasia. HPV minden...
Betadine hasmenéy
Jó napot! A kérdésem az lenne,hogy este felhelyeztem egy betadine kúpot,reggel óta hasmenésem van. Lehet e köze hozzá illetve napi szinten szedek 50mg...
1 szemmel több fogamzásgátló...
Tisztelt Doktornő! Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy a héten csütörtökön azaz 07.28.-án reggel bevettem a tablettát a szokott időben de...
Fájdalmas Tampon
Tisztelt Doktornő! Az lenne a problémám ,hogy pár hónapja kellemetlen fájdalmas a Tampon hordássa. 44 éves vagyok és mondhatni 20 éve használom,nem...
Deflagyn mellékhatás
Tisztelt Doktir Úr/Nő Pár éve tartó hasi panaszokkal jelenleg is vizsgálatokra várok. Erős hasfájás,állandó hasfeszülés és puffadás illetve...