Sötétbarna folyás

Tisztelt Doktornő! 27 éves vagyok, tanácsot szeretnék Öntől kérni. A problémám kicsit összetett és voltam orvosnál is, de igazából semmire nem kaptam választ. Január 4-én voltam orvosnál, a szokásos évi vizsgálat miatt és fogamzásgátlót (Nuvaring hüvelygyűrűt) írattam.(Régebben Tri-Regolt szedtem, aztán amikor a párom kiment külföldre, abbahagytam és 3 évig semmilyen fogamzásgátlót nem szedtem.) Kb. január 10-én észrevettem, hogy a vizeletemnek erősebb szaga van és a hüvelyem is kicsit kellemetlen szagú. Gondoltam pár nap múlva menstruálok, biztosan azért. Közben 13-án fürdés közben azt vettem észre, hogy a jobb mellemből enyhe nyomásra fehér, tejszerű váladék jön. Nem sok, csak egy kis csepp. Megijedtem, így 15-én újra elmentem orvoshoz, azt mondták semmi probléma nincs ezzel, lehet hormonváltozás miatt.(Tényleg így van? ) Mivel aznap jött meg a menstruációm, a kellemetlen szagot nem említettem. A menstruációm is furcsa volt most. Eddig mindig 6 napig tartott, az első két nap erősebb vérzéssel, most 8 nap volt és nem volt olyan nap, amikor erősebb lett volna a vérzés. A 2. napon elkezdtem a hüvelygyűrűt használni. A kellemetlen szag a menstruáció alatt eltűnt. Aztán ahogy elmúlt a menstruációm, a kellemetlen szagot ismét lehetett érezni és vele együtt sötét barna folyásom is lett kis alhasi fájdalommal. Ezért 27-én ismét orvoshoz fordultam, aki nem talált semmit. Ettől függetlenül felírt egy Mycosyst-Gyno tablettát. Most ott tartok, hogy a kellemetlen szag eltűnt, viszont nagyon sötét barna a folyásom, a mellemből néha még mindig jön egy csepp váladék. A hüvelygyűrűt vasárnap (febr. 7-én) kell kivennem, de nem tudom merjem-e folytatni egy hét múlva. Mitől lehetnek ezek? A hüvelygyűrűtől? Bár a kellemetlen szag már a használata előtt kezdődött. Azért is félek folytatni a fogamzásgátlót, mert régen amíg Tri-Regolt szedtem, havonta-kéthavonta gombás hüvelyfertőzésem volt, de amióta abbahagytam, abban a három évben nem volt semmi problémám. Viszont még kb. 2 évig nem szeretnénk gyereket. Milyen lehetőségeink vannak még a fogamzásgátlásra, ami biztonságos is? És ha azt ajánlja, hogy folytassam ezt, mit tegyek a gombás fertőzések megelőzése érdekében? Válaszát előre is köszönöm! Melinda

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza a hüvelyfertőzés, magas prolaktin szint témában

Kedves Melinda!

A hüvelygyűrűt most egy időre biztosan abba kellene hagynia. Nem ez okozza a problémát, de lehetséges, hogy olyan eltérés van, ami miatt nem lehet homronális fogamzásgátlót szednie. El is mondom, mikre gondolok.

A kellemetlen szag, és a barnás folyás hüvelyfertőzésre utal, a pecsételést egyébként az első hónapokban bármely fogamzásgátló kiválthatja, ettől egyedül nem kell tartani, elmúlna valószínűleg magától is. A kellemetlen szag inkább bakteriális fertőzésre utal, ezért lehetséges, hogy a Mycosyst Gyno nem segített, mert az csak a gombás betegséget szünteti meg.

A másik dolog az, hogy amikor valakinek a melléből (akár egyikből, akár mindkettőből) váladékozás van, az mindenképpen vizsgálatot igényel. Nem szabad figyelmen kívül hagyni, tudni kell az eredetét. Mivel 27 éves, ezért emlő UH-ra van szükség (a mammographia ilyenkor nem ad jó eredményt), hogy lássák, nincs-e valamilyen egyoldali elváltozás, ciszta, ahonnan jöhet váladék. Ha egyértelműen tejszerű a váladék, valószínű, hogy amásik mellből is lehet préselni, akkor viszont belgyógyász-endokrinológushoz kellene mennie, hogy a hormonszinteket ellenőrizzék, mert magas prolaktin szint okozhat tejelválasztást. Ezt gyógyszeresen is lehet kezelni a kivizsgálást követően, viszont fogamzásgátló ilyenkor nem javasolt, mert még jobban megemelheti a prolaktin szintet. Tehát még nem kell lemondani a fogamzásgátlóról, de mindenképpen további vizsgálatot igényelnek a panaszok. Ha szükségét érzi, keressen fel másik orvost.

 

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2010. február 11., 09:40; Megválaszolva: 2010. február 11., 09:40
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Nőgyógyászat
Kedves Doktor! Az ovuláciomat megelőzően kb.egy héttel bő híg folyast tapasztalok mindig. Ez természetes folyamatok közé tartozik?(Fogamzásgátlót...
Nuvaring használata több mint 4...
Tisztelt Doktornö! Az lenne a kérdésem, hogy Nuvaringet használok évek óta, semmi godom nem szokott lenni. Azonba most elfelejtettem eltávolítani...
Hova forduljak?
Jó napot! Másfél éve alhasi fájdalmakkal küzdök ami mindig csak jobboldalt fáj. Több nőgyógyásznál jártam, 2x találtak tojásnagyságú...
Lehetek terhes?
3 éve vagyunk házasok a férjemmel és próbálkozunk a kisteso projekten én szeptemberben töltöttem a 40.-et a férjem a 34.-et a férjemnek van egy 10...
Mi okozhatja a panaszaimat?
Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Pár hónapja kezdődött: menstruáció előtt, közben és után borzalmas görcseim, továbbá kb félidőben, ovulációkor...