Barna menstruáció

Tisztelt Webdoktor! 5 évig szedtem fogamzásgátló tablettát, jelenleg 1, 5 éve nem szedem, mivel egy csomót észleltem a bal emlőmben és az orvos abbahagyatta velem a gyógyszert. A csomóval félévente kontrollra járok, azt mondja az orvos h nem nő nem változik valószínű fibroadenoma. A menstruációm csak a gyógyszer szedésével volt rendszeres és tulajdonképpen azért is kezdtem el szedni, hogy rendszeres legyen. A vége felé azonban kezdett nagyon kevés lenni a mensim és egy alkalommal teljesen kimaradt. A nőgyógyászom azt mondta, hogy feltelt a szervezetem és így reagál. Így a csomó és a kimaradás miatt abbahagytam a gyógyszert. Azután h abbahagytam 5 hónapig nem jött meg. Felkerestem az orvosom és norkorutot írt fel amitől aztán megjött. azóta kb2 havonta jelentkezik vérzés. Az utolsó 3 alkalommak csak barna folyásom volt 5-6 napig. Azt olvastam, hogy ez a sárgatest hiánya miatt is lehet. A kérdésem az lenne, hogy mi ezzel a teendő? Kb 3 év múlva szeretnék gyereket szűlni. Lehetséges hogy ezek miatt nem lehet gyerekem? Hormonviszgálatra érdemes lenne elmennem? Mindenképpen beutaló kell hozzá vagy magánrendelőkben csinálnak anélkül is? Melyik hormonokat kellene megvizsgáltatnom? Előre is köszönöm válaszát!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Deli Tamás válasza menstruációs zavar témában

Tisztelt Kérdező!

Érdemes ciklus elején (2-4. nap) LH, FSH, prolaktin, TSH, ösztrogén, progeszteron, esetleg (egyéb tünetek esetén) androgének, illetve a ciklus 2. felében a 21-23. napon progeszteron szintet megnézni. Ezeket egyes magánrendelőkben is biztosan megnézik, de egy rutin nőgyógyászati rendelés, esetleg nőgyógyászati endokrin szakrendelés is elvégeztetheti ezeket a vizsgálatokat. Ha valóban elégtelen a sárgatest működése, attól még lehet gyermeke, csak a terhesség első hónapjaiban érdemes lesz progeszteronpótlást alkalmazni, pl. Utrogestan hüvelykapcsula formájában.

Üdvözlettel,

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Deli Tamás
Dr. Deli Tamás szülész-nőgyógyász szakorvos
Kérdés: 2011. február 09., 13:11; Megválaszolva: 2011. február 12., 21:15
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Magas kortizol
Jónapot! Szeretnék érdeklődni, hogy a Mistral fogamzásgátló tabletta okozhat magas kortizol szintet? Az én reggeli értékem 1040nmol/l.. Voltam...
Menstruációs panasz
Tisztelt Dr. Szalóczy Péter! Nekem olyan problémám van, hogy egy héttel hamarabb jött meg a menstruációm. Egy-két nappal tovább is tartott, mint...
Diflucan, Klion, Yasminelle...
Kedves Dr ur! Lassan 5eve hogy szedek Yasminelle tablettat, azonban az utobbi hetekben gombas fertozes miatt nogyogyasz felirasara szedtem Diflucant illetve...
Egyéb készítmények hatása a...
Tisztelt Doktor Úr! A napokban arcüreggyulladás miatt antibiotikumos kevert orrcseppet kaptam. Illetve aranyeres panaszok miatt Reparon vagy Hemorid...
Tabletta miatt lehet?
Tisztelt Doktornő! Március 2-án kezdtem el Ditinell fogamzásgátló tablettát szedni. Tehát ez az első hónapom, ezelőtt nem szedtem más fajtát...