Probléma-e, ha fogamzásgátlót szedek?

T. Doktor Úr/Nő!

15 évesen menstruáltam először, majd egy évig rendszeres is volt, azóta 2-3 hónap néha kimarad, de volt már 8 ill. 5 hónapos kimaradás is. Novemberben elmentem nőgyógyászhoz, mivel már fogamzásgátlót is szerettem volna felíratni. Elküldött vérvételre és ultrahangra is. Az ultrahangot végző orvos azt mondta, hogy a cukros ételek fogyasztása tekintetében kéne visszafognom magam, valamint nem ajánlja a fogamzásgátlót mert utána lehet, hogy nem eshetek teherbe később. amikor az összes eredménnyel visszamentem a kezelőorvoshoz, nem mondott sokat csak elküldött még egy vérvételre melyhez szőlőcukrot kellett kiváltani (a pontos megnevezését a vizsgálatnak nem tudom, és csak pár hét múlvára kaptam időpontot), valamint fogamzásgátlót (sodette) írt fel. Amikor rákérdeztem, hogy ez nem gátolja-e majd a teherbeesést azt felelte, hogy nem, sőt még elő is segíti később. Most mit kéne tennem? Beszedjem a fogamzás gátlót vagy ne?   Nem igazán tudom kire hallgassak. Segítségét előre is köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza a PCOS témában

Kedves Hölgyem!

Az eddigi leletek alapján valószínűleg PCOS-e van. Ez egy olyan hormonális rendellenesség, amikor nem következik be peteérés, emiatt apró ciszták alakulnak ki a petefészkeken, aminek vaskos fala van, így a peteérés még inkább nehezített. Gyakran a cukorháztartás is felborul az összetett hormonzavar miatt, ezért küldték el cukorterhelésre is. A fogamzásgátlót ettől szedheti, amire számítani kell, hogy amikor a gyógyszert abbahagyja, akkor gyakran gyógyszeresen kell a peteérést segíteni, de emiatt ne aggódjon, ebben a hormonális eltérésben fogamzásgátló nélkül is ugyanaz a kezelés kell, ha valaki babát szeretne. Kövesse bátran a kezelőorvosát.

 

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2010. február 22., 19:53; Megválaszolva: 2010. február 22., 19:53
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Nőgyógyászat
Kedves Doktor! Az ovuláciomat megelőzően kb.egy héttel bő híg folyast tapasztalok mindig. Ez természetes folyamatok közé tartozik?(Fogamzásgátlót...
Nuvaring használata több mint 4...
Tisztelt Doktornö! Az lenne a kérdésem, hogy Nuvaringet használok évek óta, semmi godom nem szokott lenni. Azonba most elfelejtettem eltávolítani...
Hova forduljak?
Jó napot! Másfél éve alhasi fájdalmakkal küzdök ami mindig csak jobboldalt fáj. Több nőgyógyásznál jártam, 2x találtak tojásnagyságú...
Lehetek terhes?
3 éve vagyunk házasok a férjemmel és próbálkozunk a kisteso projekten én szeptemberben töltöttem a 40.-et a férjem a 34.-et a férjemnek van egy 10...
Mi okozhatja a panaszaimat?
Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Pár hónapja kezdődött: menstruáció előtt, közben és után borzalmas görcseim, továbbá kb félidőben, ovulációkor...