• hüvelyfájdalom

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        1 éve áll fenn az a panasz, hogy fáj amikor a barátommal elkezdünk szeretkezni. Hüvely bejáratánál pontosan, erős fájdalmat érzek, amely égető és csípő. Szeretkezés közben is fennáll, csak enyhülést érezni. Néha előfordul sárgás sűrűbb folyás is. Voltam vele nőgyógyásznál ahol azt is elmondtam, hogy barátom spermája is ugyan ott csíp és az a legkellemetlenebb. Lindynette fogamzásgátlót szedek. A doktor bakteriális fertőzést állapított meg amelyre antibiotikumos hüvelykúpot kaptam és fel is használtam mindet, de továbbra sem múlt el. Jelenleg klion -D 100 hüvelykúpot szedek. Már nagyon kellemetlen és a libidóm is csökkent. Magánrendelésre sajnos nincs lehetőségem, se pénzem elmenni, a körzetinél voltam aki a bakteriális fertőzést állapította meg. Másik nőgyógyász aki elküldött a problémámmal, ő írta fel nekem a jelenlegi hüvelykúpot. Válaszát előre is köszönöm!

        Dr. Deli Tamás válasza a hüvelyfájdalom témában

        Tisztelt Kérdező! A hüvely és gát izmainak görcsös megfeszülése (vaginismus) illetve a fájdalmas, nehezített közösülés (dyspareunia) az, amivel az Ön esetében szemben állunk. Ezeknek testi és lelki okai lehetnek. A testi okok valamelyikének fennállása a kezelést is meghatározza, ezek felderítéséhez mindenképpen nőgyógyászati vizsgálat szükséges. Ilyen lehetséges okok: hüvelyi vagy szeméremtesti gyulladás (gomba ellenes szer vagy antibiotikus kezelés szükséges); hüvelyi vagy szeméremtesti allergia (pl. óvszerre); a hüvely szárazsága nem elegendő ösztrogén (nem megfelelő fogamzásgátló használata, változókor, szülés utáni állapot) vagy nem megfelelő nedvesedés (nem kielégítő előjáték - síkosító segíthet) miatt; hüvely veleszületett vagy szerzett szűkülete (pl. szülést utáni gátvarrás vagy egyéb műtét, sérülés miatt); endometriosis, petefészekciszta, kismedencei gyulladást vagy műtétet követő összenövések. A lelki ok gyakran korai negatív szexuális élményre, fájdalomra, a szüzesség elvesztésétől való félelemre, a teherbe eséstől való félelemre stb. vezethető vissza, mely első lépésben a partnerrel való őszinte beszélgetéssel, második lépésben pedig szakember segítségével (pszichoterapeuta vagy szexuálterapeuta) oldható meg. Javaslok tehát egy nőgyógyászati vizsgálatot, ha az negatív eredménnyel zárul, az esetleges lelki okokat kell őszintén átgondolniuk, átbeszélniük. Üdvözlettel,

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Deli Tamás
        szülész-nőgyógyász szakorvos

        Dr. Deli Tamás
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2011. január 04., 14:21; Megválaszolva: 2011. január 12., 18:07

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot! Felmerült egy próbléma, ami lehet hogy csak számomra súlyos, de mindenképpen tanácsot szeretnék. Mirabella 75mikrogramm bevont tablettát szedek, már 4. hónapja, és eddig nem tapasztaltam ilyet : az első levél 3. heténél tartok,...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! A problémám az lenne, hogy egy pár hónapja megváltozott a menstruációm. 10 hónapja hagytam abba a rezia fogamzasgatló szedését. Abbahagyás után jött a zsíros bőr, a hajhullás viszont a menstruációmat átlagosnak...
        Tisztelt Doktor Úr! Nyár végétől október végéig napi kétszer (reggel-este) kentem be az arcomat a pattanások eltűntetésére 100%-os teafaolajjal. Fürdés után csepegtettem 3-4 cseppet az ujjamra és evvel kentem be homlokom meg államon kívül...
        Tisztelt Doktor Úr! Október 27-én tüdőgyulladással kórházba kerültem, ahol vérhígítót kaptam 4 napig, fekvőbeteg voltam, légszomjam volt, pelenkát viseltem, mert nem bírtam lábraállni. Már itthon lábadozok. A gondom, hogy okt.31. óta...
        Tisztelt Doktor Úr Nemrèg egy kórhàz nőgyógyàszati ügyeletén a hüvelyi ultrahangra nem húztak vèdőgumit úgy vizsgàltak meg. Ez lehetsèges hogy egy ilyen vizsgàlat alkalmàval ne hasznàljanak vèdőgumit? Ha nem lehetsèges egy ilyen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Nyár végén kezdtem fogmzásgátló tablettát (dienelle nevezetű tablettát) szedni. Azóta letelt az első három hónap, elkezdődött a 4. Levél gyógyszer beszedése. A menstruációm először 24., majd 25. napra jött meg....
        Tiszteletem! Kb. 3 éve szedem a mistral fogamzásgátlót. Az utóbbi fél évben azt vettem észre hogy egy keményebb edzés után pecsételő vérzésem volt a menzeszem előtt de csak két napig tartott, majd amikor kellett rendesen megjött. Most...
        Tisztelt Doktor úr/ Doktornő, A következő a problémám: nagyon rendszertelen a menstruációm, lassan 2 hónapja nem jött meg. A ciklusom 40.napján kértem hormonvizsgálatot, melynek eredménye a következő: Tsh: 1,882 mIU/L (ref: 0,400-4,000) Lh:...
        Üdvözlöm! Férjemmel kisbabát szeretnénk. Nem volt soha semilyen betegségünk, fogamzásgátlót sem szedtem soha. 4 hónapja próbálkozunk. Ebben a hónapban az esetleges menstruáció elött 8 nappal kezdődött egyfajta barna vérzés, amit a...
        Tisztelt Doktor Úr! E-mailen kaptam meg az éves rákszűrésem eredményét a MEDSERV Kft-től, amin az szerepel, hogy konvencionális cytológia,kolposzkópos dg. normál, eszközös vétel endocerv. átm. zónából, kenet minősége megfelelő,kenet...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
      • Infografika és videó
      • Hirdetés