Rendellenes vérzés

Tisztelt Doktor Nő/Úr!

2008. szeptemberéig két éven át szedtem a Gracial nevű fogamzásgátló tablettát. Utána kb. 3 hónapig teljesen normális ciklusaim voltak. Ez év januárjától fogva azonban fokozatosan egyre hosszabbak lettek a ciklusaim, 1 illetve 2 hetet csúsztak. A tabletta szedését megelőzően nem voltak ilyen problémáim.

Februárban más panaszok miatt UH-ra küldött a háziorvosom, ahol a jobb petefészkemben cystát találtak, illetve a vaginában Naboth-tüszőt. A nőgyógyászom azonban az újabb UH alkalmával nem talált semmilyen elváltozást. Lehetséges-e ez?

Június 10-én megjött (ismét késve) a mensesem, normális lefolyású volt, azonban utána június 30-án ismét megjött, de 2 nappal rövidebb, és gyengébb vérzéssel (5 napig tartott) , július 12-e óta barnás, pecsételő vérzésem van. 

Ezen kívül néha szeretkezés közben erős alhasi fájdalmat érzek. Nem tudom, hogy ez összefüggésben lehet-e a fent felsorolt panaszaimmal.

Mi okozhatja ezeket a tüneteket? Milyen vizsgálatokat kell elvégeztetni?

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel:

Renka

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza rendszertelen menstruáció témában

Kedves Renka!

Nőgyógyászati kivizsgálásra lenne szüksége, mind az alhasi fájdalom, mind a vérzészavar miatt. Nem írja, hogy mekkora volt a ciszta, amit a hasi UH-on láttak, mert gyakran egy érésben lévő tüszőt írnak le cisztának, ezért nem láthatta a nőgyógyász.

Vizsgálattal a fertőzést ki kell zárni, és UH-al ismételten ellenőrzni, hiszen bármelyik ciklus során létrejöhet ciszta, ami okozhat vérzészavart, és fájdalmat is. ezen kívül a hormonszinteket is ellenőrizni kellene, hogy lássák, hol a hiba a ciklus során, és van-e peteérés.

 Üdvözlettel: Dr. Farkas Ágnes

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. július 17., 21:23; Megválaszolva: 2009. július 17., 21:23
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Petefészek-gyulladás
Tisztelt Doktor Úr! A kérdésem az lenne, hogy 3 éve született a kislányom! 2 éve viszont rendszertelen a menstruációm, késik mindig... vagy kimarad...
Menstruációs gondok
8.os vagyok es 6.osztály májusában jött meg először. Következő hónapban szintén, majd az azt követőt késett kicsit júliusban. Ez után 4 hónap...
rendszertelen menstruáció / ciszta
Tisztelt Doktor Úr! Az utóbbi időben rendszertelen a ciklusom (a legutóbbi alkalommal 18 nap után jött meg, erős görcsökkel) és ezért 2 hete...
Mi lehet ez?
Üdvözlöm! Kérdés a következő lenne, szept 10-én mondhatni pontosan megjött a mensesem (előző hónapba késett 2 hetet, amit rámerek fogni a...
Miért késik?
Kedves Dokor úr/nő! Azzal a problémával fordulok önhöz, hogy már két hete késik a menstruációm. A ciklusom jellemzően 24 napos, ha ehhez képest...