• ovulációs vérzés vagy valami más?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! 43 éves vagyok, nem szültem, fogamzásgátlót nem szedek, pajzsmirigy alulműködésem van (erre szedek gyógyszert). És 5 éve közti vérzésem. Ez néha csak barna folyással jelentkezik, néha véres nyákkal, de van, hogy pici vérzéssel is. Soha nem erős, de zavaró. Van, amikor csak reggel és egy alkalommal, de van, amikor egész nap rózsaszínes, barnás a folyásom. Ez általában a menstruáció előtti 16-11. napon fordul elő. Ám ami nagyon megijeszt, hogy ez bár rövid ideig tart, nem mindig csak 1 napig. Van, hogy két, három napig is egymás után találok vért a wc-papíron vagy a bugyimon, de az is előfordul, hogy nem egymás utáni napokon vérzek kicsit. És ettől ijedek meg igazán, mert mindenhol azt olvasom, az ovulációs vérzés nem ilyen. Akkor ez mi? Ráadásul észrevettem azt is, sokszor valamilyen megerőltetés után van kis vérzés (lépcsőn felfutás, wc-n erőlködés, erős torna) illetve ha este orgazmusom volt (akár orális szex után is, behatolás nélkül) másnap reggel kis vér van ezeken a napokon. Nem tudom, ez véletlen, vagy tényleg van összefüggés. Az öt év alatt nagyon sok nőgyógyásznál jártam, mindenki mást mondott. Jártam injekciókúrára, hogy hátha gyulladás, de nem múlt el attól sem. Nagyon féltem eddig, hogy esetleg valamilyen súlyosabb betegség, esetleg rák okozhatja a tüneteket, de már sikerült megnyugtatni, hogy ennyi idő alatt már találtak volna valamit, ha tényleg az. A rákszűrésem mindig negatív volt. Ennek ellenére minden alkalommal megijedek, depressziós leszek, szexelni sem merek. Milyen vizsgálatra kellene még elmennem, hogy megnyugodjam? Köszönöm előre is válaszát! "hadita"

        Dr. Deli Tamás válasza a köztivézés témában

        Tisztelt Hadita! Leírása alapján ovulációs vérzésről van szó. Ha alaposan kivizsgálták (ultrahang, rákszűrés, hormonszintek, véralvadási paraméterek, gyulladás-fertőzés) és semmit nem találtak, úgy gondolom, nincs oka az aggodalomra. Ha nem ellenjavallt (az életkor és a substituált hypothyreosis önmagában nem akadály!), esetleg megpróbálhatná ciklusát fogamzásgátló tablettával rendezni, akkor lehet, hogy el is múlnának a panaszok. Ehhez forduljon nőgyógyászhoz. Üdvözlettel,

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Deli Tamás
        szülész-nőgyógyász szakorvos

        Dr. Deli Tamás
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2010. november 03., 15:27; Megválaszolva: 2010. november 08., 11:49

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot! Felmerült egy próbléma, ami lehet hogy csak számomra súlyos, de mindenképpen tanácsot szeretnék. Mirabella 75mikrogramm bevont tablettát szedek, már 4. hónapja, és eddig nem tapasztaltam ilyet : az első levél 3. heténél tartok,...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! A problémám az lenne, hogy egy pár hónapja megváltozott a menstruációm. 10 hónapja hagytam abba a rezia fogamzasgatló szedését. Abbahagyás után jött a zsíros bőr, a hajhullás viszont a menstruációmat átlagosnak...
        Tisztelt Doktor Úr! Nyár végétől október végéig napi kétszer (reggel-este) kentem be az arcomat a pattanások eltűntetésére 100%-os teafaolajjal. Fürdés után csepegtettem 3-4 cseppet az ujjamra és evvel kentem be homlokom meg államon kívül...
        Tisztelt Doktor Úr! Október 27-én tüdőgyulladással kórházba kerültem, ahol vérhígítót kaptam 4 napig, fekvőbeteg voltam, légszomjam volt, pelenkát viseltem, mert nem bírtam lábraállni. Már itthon lábadozok. A gondom, hogy okt.31. óta...
        Tisztelt Doktor Úr Nemrèg egy kórhàz nőgyógyàszati ügyeletén a hüvelyi ultrahangra nem húztak vèdőgumit úgy vizsgàltak meg. Ez lehetsèges hogy egy ilyen vizsgàlat alkalmàval ne hasznàljanak vèdőgumit? Ha nem lehetsèges egy ilyen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Nyár végén kezdtem fogmzásgátló tablettát (dienelle nevezetű tablettát) szedni. Azóta letelt az első három hónap, elkezdődött a 4. Levél gyógyszer beszedése. A menstruációm először 24., majd 25. napra jött meg....
        Tiszteletem! Kb. 3 éve szedem a mistral fogamzásgátlót. Az utóbbi fél évben azt vettem észre hogy egy keményebb edzés után pecsételő vérzésem volt a menzeszem előtt de csak két napig tartott, majd amikor kellett rendesen megjött. Most...
        Tisztelt Doktor úr/ Doktornő, A következő a problémám: nagyon rendszertelen a menstruációm, lassan 2 hónapja nem jött meg. A ciklusom 40.napján kértem hormonvizsgálatot, melynek eredménye a következő: Tsh: 1,882 mIU/L (ref: 0,400-4,000) Lh:...
        Üdvözlöm! Férjemmel kisbabát szeretnénk. Nem volt soha semilyen betegségünk, fogamzásgátlót sem szedtem soha. 4 hónapja próbálkozunk. Ebben a hónapban az esetleges menstruáció elött 8 nappal kezdődött egyfajta barna vérzés, amit a...
        Tisztelt Doktor Úr! E-mailen kaptam meg az éves rákszűrésem eredményét a MEDSERV Kft-től, amin az szerepel, hogy konvencionális cytológia,kolposzkópos dg. normál, eszközös vétel endocerv. átm. zónából, kenet minősége megfelelő,kenet...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
      • Infografika és videó
      • Hirdetés