• Két gyermeket szültem, és most félek, hogy felborult a hormonháztartásom

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő! Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy a kisfiam születése után hirtelen hízásnak indultam. A szoptatás ideje alatt tartottam a súlyomat, de aztán nagyon gyorsan túlsúlyos lettem. És sajnos, az államon megjelentek az első szőrszálak is. Menstruációm sem volt rendszeres, ha volt is inkább barnás volt, mint élénk piros. (Nem tudom, hogy mennyire van összefüggésben azzal, hogy ha görcsoldót szedtem be, a vérzés elállt.) Ezt követően amikor a második babát terveztük sokáig nem estem teherbe. Kaptam rá Clostylbegitet és Duphastont is. Így sikerült is nagy nehezen teherbe esnem, majd a 8. héten elvetéltem. Ezután elkezdtem a természetes gyógymódokat alkalmazni, aminek hatására beállt a mensesem, és 3. rendszeres ciklus után gyógyszer nélkül terhes maradtam. A menses beállása mellett szépen elkezdtem leadni a súlyomat. A 3. terhességemnél az első vérvételen kiderült, hogy terhességi diabéteszem van. Így diétára fogtak. Amivel szerencsére végig kordában sikerült tartani a cukorszintemet. A terhesség ideje alatt szinte nem is híztam semmit. A kislányunk a 38. héten született, az orvosok úgy gondolták, hogy meg kell, hogy szülessen. Őt is 11 hónapos koráig szoptattam. Amíg szopizott tartottam is a súlyomat. Most viszont, már egy éve, hogy nem szopizik, és újra 80 kg felett vagyok. Amikor a kislányom megszületett 68 kg voltam. Úgy érzem, hogy nem eszek annyit, hogy ennyit hízzak ilyen hirtelen. Kenyérfélét sem eszem sokat. Naponta egy órát sétálunk. Az lenne a kérdésem, hogy állhat-e valami hormon probléma elhízás hátterében. Most a menstruációm rendszeres. De az elhízás, és az, hogy az állam alatt a szőrök újra megjelentek nagyon aggasztanak. Kérem, legyen szíves adjon tanácsot, hogy végeztessek-e hormon vizsgálatot, és ha igen milyet tanácsol? Válaszát előre is köszönöm!

        Dr. Deli Tamás válasza a hízás témában

        Tisztelt Kérdező! A szőrösödés, rendszertelen menses és súlynövekedés férfihormon-túlsúlyra utal, ezért az androgének (tesztoszteron, DHEA-S, androszténdion, SHBG) szintjét mindenképpen érdemes lenne ellenőrizni. Ezzel együtt egyéb okok ki8zárására pajzsmirigyhormon-, nőihormon- és prolaktinszintet is érdems nézni. Üdvözlettel,

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Deli Tamás
        szülész-nőgyógyász szakorvos

        Dr. Deli Tamás
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2011. február 03., 22:09; Megválaszolva: 2011. február 09., 23:41

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot! Felmerült egy próbléma, ami lehet hogy csak számomra súlyos, de mindenképpen tanácsot szeretnék. Mirabella 75mikrogramm bevont tablettát szedek, már 4. hónapja, és eddig nem tapasztaltam ilyet : az első levél 3. heténél tartok,...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! A problémám az lenne, hogy egy pár hónapja megváltozott a menstruációm. 10 hónapja hagytam abba a rezia fogamzasgatló szedését. Abbahagyás után jött a zsíros bőr, a hajhullás viszont a menstruációmat átlagosnak...
        Tisztelt Doktor Úr! Nyár végétől október végéig napi kétszer (reggel-este) kentem be az arcomat a pattanások eltűntetésére 100%-os teafaolajjal. Fürdés után csepegtettem 3-4 cseppet az ujjamra és evvel kentem be homlokom meg államon kívül...
        Tisztelt Doktor Úr! Október 27-én tüdőgyulladással kórházba kerültem, ahol vérhígítót kaptam 4 napig, fekvőbeteg voltam, légszomjam volt, pelenkát viseltem, mert nem bírtam lábraállni. Már itthon lábadozok. A gondom, hogy okt.31. óta...
        Tisztelt Doktor Úr Nemrèg egy kórhàz nőgyógyàszati ügyeletén a hüvelyi ultrahangra nem húztak vèdőgumit úgy vizsgàltak meg. Ez lehetsèges hogy egy ilyen vizsgàlat alkalmàval ne hasznàljanak vèdőgumit? Ha nem lehetsèges egy ilyen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Nyár végén kezdtem fogmzásgátló tablettát (dienelle nevezetű tablettát) szedni. Azóta letelt az első három hónap, elkezdődött a 4. Levél gyógyszer beszedése. A menstruációm először 24., majd 25. napra jött meg....
        Tiszteletem! Kb. 3 éve szedem a mistral fogamzásgátlót. Az utóbbi fél évben azt vettem észre hogy egy keményebb edzés után pecsételő vérzésem volt a menzeszem előtt de csak két napig tartott, majd amikor kellett rendesen megjött. Most...
        Tisztelt Doktor úr/ Doktornő, A következő a problémám: nagyon rendszertelen a menstruációm, lassan 2 hónapja nem jött meg. A ciklusom 40.napján kértem hormonvizsgálatot, melynek eredménye a következő: Tsh: 1,882 mIU/L (ref: 0,400-4,000) Lh:...
        Üdvözlöm! Férjemmel kisbabát szeretnénk. Nem volt soha semilyen betegségünk, fogamzásgátlót sem szedtem soha. 4 hónapja próbálkozunk. Ebben a hónapban az esetleges menstruáció elött 8 nappal kezdődött egyfajta barna vérzés, amit a...
        Tisztelt Doktor Úr! E-mailen kaptam meg az éves rákszűrésem eredményét a MEDSERV Kft-től, amin az szerepel, hogy konvencionális cytológia,kolposzkópos dg. normál, eszközös vétel endocerv. átm. zónából, kenet minősége megfelelő,kenet...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
      • Infografika és videó
      • Hirdetés