• Női nemiivágy zavarok

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Webbeteg.hu, Szerkesztőség! Sajnos engem is utolért a középkorú nők egyik legsúlyosabb, agyonhallgatott problémája, miszerint NEM ÉRDEKEL A SZEX! Olyannyira, hogy ha törvénybe iktatnák, hogy kéthavonta csak egy alkalommal lehet, akkor én örömtüzeket gyújtanék. Nagyon nagy kérdés ez számunkra, mivel már húsz éve élek viszonylag boldog házasságban, és mint azt mindenki tudja, a kiegyensúlyozott, jó párkapcsolat egyik alappillére a szex. Nem a „jó, csak siess!”, hanem az igazán jó szex. Nos, ez nálam hiányzik. Illetve nem a szex, mert férjem minden igényt kielégít, ebben a tekintetben nem lehet okom panaszra, hanem éppen ennek a vágynak a hiánya. Három-négy évig nem beszéltünk róla. Az alkalmak pedig ritkultak. Én örültem a férjem pedig szenvedett. Ez a „fordított arányosság” tavaly ősszel érte el csúcspontját. Ekkorra már vita vitát követett és nem lehetett tovább szőnyeg alá söpörni az ügyet, Mi is végigjártuk a szokásos köröket: a férjem először magár hibáztatta csendben, aztán rágalmazott, követelt, és tudj Isten még mik nem történtek. Ekkor léptem a tettek mezejére és problémámmal felkerestem a körzeti orvost, aki nemes egyszerűséggel a Viagrát ajánlotta, mondván; ez kérem, nőknek ugyanúgy használ…na, erről ennyit. Most arra keresem a választ, hogy mit tegyek? Túlsúllyal küzdök és magas vérnyomással. Ezek kéz a kézben járnak. Mindamellett ismerek pár asszonyt hasonló kaliberrel és náluk működik a dolog. Ha lehet a kemikáliát mellőzném. Most gyógyteákat keresünk és alternatív módszerekkel kísérletezünk, de tudom, hogy ez nem az igazi…Várom megtisztelő válaszukat.

        Dr. Deli Tamás válasza a libidó csökkenés témában

        Tisztelt Kérdező! A szexuális vágy csökkenésének oka az Ön életkorában esetleg egyrészt a menopauza bekövetkezte utáni alacsonyabb hormonszintek kialakulása lehet, ennek mind pszichés, mind testi (pl. hüvelyszárazság és emiatt fájdalmasabb közösülés) következményeivel (nem írta, vannak-e még rendszeresen vérzések, előfordul, hogy 44 évesen már nincsenek, vagy csökkennek a hormonszintek), másrészt lelki okok lehetnek a háttérben. Esetleg tartós gyógyszerszedés is okozhat ilyen panaszt, bár ilyesmit kérdésében nem említett. A szóba jövő kezelési módok: - Számos vágyfokozóként ismert étel, zöldség, gyümölcs, füszer, természetes készítmény ismert (ilyesmiket akár gyógynövényboltokban is tudnak ajánlani, pl. Afrodiana kapszula stb.), de ezeknek orvosi szempontból általában nem bizonyított a hatása, viszont legtöbbször orvosi közreműködést sem igényelnek. - Ha esetleg tartósan szed valamilyen gyógyszert, az is okozhat libidócsökkenést (antidepresszánsok, kemoterapeutikumok stb.), ezek további szükségességét orvosával kell egyeztetni. - A hüvely szárazságát Ovestin krém csökkentheti, vény nélkül kapható. - Szükséges lehet hormonpótló kezelésre, ez egy menopauza szakrendelésen keresztül indítható el. - Párterápia, szexuálterápia szintén javíthat a helyzeten. - A bupropion nevű gyógyszer jótékony hatású lehet a libidóra, szükségességét, alkalmazhatóságát pszichiáter szakorvos bírálhatja el. Üdvözlettel,

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Deli Tamás
        szülész-nőgyógyász szakorvos

        Dr. Deli Tamás
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2010. július 07., 12:49; Megválaszolva: 2010. július 16., 04:56

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot! Felmerült egy próbléma, ami lehet hogy csak számomra súlyos, de mindenképpen tanácsot szeretnék. Mirabella 75mikrogramm bevont tablettát szedek, már 4. hónapja, és eddig nem tapasztaltam ilyet : az első levél 3. heténél tartok,...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! A problémám az lenne, hogy egy pár hónapja megváltozott a menstruációm. 10 hónapja hagytam abba a rezia fogamzasgatló szedését. Abbahagyás után jött a zsíros bőr, a hajhullás viszont a menstruációmat átlagosnak...
        Tisztelt Doktor Úr! Nyár végétől október végéig napi kétszer (reggel-este) kentem be az arcomat a pattanások eltűntetésére 100%-os teafaolajjal. Fürdés után csepegtettem 3-4 cseppet az ujjamra és evvel kentem be homlokom meg államon kívül...
        Tisztelt Doktor Úr! Október 27-én tüdőgyulladással kórházba kerültem, ahol vérhígítót kaptam 4 napig, fekvőbeteg voltam, légszomjam volt, pelenkát viseltem, mert nem bírtam lábraállni. Már itthon lábadozok. A gondom, hogy okt.31. óta...
        Tisztelt Doktor Úr Nemrèg egy kórhàz nőgyógyàszati ügyeletén a hüvelyi ultrahangra nem húztak vèdőgumit úgy vizsgàltak meg. Ez lehetsèges hogy egy ilyen vizsgàlat alkalmàval ne hasznàljanak vèdőgumit? Ha nem lehetsèges egy ilyen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Nyár végén kezdtem fogmzásgátló tablettát (dienelle nevezetű tablettát) szedni. Azóta letelt az első három hónap, elkezdődött a 4. Levél gyógyszer beszedése. A menstruációm először 24., majd 25. napra jött meg....
        Tiszteletem! Kb. 3 éve szedem a mistral fogamzásgátlót. Az utóbbi fél évben azt vettem észre hogy egy keményebb edzés után pecsételő vérzésem volt a menzeszem előtt de csak két napig tartott, majd amikor kellett rendesen megjött. Most...
        Tisztelt Doktor úr/ Doktornő, A következő a problémám: nagyon rendszertelen a menstruációm, lassan 2 hónapja nem jött meg. A ciklusom 40.napján kértem hormonvizsgálatot, melynek eredménye a következő: Tsh: 1,882 mIU/L (ref: 0,400-4,000) Lh:...
        Üdvözlöm! Férjemmel kisbabát szeretnénk. Nem volt soha semilyen betegségünk, fogamzásgátlót sem szedtem soha. 4 hónapja próbálkozunk. Ebben a hónapban az esetleges menstruáció elött 8 nappal kezdődött egyfajta barna vérzés, amit a...
        Tisztelt Doktor Úr! E-mailen kaptam meg az éves rákszűrésem eredményét a MEDSERV Kft-től, amin az szerepel, hogy konvencionális cytológia,kolposzkópos dg. normál, eszközös vétel endocerv. átm. zónából, kenet minősége megfelelő,kenet...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
      • Infografika és videó
      • Hirdetés