Hormon

Tisztelt Dr-nő!

Tavaly decemberben írtam önnek.

55 éves nő vagyok és tanácsot kértem betegségem ügyében.

Voltam magánrendelésen  a problémámmal ami (4 év  vérzéskimaradás) utáni újboli vérzés volt és állandó hasfeszülés és fájdalom, puffadás.

Az orvos a vizsgálat után rákszűrést végzett aminek eredménye P2 volt.

Az Uh vizsgálat 10mm-es méhnyálkahártyát mutatott és ennek ellenére nem küldött kürettre! Azt mondta lelki eredetű a problémám és nőgyógyászatilag teendő nincs!

Sajnos elkellett mennem az sztk-ba nőgyógyászatra na és onnan következett a küret.

A szövettan eredménye a következő:

Dagnózis I.: Cervicalis nyálkahártya részletek, laphámsejtek.

Diagnózis II: Oestrogen túlsúlyt mutató szabálytalan proliferatios fázisban lévő endometrium részletek, hyperplasia simplexbe való átmenettel. Polypus endometrii.

Erre kaptam ORGAMETRIL tablettát.

A kérdésem az lenne, mivel eléggé félek a hormontartalmú készítményektől, hogy mire számítsak a szedésekor?

A Dr-nő nem tud valami alternatív módszert amivel csökkenteni lehet ezt a hormon túltengést? (lehet butaságot kérdeztem? )

Továbbá mennyire komoly betegség ez?

Elvagyok keseredve, mert nem vagyok jól, olyan érzés mindig mintha épp meg akarna jönni a mensesem és félek a vérzéstől! A melleim is feszülnek, szóval nem túl jó!

Köszönöm szíves válaszát!

Judit

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza nőgyógyászati probléma témában

Kedves Judit!

Örülök, hogy megtörtént a műtét, a szövettani eredmény is ezt mutatja, hogy meg kellett csinálni. Ilyen esetekben valóban szükséges a hormon szedése, ne aggódjon emiatt. Nem kell félnie, nem komoly a betegség, de a méhnyálkahártya valóban olyan eltérést mutat, amit nem szabad kezelés nélkül hagynia. Szerintem tartson ki a műtétet végző orvosnál, aki most megfelelően kezeli Önt, próbáljon megnyugodni.

 

 Üdvözlettel: Dr. Farkas Ágnes

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. július 04., 15:08; Megválaszolva: 2009. július 04., 15:08
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Nemi vírus?
Jelenlegi partnerem arra panaszkodik hogy a menstruáció közben és után kellemetlen illata van ami eddig nem volt. Meg van róla győződve hogy valami...
babavárás
Tisztelt Dr.! Masfél éve várunk a babánkra és semmi! 5évig szedtem a triregor fogamzásgátlot, de kb 4évben volt hogy a gyogyszer szedes ellenere egy...
Miert jelenik meg fajo, egeto erzes?
Azt szeretnem kerdezni, hogy miert jelenik meg egeto, fajo erzes szeretkezes kozben, meg utana? Mar hosszu ideje van az, hogy szeretkezes kozben a...
Mastodynon cseppek
Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Két nappal ezelőtt a nőgyógyászom Mastodynon cseppeket írt fel, mivel a Laurina fogamzásgátló szedése mellett is...
mit tegyek?
Tisztelt Doktornő/ÚR! A problémám az lenne, hogy 4 hónapja bal oldali hasi fájdalmaim jelentkeztek vizelési ingerrel, és időnként vizelés utáni...