Hormonszint helyreállása

Tisztelt Doktornő!

33 éves vagyok, 2008. október végén szültem, azóta nem menstruáltam. A szoptatást idén január 1-jén hagytam abba. Tavaly október vége óta (a gyerek 1. szülinapja óta) havonta vérzés nélküli menstruációm van, jobban mondva menstruációs görcseim vannak minden hónap végén (most már átcsúsztam az elejére) 4-5 napig. A mostani görcsös méhtevékenységem február 3. óta tart (lassan két hete). Az anyatej még mindig nem apadt el teljesen, nyomásra megjelenik pár csepp.
A szülész-nőgyógyász orvosom szerint ez a méhtevékenység a hormonális visszarendeződés része, és a magas prolactin szint miatt van. De tényleg normális ez a lassú visszarendeződés? Mikor fogok végre vérezni is, tehát mikor áll vissza az alacsonyabb prolactin szint? Továbbá milyen fájdalomcsillapítót szedjek?
(Azért is szeretném, ha ciklusom rendeződne, mert férjemmel mihamarabb újabb gyermeket szeretnénk.)
Válaszát köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza a menstruáció témában

Kedves Hölgyem!

Amennyiben a panaszokat egyszerű fájdalomcsillapítókkal (bármilyet választhat, de No-Spa görcsoldót is bevehet), akkor érdemes visszamennie, egyébként nyugodtan várhat még 2 ciklust, hogy magától beindul-e a vérzése. Valóban a szoptatás miatt nem jön meg a vérzés, ilyenkor magasabb a prolaktin szintje, de ne préselgesse a bimbókat, hogy van-e még tej, mert az emlőbimbók ingerlése (csakúgy, mint a csecsemő szopása) a prolaktin szintjét emeli meg, és akkor sose rendeződik a helyzet.

Pici türelem, ha bírható a fájdalomcsillapítókkal a várt időkben, de 10 napnál tovább ne szedjen gyógyszert, ha nem múlnak a görcsök, akkor menjen vissza kontrollra, mert gyógyszeresen is meg lehet hozni a vérzést szükség esetén.

 

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2010. február 21., 11:43; Megválaszolva: 2010. február 21., 11:43
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Nőgyógyászat
Kedves Doktor! Az ovuláciomat megelőzően kb.egy héttel bő híg folyast tapasztalok mindig. Ez természetes folyamatok közé tartozik?(Fogamzásgátlót...
Nuvaring használata több mint 4...
Tisztelt Doktornö! Az lenne a kérdésem, hogy Nuvaringet használok évek óta, semmi godom nem szokott lenni. Azonba most elfelejtettem eltávolítani...
Hova forduljak?
Jó napot! Másfél éve alhasi fájdalmakkal küzdök ami mindig csak jobboldalt fáj. Több nőgyógyásznál jártam, 2x találtak tojásnagyságú...
Lehetek terhes?
3 éve vagyunk házasok a férjemmel és próbálkozunk a kisteso projekten én szeptemberben töltöttem a 40.-et a férjem a 34.-et a férjemnek van egy 10...
Mi okozhatja a panaszaimat?
Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Pár hónapja kezdődött: menstruáció előtt, közben és után borzalmas görcseim, továbbá kb félidőben, ovulációkor...