Nőgyógyászat

Tisztelt Farkas Ágnes Doktornő! A menstruációmmal voltak gondok ezért elmentem nőgyógyászhoz, aki felírta a Regulon nevű fogigátlót. Most vettem be a 3.levéllel. Azt mondta, hogy hormonális gondjaim vannak. Elmentem egy másik nőgyógyászhoz is, a diagnózis ugyanaz, de szerinte nem kellett volna elkezdeni a gyógyszert szedni. Az a kérése, ha menstruálok akkor menjek vissza hozzá, mert ő a vérből sok mindent lát. A kérdésem az lenne, hogy mégis mit tud a vérből megállapítani?, Hogyan kell mennem: betétet vagy tampont használjak akkor? Meg fog vizsgálni? Tudom, hogy tőle kellett volna megkérdeznem, de ha ott vagyok mindig leblokkolok. Az is érdekelne (csak kiváncsiságból), hogy a terhesség egész ideje alatt ki lehet mutatni a terhességet, otthoni teszttel? Mert valahol hallottam, hogy csak az első trimeszterben. Mióta összekuszálódott a mensim (január), azóta a mensi előtt fájnak a melleim, és a, derekam. Most, hogy elkezdtem szedni a gyógyszert azt hittem elfog múlni. A, derékfájás el is múlt (minimálisan fáj), de a mellfájdalom megmaradt. A félidő előtt már kezdődik, fokozódik, majd a menstruációval elmúlik. Ez normális dolog? Válaszát nagyon köszönöm

Dr. Farkas Ágnes válasza rendszertelen menstruáció témában

Kedves Hölgyem! Őszintén megmondom, el sem tudom képzelni, mit szeretne a vérzésen megnézni a doktor, talán pontosan szeretné látni a, mennyiségét. Mivel pontosan a vérzést akarja látni, ezért inkább betétet használjon, mikor megy a vizsgálatra. Ha rendszertelen mensese van, akkor először kell csinálni UH-ot, és hormonvizsgálatot, hogy tisztában legyenek a probléma okával. Szükség esetén a peteérést is lehet ellenőrizni. Fogamzásgátló akkor javasolt, ha Önt nagyon zavarja a menses rendellenessége, és még nem szeretne gyermeket. A terhességi teszt a béta-HcG nevű hormont mutatja ki, ami a 10. terhességi héttől csökken. A fogamzásgátló tabletta bizony csökkenti a menses alatt jelentkező kellemetlen tüneteket, a, derékfájás is lehet ilyen, amin segített is. A mellfájdalom szintén a ciklus alatt változó panaszokat okozhat, egy tabletta akár okozhat is hasonló panaszokat. Így fontos lenne (amennyiben a jövőben tervezi a fogamzásgátló szedését) majd az ilyen panaszokat is figyelembe vennie.  Üdvözlettel.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
A válasz 5 évnél régebben keletkezett, így egyes tanácsok napjainkra túlhaladottá válhattak.
Megválaszolva: 2009. június 27.

Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek

Petefészek-gyulladás
Tisztelt Doktor Úr! A kérdésem az lenne, hogy 3 éve született a kislányom! 2 éve viszont rendszertelen a menstruációm, késik mindig.. vagy kimarad,...
Rendszertelen menstruáció / ciszta
Tisztelt Doktor Úr! Az utóbbi időben rendszertelen a ciklusom (a legutóbbi alkalommal 18 nap után jött meg, erős görcsökkel) és ezért 2 hete felkerestem a...
Mi lehet ez?
Üdvözlöm! Kérdés a következő lenne, szept 10-én mondhatni pontosan megjött a mensesem (előző hónapba késett 2 hetet, amit rámerek fogni a...
Miért késik?
Kedves Dokor úr/nő! Azzal a problémával fordulok önhöz, hogy már két hete késik a menstruációm. A ciklusom jellemzően 24 napos, ha ehhez képest számítom,...
Vérzés a nem megszokott időben
Egy hete, hogy utoljára menstruáltam, előtte voltam nőgyógyászati vizsgálaton, ahol nem állapítottak meg semmilyen problémát. Most pedig szinte a...
Barnás folyás
Tisztelt doktor Úr! Június óta mindig két-három nappal előbb jön meg a mensesem (5-6) ráadásul előtte és utána 3-4 napon keresztül barnás folyásom van....