Diane 35

Tisztelt Doktor Nő! A tanácsát kérném, a nőgyógyászom állandósult magas prolaktinszintre, erős menstruációs görcsökre (endometriózis gyanúja merült fel) Diane 35 pár hónapos szedését javasolja, majd gyerektervezésnél ellen-, hormonkezelést.. Utána olvastam a neten a Diane 35-nek és kétségeim támadtak, mert elég sok negatív véleményt írtak és nem vagyok biztos, hogy ez a győgyszer, majd utána a hormonkezelés nem teszi-e tönkre a szervezetemet. Ön mit tanácsol? Köszönettel!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Deli Tamás válasza fogamzásgátló témában

Tisztelt Hölgyem!

A magas prolaktinszint alapos kivizsgálást igényel (pl. kopony MRI vizsgálat) , gyógyszeres kezelése a bromocriptin, cabergoline vagy quinagolid.

A hormonkezelést úgy általában nem lehet orvosilag értelmezni, pontosan kellene tudni, milyen hormonokról, milyen dózisban, milyen formában van szó.

A Diane 35 jó gyógyszer, antiandrogén hatása miatt férfihormontúlsúly (pl. erős pattanásosság, PCOS stb.) használandó.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Deli Tamás
Dr. Deli Tamás szülész-nőgyógyász szakorvos
Kérdés: 2011. március 02., 23:04; Megválaszolva: 2011. március 06., 20:44
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Menstruációs zavar
Üdvözlöm! Olyan problémával fordulnék Önhöz, hogy május 13-án volt egy terhesség megszakításom, amire rá 10 hétre jött meg először a...
Nuvaring használata több mint 4...
Tisztelt Doktornö! Az lenne a kérdésem, hogy Nuvaringet használok évek óta, semmi godom nem szokott lenni. Azonba most elfelejtettem eltávolítani...
Cifrinol nászutas felfázásra
Tisztelt Doktornő! Urológusom Cifrinol 500 mg antibiotikumot írt fel nekem visszatérő nászutas cystitisre, amelyből egy szemet kell bevennem minden...
Fogamzásgátló melletti problémák
Kedves Doktorúr/nő! 20 éves lány vagyok és kb. 2 éve szedek fogamzásgátlót. Simycia fogamzásgátlót szedtem egészen egy hónappal ezelőttig...
fogamzásgátló váltás újra
Tisztelt Orvos Úr/Nő! Az a problémám lenne, hogy eddig Lyndinette 20 fogamzásgátlót szedtem, amitől volt hogy émelygésem rosszulléteim voltak...