Hüvelyvérzés/Folyás

Tisztelt Doktor Úr/Nő!

20 éves nő vagyok. A párommal másfél éve együtt vagyunk és aktív szexuális életet élünk. Csak fogamzásgátlóval védekezünk, nem szoktunk óvszert használni. Nekem most az a gondom, hogy két nappal ezelőtt el kezdtem vérezni és nem tudom, hogy ennek mi lehet az oka. Mivel fogamzásgátlót szedek a menstruációm mindig ugyanakkor kezdődik és ér véget. A menstruációmnak pedig mához (07.31.) pontosan 10 nap múlva kéne megjönnie. Nem tudom, hogy ez igazából vérzés-e vagy folyás, azt tudom, hogy élénk piros színe van és nincs kellemetlen szaga. A fogamzásgátlóm neve Tri-Regol és annak a tájékoztatóban benne van, hogy előfordulhat a gyógyszerszedés közben vérzés, de azt is írja ha ez nem múlik menjek orvoshoz. Most akkor mennyi idő után kell elmennem az orvosomhoz? A másik kérdés, hogy ez lehet-e a méhnyakrák előjele vagy én még fiatal vagyok ehhez a betegséghez? Ugyanis olvastam, hogy ez az egyik előjele. Előre is köszönöm a válaszát.

Dr. Farkas Ágnes válasza hüvelyi folyás témában

Kedves Hölgyem!

Először is a méhnyakrákhoz valóban nagyon fiatal még, de az ördög nem alszik. Ha nem járt még szűrővizsgálaton, vagy nem jár rendeszeresen, akkor mégis jó lenne egy ellenőrzésre elmennie.

A vérzés miatt végig kellene gondolnia, hogy nem-e történt valami, ami csökkentheti a gyógyszer mellékhatását. Hányás, hasmenés, anitbiotikum-szedése, elfelejtett tabletta... Ha bármelyik volt, akkor ebben a ciklusban kiegészítő védekezés javasolt, mert a gyógyszer hatása csökkent, ezt mutatja a vérzés.

A másik dolog, hogy amennyiben nem vérzésről van szó, hanem pl. véres folyásról, akkor bizony egy fertőzésre kell gondolni, ami nőgyógyászati kontrollon egyértelműen elkülönül. A méhszáj ugyanis fertőzés hatására vérzékennyé válhat, sokszor csak pecsételő vérzés formájában jelenik meg.

Mindezek miatt szerintem indokolt lenne egy konrtoll, és amennyiben a kóros folyamatokat kizárják, nem kell aggódnia. Sok nőnek a tabletta mellett is van időnként rendellenes vérzése (vagy kimarad egy-egy vérzés) , majd a következő ciklus már normális lesz.

 Üdvözlettel: Dr. Farkas Ágnes

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. augusztus 06., 21:44 ;Megválaszolva: 2009. augusztus 06., 21:44
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Sárga folyás,pajzsmirigy vagy egyéb?
Üdvözlöm! Olyan kérdésem lenne hogy amikor nincs menstruációm, akkor sárga színű a folyásom minden egyéb tünet nélkül.Nem viszket, nem ég,nem...
Mitől lehet ez a folyàsom
Tisztelt Dr nő! Kérdésem az lenne hogy már 3 napja késik a menstruáciòm tesztet csinálttam de sajnos negatîv! Már 2 napj ahogyan elmegyek wc re és...
Hüvelyi folyás
Tisztelt Doktorúr! Legutóbb amikor voltam a nőgyógyászomnál elmondtam,hogy hüvelyi folyásom van,de nem viszket, nem ég, nem fáj, nem csíp. Elmondta...
Miért van folyásom?
Tisztelt Doktor Úr! Nekem olyan problémám van, hogy több mint 6 éve sárgás folyással küzdöm. Egy éve mentem el doktorhoz, aki méhszájsebet...
Hüvelyvaladék
Tisztelt Dr. Úr! Azzal a problémával fordulok önhöz, hogy a hüvelyváladekomban fehér daraborkra lettem figyelmes. Valamint a bugyimon érzek...