spirál és fogamzásgátló tabletta

Tisztelt Dr. úr/nő Múlt hónapban tettem fel a Goldlilly nevű spirált, mellé még szedtem a Dienille nevű tablettát is, mert én két biztos módszert szeretnék egyszerre bevetni ez ügyben. A ciklusom közepétől minden nap este jött egy kis pecsételő vérzésem. Aztán megjött a menzeszem, és a gyógyszermentes napok után a 7. napon egy másik a Volina tablettát kezdtem el szedni, mert nem tudtuk eldönteni az orvosommal, hogy a tabletta vagy a spirál okozza-e a vérzést. Ami egyébként még nem fordult elő máskor, pedig 8 hónapja szedtem a dienillet. Arra gondoltam talán nem hat a tabletta. Most védve vagyok teljesen amennyire ez a Volina és spirál védhet? Attól félek elmozdulhat a spirál. Azt észre lehet venni? És mit ne tegyek amitől elmozdulhat? Egy erőteljesebb együttlét okozhat spirál elmozdulást? Jelenleg nincs pecsételő vérzésem, egy hete lett vége a menzeszemnek. A tablettától vagy spiráltól vérezhettem-e? Ha a tabletta miatt, akkor az új Volina véd így, hogy a hetedik nap kezdtem szedni? A spirál biztonságosságára mennyire számíthatok? Nagyon köszönöm válaszát előre is.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Deli Tamás válasza a spirál, fogamzásgátló témában

Tisztelt Kérdező! Vérezhetett a frissen felhelyezett spirál miatt. A Volina így szedve védi, de szerintem nem volna szükséges hormont szedni a spirál mellett. Így persze kisebb a terhesség esélye mit bármelyik módszer önmagában, de nem nulla, és nulla akkor sem lenne, ha mindemellett leköttetné a petevezetőit és óvszert is használna spermicid zselével. A spirál erős együttléttől nem fog elmozdulni. A felhelyezés után 6 héttel érdemes ultrahanggal ellenőrizni, nem mozdul-e el, majd 6 hó múlva, utána évente elég. Menses után óvatosan kitapinthatja magának a jelzőszálat (ha nem vágták le teljesen), de csak óvatosan, nehogy lehúzza a spirált. Ez sem feltétlen szükséges. Üdvözlettel,

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Deli Tamás
Dr. Deli Tamás szülész-nőgyógyász szakorvos
Kérdés: 2010. augusztus 13., 10:53; Megválaszolva: 2010. augusztus 15., 13:59
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Ciszta vagy petefeszekrak?
Tisztelt Foorvos Ur! Edesanyam miatt irok onnrk. 73 eves, alapvetoen egeszseges, de a korral jaro gondokkal kuzdo no. Szeptemberben hasi ultrahnagon a...
Fertőzés lehet
Üdvözlöm. Kellemetlen szagú hüvelyi folyás jelentkezett nálam amire Betadine hüvelykúpot használtam 7 napig. Par nap és megjön a menzeszem, és...
Mell elváltozása
Tisztelt Dr. Pétervári László! Az elmúlt 1-2 évben alakulhatott ki, hogy a két mellem asszimetrikus lett. A bal oldali puhább és kicsit jobban lóg...
Késői pete érés , PCOvagy...
Tisztelt Doktor úr! Csináltattam egy 4.napi és 22napi hormon panelt a ciklusaim 30-32 naposak , 2különböző orvosnál voltam az eggyik azt mondta hogy...
Hüvelyi folyás
Üdvözlöm! Két hete kellemetlen szagú hüvelyi folyás jelentkezett nálam. Ma 5.napja használok Betadine hüvelykúpot, most már jobb de nem múlt...