• Dietetika

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        32 éves átlagos testalkatú nő vagyok. Szoptatok. Legutóbbi terhességem alatt terhességi cukorbetegség miatt diétáztam, terhesség után a cukrom visszatért a normális szintre. Ugyanakkor a koleszterin-szintem 7,5-8 közötti. Továbbá keresztallergia miatt valamennyi nyers gyümölcs és zöldség rettenetes torokkaparást és fülviszketést vált ki nálam, ezért egyre inkább mellőzöm ezek fogyasztását. Folsavtablettát szedek nagy mennyiségben a trombofiliám miatt. Mire figyeljek egy megfelelő étrend kialakításánál? Szükséges lenne mindenképpen, hogy mesterséges étrendkiegészítőket szedjek? Mennyire merjek szoptatás mellett vitaminkészítményeket beszedni? (A kismama-vitaminok, amiket szoptatósoknak is ajánlanak, azok meg amúgy is tele vannak még egy nagy adag folsavval, viszont az a dokim szerint meg nem elegendő mennyiség nekem). Előre is köszönöm a segítséget!

        WEBBeteg szakértő válasza a diéta témában

        Üdvözlöm!

        A folsav zöldségekben-gyümölcsökben fordul elö (spenót, brokkoli, banán, citrom, dinnye, bab, gomba), így ezek fogyasztása esetén is jut a szervezetbe. Terhesség, szoptatás alatt a bevitelt növelni kell, mely multivitamin formájában is elérhető. Túladagolás -tekintettel arra, hogy a vizeletben ürül- nem reális veszély. A magas koleszterinszint miatt érdemes lenne pajzsmirigy vizsgálatot végezni, ugyanis ennek alulműködése is járhat magas vérzsírszintekkel. Úgy gondolom mesterséges étrendkiegészítőket nem feltétlenül kell szedni, a párolt zöldségek fogyasztása esetén -amennyiben így fogyasztani tudja - is jut megfelelő mennyiségű vitamin, nyomelem a szervezetbe.

        Tisztelettel: Dr Miltényi Zsófia haematológus
         

        Kedves Kérdező!

        Szoptatás alatt nyugodtan szedhet vitaminokat, azoknak véleményem szerint nincs hatása a picire. Sajnos nem vagyok dietetikus, így pontos tanácsokkal nem tudok szolgálni a táplálkozást tekintve, viszont a Femibion nevű új vitaminkészítményt javasolni tudom, márcsak folsav igénye miatt is.

        Üdvözlettel: Dr. Juhász A. Gábor 

        A kérdésre a választ a www.fokuszbanano.hu portál orvosszakértője írta >>Tovább a www.fokuszbanano.hu -ra!


           
         
         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2008-09-11 23:13:08; Megválaszolva: 2011. augusztus 05., 12:25

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot! Felmerült egy próbléma, ami lehet hogy csak számomra súlyos, de mindenképpen tanácsot szeretnék. Mirabella 75mikrogramm bevont tablettát szedek, már 4. hónapja, és eddig nem tapasztaltam ilyet : az első levél 3. heténél tartok,...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! A problémám az lenne, hogy egy pár hónapja megváltozott a menstruációm. 10 hónapja hagytam abba a rezia fogamzasgatló szedését. Abbahagyás után jött a zsíros bőr, a hajhullás viszont a menstruációmat átlagosnak...
        Tisztelt Doktor Úr! Nyár végétől október végéig napi kétszer (reggel-este) kentem be az arcomat a pattanások eltűntetésére 100%-os teafaolajjal. Fürdés után csepegtettem 3-4 cseppet az ujjamra és evvel kentem be homlokom meg államon kívül...
        Tisztelt Doktor Úr! Október 27-én tüdőgyulladással kórházba kerültem, ahol vérhígítót kaptam 4 napig, fekvőbeteg voltam, légszomjam volt, pelenkát viseltem, mert nem bírtam lábraállni. Már itthon lábadozok. A gondom, hogy okt.31. óta...
        Tisztelt Doktor Úr Nemrèg egy kórhàz nőgyógyàszati ügyeletén a hüvelyi ultrahangra nem húztak vèdőgumit úgy vizsgàltak meg. Ez lehetsèges hogy egy ilyen vizsgàlat alkalmàval ne hasznàljanak vèdőgumit? Ha nem lehetsèges egy ilyen...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Nyár végén kezdtem fogmzásgátló tablettát (dienelle nevezetű tablettát) szedni. Azóta letelt az első három hónap, elkezdődött a 4. Levél gyógyszer beszedése. A menstruációm először 24., majd 25. napra jött meg....
        Tiszteletem! Kb. 3 éve szedem a mistral fogamzásgátlót. Az utóbbi fél évben azt vettem észre hogy egy keményebb edzés után pecsételő vérzésem volt a menzeszem előtt de csak két napig tartott, majd amikor kellett rendesen megjött. Most...
        Tisztelt Doktor úr/ Doktornő, A következő a problémám: nagyon rendszertelen a menstruációm, lassan 2 hónapja nem jött meg. A ciklusom 40.napján kértem hormonvizsgálatot, melynek eredménye a következő: Tsh: 1,882 mIU/L (ref: 0,400-4,000) Lh:...
        Üdvözlöm! Férjemmel kisbabát szeretnénk. Nem volt soha semilyen betegségünk, fogamzásgátlót sem szedtem soha. 4 hónapja próbálkozunk. Ebben a hónapban az esetleges menstruáció elött 8 nappal kezdődött egyfajta barna vérzés, amit a...
        Tisztelt Doktor Úr! E-mailen kaptam meg az éves rákszűrésem eredményét a MEDSERV Kft-től, amin az szerepel, hogy konvencionális cytológia,kolposzkópos dg. normál, eszközös vétel endocerv. átm. zónából, kenet minősége megfelelő,kenet...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
      • Infografika és videó
      • Hirdetés