• Endometriosis

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Szakértő!

        Immár lassan egy éve a menstruációm elött 13 14 napon erős alhasi fájdalmaim vannak.Eddig fogamzásgátlót szedtem kb. 5-6évig.Voltam már orvosnál pont amikor elkezdett fájni,a doktornő ultrahangon látott elváltozást de nem tudta pontosan hogy mi az,ezért elküldött egy hüvelyi ultrahangra.Ám csak 2 nappal utánna kaptam ídőpontot.Az ultrahang negatív lett semmi eltérés nem volt látható.Visszamentem az orvosomhoz mire felírt gyulladás csökkentőt illetve antibiotikumot.És megkért hogy szedjek fogamzásgátlót védekezés gyanánt.A panaszaim elmultam.Viszon én újból leáltam a fogamzásgátlóval.A panaszok újból előjöttek.Jegyzeteltem a dátumokat és arra gondoltam hogy biztos a peteérésem miatt vannak a fájdalmak.Sok helyen olvastam hogy sok nőt érint.De amikor megláttam a cikket a weboldalukon egy kicsit kétségbe estem.A menstruáciom nem mondható fájdalmasnak.Viszont amikor előjön a két három napos fádalom akkor az rettentően fáj.HA leülök nyílaló fájdalmat érzek általábban jobb oldalon de bal oldalon előszokott fordulni.És ami fontos hogy vizelésnél illetve székelésnél görcsös nyillaló fájdalom erősödik.Kérdésem az lenne hogy lehetséges e a Endometriosis?Mi tévő legyek,kit keressek fel?Orvosomat és számoljak be neki hogy erre gondolok?Vagy térjek vissza a fogamzásgátlóra,mert az elmulasztja a panaszokat.De a betegséget is?21 éves vagyok.

        Válaszát nagyon köszönöm!

         

        WEBBeteg szakértő válasza a endometriózis témában

        Kedves Hölgyem!

        A fogamzásgátló szedése nem megoldás. Ha a védekezést máshogy is meg tudja oldani, akkor nem kell csak emiatt fogamzásgátlót szednie.
        Én is úgy gondolom, hogy az lenne a legbiztosabb, ha orvosát ismételten felkeresné, és a széklet, vizelet közbeni panaszokról is beszámolna neki. Nyugodtan rákérdezhet, hogy neki mi a véleménye, beleférhet-e ez az endometriosis tüneteibe.
        Igazán akkor lenne érdemes UH-on megnézni a pocakot, amikor éppen fájdalmak vannak. Így biztosan látni fogják, ha van mit. De ha ilyen jelentős panaszok vannak, akkor ne hagyja annyiban.

        Üdvözlettel: Dr. Farkas Ágnes

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2009-05-30 23:30:24; Megválaszolva: 2011. október 04., 11:16

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot! Felmerült egy próbléma, ami lehet hogy csak számomra súlyos, de mindenképpen tanácsot szeretnék. Mirabella 75mikrogramm bevont tablettát szedek, már 4. hónapja, és eddig nem tapasztaltam ilyet : az első levél 3. heténél tartok,...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! A problémám az lenne, hogy egy pár hónapja megváltozott a menstruációm. 10 hónapja hagytam abba a rezia fogamzasgatló szedését. Abbahagyás után jött a zsíros bőr, a hajhullás viszont a menstruációmat átlagosnak...
        Tisztelt Doktor Úr! Nyár végétől október végéig napi kétszer (reggel-este) kentem be az arcomat a pattanások eltűntetésére 100%-os teafaolajjal. Fürdés után csepegtettem 3-4 cseppet az ujjamra és evvel kentem be homlokom meg államon kívül...
        Tisztelt Doktor Úr! Október 27-én tüdőgyulladással kórházba kerültem, ahol vérhígítót kaptam 4 napig, fekvőbeteg voltam, légszomjam volt, pelenkát viseltem, mert nem bírtam lábraállni. Már itthon lábadozok. A gondom, hogy okt.31. óta...
        Tisztelt Doktor Úr Nemrèg egy kórhàz nőgyógyàszati ügyeletén a hüvelyi ultrahangra nem húztak vèdőgumit úgy vizsgàltak meg. Ez lehetsèges hogy egy ilyen vizsgàlat alkalmàval ne hasznàljanak vèdőgumit? Ha nem lehetsèges egy ilyen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Nyár végén kezdtem fogmzásgátló tablettát (dienelle nevezetű tablettát) szedni. Azóta letelt az első három hónap, elkezdődött a 4. Levél gyógyszer beszedése. A menstruációm először 24., majd 25. napra jött meg....
        Tiszteletem! Kb. 3 éve szedem a mistral fogamzásgátlót. Az utóbbi fél évben azt vettem észre hogy egy keményebb edzés után pecsételő vérzésem volt a menzeszem előtt de csak két napig tartott, majd amikor kellett rendesen megjött. Most...
        Tisztelt Doktor úr/ Doktornő, A következő a problémám: nagyon rendszertelen a menstruációm, lassan 2 hónapja nem jött meg. A ciklusom 40.napján kértem hormonvizsgálatot, melynek eredménye a következő: Tsh: 1,882 mIU/L (ref: 0,400-4,000) Lh:...
        Üdvözlöm! Férjemmel kisbabát szeretnénk. Nem volt soha semilyen betegségünk, fogamzásgátlót sem szedtem soha. 4 hónapja próbálkozunk. Ebben a hónapban az esetleges menstruáció elött 8 nappal kezdődött egyfajta barna vérzés, amit a...
        Tisztelt Doktor Úr! E-mailen kaptam meg az éves rákszűrésem eredményét a MEDSERV Kft-től, amin az szerepel, hogy konvencionális cytológia,kolposzkópos dg. normál, eszközös vétel endocerv. átm. zónából, kenet minősége megfelelő,kenet...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Tartson velünk az emeletre
        A Stannah lépcsőliftek alkalmasak mindenféle lépcső akadálymentesítésére. (x)
        A ginzeng és ginkgó hatása
        Javítja a memóriát és az agyi vérkeringést. Gyógyszer nem csak időseknek. (x)
      • Infografika és videó
      • Hirdetés