Hogyan tovább?

Tisztelt Doktornő!

31 éves vagyok. Két gyermekem van. Nem szedek fogamzásgátlót és spirálom sincs. Soha nem volt problémám a mensesemmel, de kb. 1/2 éve valami miatt ez megváltozott. A 28 napos ciklusaim 26 napra csökkentek (volt már 25 nap is) és a vérzésem darabos. Akár 7 napig is eltarthat, míg a barnás folyás is teljesen elmúlik. Amúgy nagyobb, mennyiségű vérzés csak az első, esetleg a második napon van, aztán folyamatosan csökken, végül már csak barnás pecsételgetés lesz. Fájdalmaim, görcseim csak a menses első napján vannak és nem vészesek. Nem kell rá fájdalomcsillapító sem. Két menses között pedig néha szoktak lenni apró nyilalgatások az alhasban.

Voltam rákszűrésen 1 hónappal ezelőtt  és az eredmény P2 lett. Tegnap hüvelyi UH-on voltam, ami negatív lett, bár a bal petefészkemet nem tudták megvizsgálni, mert a belek takarták. Mi tanácsol? Kéne esetleg még egy UH, hátha egy következő alkalommal a bal petefészek is megvizsgálható és esetleg ott van valami probléma? Ha az is rendben van, akkor mi lehet a baj? Hormonális oka lehet a menses megváltozásának?

Válaszát köszönöm!

Dr. Farkas Ágnes válasza ciklus rövidülése témában

Kedves Hölgyem! A nők hormontermelése az életük folyamán folyamatosan változik, nem kell, hogy mindig ugyanolyan legyen, és amennyiben ez még normális, nem szükséges vizsgálni ezt. A 25-26 napos menses, ami 7 napig tart, még mindig normális, és nem ját különösebb panasszal, szerintem nem ad aggodalomra okot. Ha ennél is sűrűbben jelentkezne, és talán még tovább tartana, akkor indokolt a kivizsgálás, és ellenőrizni kell a hormonháztartást is. Szerintem ne aggódjon, panasz esetén forduljon nőgyógyászához, és akkor kontroll UH is biztosan fog készülni.  Üdvözlettel.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
A válasz 5 évnél régebben keletkezett, így egyes tanácsok napjainkra túlhaladottá válhattak.
Megválaszolva: 2009. június 14.

Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek

Barna ovulációs folyás antibiotikumtól
Tisztelt Doktor Úr! Kérdésem a hüvelyváladék problémájára/megváltozására irányul, az eddigi évek során (7év alatt) ilyen panaszt nem tapasztaltam. Utolsó...
Gardasil-9 hpv elleni oltás / teherbe...
Kedves Doktor úr! 23 éves nő vagyok. 2024. január 8-án kaptam meg a Gardasil-9 nevű hpv elleni védőoltás első adagját. A második adagot március 8-án, utolsó...
Multiplex myoma
Tisztelt Doktor Úr! 49 éves nő vagyok. Panaszmentesen, általam teljesen véletlenül tapintott kismedencei képlet miatt fordultam orvoshoz. Vérzészavarom,...
Hashimoto és Betadine
Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Gombás-bakteriális fertőzésre, gyulladásra Betadine hüvelykúpot kaptam, de Hashimoto-m van, amire ugyan nem kell gyógyszert...
NA HPV pozitivitás
Kedves Doktor Úr! Szeretném a tanácsát kérni, hogy van e további teendőm, illetve kell e aggódnom egészségügyi szempontból, ha a 2 évvel ezelőtt végeztetett...
LSIL eredmény
Tisztelt Doktor Úr! Nőgyógyászati rákszűrésem eredménye kóros hámelváltozást mutatott, LSIL (enyhe). A rákszűréssel egyidejűleg kértem a HPV vizsgálatot,...