Aggódás

Tisztelt Doktornő/úr!

Tavaly decemberben hajtottak végre rajtam egy konizációs műtétet (sajnos pár évvel ezelőtt is volt már egy ilyen beavatkozásom, de azután nem volt problémám) . Sikerült is az épben való kimetszés, de aggódom, hogy komoly baj van. Azóta a mensim mennyisége ugyanis a felére-harmadára csökkent (3-4 tisztasági betét az erősebb napokon) és a színe fekete nagy gumiszerű darabokkal. A ciklusaim pontosak, bár biztos csak a fogamzásgátló miatt és 1 nappal hosszabb lett a menses (korábban 6, most 7 napig tart általában) Maga a mensi nem jár görccsel, csak a méhnyakamba szokott belenyilalni a fájdalom pár másodpercig, de úgy, hogy akkor meg sem tudok mozdulni. Az orvosom szerint nincs teendő, ezzel nem kell foglalkozni (vizsgálatok negatívak, az UH is) , de én nagyon félek (sokat olvastam erről az interneten) , és ezért is kérek segítséget.

1. Kóros elváltozásra utal egy ilyen jellegű menses?
2. Elképzelhető, hogy nem tud ürülni teljesen a vér és benn marad egy része és ott majd elfertőződik?
3. Ez egy idő után összeforrhat?
4. Lehet, hogy nem lehet majd gyerekem sem a szűkület miatt (még nem szültem)?
5. Hogyan lehetne ezt visszaállítani (pl. méhszájtágítást érdemes megpróbálni)?

Nagyon várom válaszát és elnézést a sok kérdésért! Tóthné M.

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza konizáció témában

Kedves Tóthné!

A menzesz idején jelentkező ilyen erős fájdalom két dologra utal. Lehet, hogy endometriosisa van a másik lehetséges ok pedig, hogy tényleg el van egy kicsit záródva a nyakcsatornája, amin persze könnyen lehet segíteni, mert egy kicsit meg kell tágítani. Ha van eszköz rá, akkor ezt akár a magánrendelőben is meg lehet csinálni. Ez nem bonyolult dolog.

Én mindenképpen azt javaslom, hogy fel kellene keresnie az orvosát és tényleg alaposan kivizsgáltatnia magát. Ultrahang stb. Ne hagyja annyiban mert tényleg nem jó, ha nagyon szenved a menzesze idején. Persze az is lehet, hogy nincs semmi baja, az a legegyszerűbb megoldás, mert akkor szedjen fogamzásgátlót.Üdvözlettel: Dr. Zsirai László nőgyógyász

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Zsirai László
A kérdésre a Fókuszban a Nő! orvos szakértője válaszolt. Tovább a Fókuszban a Nő! oldalára
Kérdés: 2009. június 27., 09:42; Megválaszolva: 2009. június 27., 09:42
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Alacsony SHBG - teherbeesés
Tisztelt Doktor úr! 39 éves nő vagyok, nem voltam még várandós és párommal babát tervezünk. Ciklusaim nagyjából 25-26 naposak. BMI- indexem a...
Nőgyógyászati probléma
Tisztelt dr úr! Nekem jelenleg lenne egy problémám, csinaltattam Mr vizsgálatot, ahol ki mutattak hogy több kanyargós 5mm×7mm erek rajzolodnak a méh...
Szűrővizsgálat eredménye
Tisztelt Doktor Úr! Citologia eredményem kapcsán szeretném kérni a véleményét. Most tudtam meg, hogy állapotos vagyok és ezzel egy időben...
Terhesség és Citologia HSIL, HPV 45
Tisztelt Doktor Úr! Jelenleg 6 hetes terhes vagyok, és a citologia szűrés eredményem a következő lett: HSIL, HPV 45. Minden évben rendszeresen járok...
Nem règ irtam
Jó napot nemrég írtam meg is kaptam rá választ december 12.26 Kezdődött a mestruáció 12.31 tartot Január 28 -án csináltam egy Clearblue tesztet...