Hormonális probléma

Egy évvel ezelőtt lombikbébi programban vettem részt. Akkor kissé emelkedett progeszteron szintet diagnosztizáltak nálam. A lombik óta rendszertelen a ciklusom, van hogy 40 napos, van, hogy egy hónapban 2X is menstruálok 1-2 hét eltéréssel. Nem szedem már a Bromocriptint, mivel feladtuk a próbálkozást a teherbe eséssel. Lehet megint a magas prolaktin szint a bűnös? Vagy létezik hogy egy év alatt nem ürültek még ki teljesen a kapott hormonok a szervezetemből? Szedhetem a Bromocriptint megint, pontosabban meddig lehet szedni? Ez már így marad életem végéig? Előre is köszönöm válaszát! Tisztelettel: Noémi

WEBBeteg Szakértő válasza rendszertelen vérzés témában

Kedves Noémi!

Nem tudom, mennyire volt a prolaktin szint emelkedett, de érdemes lenni egy endokrinológussal megnézetni, mert okozhatja a vérzészavart. Nem tűnik valószínűnek, hogy a lombik program befolyásolta volna a ciklust, hiszen megvolt már ekkor is probléma, viszont az idő múlásával ez változhat is. Magától ne kezdje el szedni a Bromokriptint, hiszen 1000 más dolog is okozhat rendszertelen vérzést, amit majd ki kell vizsgálni nőgyógyászaton.

Nem írja, miért adták fel a próbálkozást, eddig egy lombikon vannak túl? Szerintem érdemes lenne ezt a kérdést is átbeszélniük személyesen a nőgyógyásszal, mert bizony itt sem 100 %-os a siker, és többször is kell próbálkozni, míg sikeresek lesznek. Szerintem beszéljék át a dolgot, és vágjanak bele újra, egy év alatt talán ki tudtak kapcsolódni megfelelően.

 

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. december 11., 11:48 ;Megválaszolva: 2009. december 11., 11:48
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Fogamzásgátló elhagyása után
Kedves Doktor úr/nő! Idén júliusban hagytam abba a Belara nevezetű fogamzásgátló gyógyszert 4év folmyamatos szedése után és azóta elég...
nogyogyaszati verzes
Tisztelt Doktor ur! Altalaban 25-28 naponta van menzeszem. Majdnem egy eve szultem (10 honappal ezelott) , es azota is hasonlo a ciklusom, ami mar a 2...
klimax?
43 éves vagyok, 20 évig fogamzásgátló tablettát szedtem szinte kihagyás nélkül, tavalyi évben hüvelygyűrűt írt fel a nőgyógyász, februárban...
Terhes?
Tisztel Dr. Farkas Ágnes! Az én problémám h november 24én megjött aztán január 1én aztán január 27én... egy hete folytonos hányinger...
Menstruáció kimaradása
17eves diak vagyok, tobb mint 2honapot kesett a ciklusom.elotte egy honapig dianne 35 szedtem a nogyogyasz javaslatara, mivel mar akkor is kesett.milyen...